/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
digitalkamera
Fra : baykris
Vist : 1505 gange
213 point
Dato : 23-03-06 10:46

Er der en som vil hjælpe mig, jeg har et digitalkamera, og der står at jeg skal tilslutte det til USB port, det kan godt være jeg er dum, men sidder den port bag Computeren, det mener jeg , men hellere være sikker end at ødelægge noget .m.v.h.baykris

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 23-03-06 11:03

De sidder somregel bagpå...

Der er et billede af en usb port her, hvis du ikke ved hvordan den ser ud : http://pix.crutchfield.com/kb/USB_Jack.jpg

Vh fluffy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-03-06 11:29

Der kan både være USB porte i front af computer og bagpå. På computere i dag er der begge steder.

Du kan ikke ødelægge noget idet USB stikket kun passer til USB porten.

//bentjuul

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 23-03-06 11:42

Jeg sender hermed tak til fluffy og bentjuul, for hjælpen til kamera stik

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 14:22

Har du software til kameraet? så kan du instalerede det, der er sandsynligvis noget billed overførsel program og billedbehandlings program, når du har sat dit kamera ledning i usb stikket, så klik på Denne computer, der skulle kameraet gerne vises som nyt/ekstra drev, og du kan komme ind til billederne ved at dobbelt klikke, bare spørg løs, udtryk dig tydelig så har vi lettere ved at forstå dit problem

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 26-03-06 15:37

Tak til o.v.n det vil jeg prøve, så nu tro jeg det bliver ok.
hilsen baykris

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-03-06 16:28

baykris
En kortlæser koster ca.100 kroner, den kan du have stående fast på bordet,
hvor du har din komputer.
Så slipper du for at forbinde apparatet hver gang, og kan gøre tingene lidt
lettere.
Hilsen
........Keldd.

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 26-03-06 19:52

Hej, Kjeldd
Tak for tippet. baykris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 20:06

Spørg videre hvis der er flere problemer, da jeg fik digital kamera måtte jeg også have hjælp og det er da rart om mine erfaringer kan bruges af andre

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 26-03-06 22:28

Tak til o.v.n Jeg havde fået det til at virke, men nu er der gået koks i det, jeg prøver igen senere.m.v.h. baykris

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-03-06 23:47

baykris:
Lad os høre hvad software (billedprogram du bruger), så kan vi lettere hjælpe dig.

Og husk, der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Og som o.v.n. er inde på, jo bedre du beskriver hvad der gik galt, jo hurtigere får vi det

op at køre. Hilsen
......Keldd

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 27-03-06 09:58

Hej, Kjeldd
Det digitalkamera jeg har, er et som er kommet sammen med et kursus fra, dinpcguide, det hedder NIPPON CARDCAM 300, jeg har disketten, og jeg har haft det på Computern, og jeg har kunnet sende et billede til en mail ven, men nu kan jeg ikke komme ind der hvor der står tag et billede, eller send til, eller slet billederne. Så jeg har prøvet at slette igen og installere på ny, men det er stadig det samme.

tak fordi i vil hjælpe mig. baykris

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-03-06 11:41

Lyder væmmeligt.
I første omgang, lav en ny mappe i stifinder (tom) .

Når du så sætter dit camera til computeren, finder du dit camera som et drev i stifinder.

Der tager du så alle billederne fra (de bliver vist som en mappe).

Snup nu hele mappen, og træk den over i den nye mappe du har lavet i stifinder.

Du finder drevet i stifinder ved siden af de andre drev du har, C drev, dit brænderdrev m. m.

Nu har du alle billederne i den nye mappe, og den forsvinder ikke, når du fjerner

cameraet.

Se om du kan finde ud af den operation her, så skal vi nok forklare dig, hvordan du skal behandle billederne, så du kan maile dem.

Hilsen Keld.

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 27-03-06 18:47

Hej Kjeldd
Mange tak for hjælpen, men jeg prøver først imorgen, da mit hoved ikke har det så godt idag.

m.v.h.baykris

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 28-03-06 11:04

Hej Keldd.
Jeg vil lige sige tusind tak for din kommentar, jeg har lige prøvet, og nu det er det ok, men det kan jo være at jeg kokser det igen, så skriver jeg til dig.

hilsen baykris

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-06 12:49

Ha ha , baykris
Det var da godt, men der er et par stykker mere end mig, der ved en smule
om det sjov her.
Hilsen
::::....Keldd.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-06 12:59

Godt du fik løst dit problem her på Kandu kan du altid få hjælp