/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kan ikke se egen hjemmeside.
Fra : katin
Vist : 751 gange
300 point
Dato : 20-03-06 00:19

Jeg har en hjemmeside og har hele tiden kunnet logge ind og se det hele. Efter at have ny installeret Windows og Front Page som siden er lavet i kan jeg kun se et billede resten er markeret med små røde krydser. Jeg har desuden installeret Macromedia Shockwawe og Player.
Er der nogen der kan hjælpe ??

Accepteret svar
Fra : Aalborg67

Modtaget 310 point
Dato : 20-03-06 00:41

Hej...

De røde rubribber er dine billeder der evt. er beskadigede. Du skriver Frontpage... Gå ind i FP. og brug den funtion der hedder "Guiden Impoter Web-Sted", Ligger under Filer og Impoter.. det virker 100%.. Så kan du hente hele din tidligere hjemmeside med alt indhold hjem,,, dette er før sket for mig også uden jeg har uploadet!., men man reder sin side her med Frontpage..

Håber dette hjælper dig..

Mvh.
Mogens

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-03-06 06:50

Den meste åbenbare grund til du ikke kan se din hjemmeside er, at du ikke har uploadet alt du har lavet.
Det er ikke nok med at lave en side, og uploade index.html.
Du skal uploade ALT, hvad du har lavet.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-03-06 10:17

Har du tjekket at alle lænker er opgraderet, - og at Index indeholder alt nyt og gammelt.
Inden du uploader, så tjek din side i din Browser. Er den OK her, - kan du evt. slette alle gamle filer du har uploadet, - og uploade alle filer incl. de ændrede - påny!
Hvis din side ikke er korrekt i din Browser, - har du lavet en fejl undervejs, - evt. er lænkerne ødelagt, og du må ind og lænke alle igen.
Ammitz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-06 20:58

Et af de problemer som mange løber på, er stavemåden, hvor hjemmesideserveren skelner mellem store og små bogstaver. I din egen browser betyder det som regel ikke noget, men når de først er up-loadet, vil du opdage det, hvis stavemåden er 100% indentisk.

Et andet problem, som jeg har måtte rede et par ud af, er når de linker til billeder, andre sider o.lign., referere de til en adresse på deres egen PC, med drevangivelse. - Det er dømt på forhånd til at mislykkes. Hjemmesideserveren kender naturligvis ikke dit drev.

Derfor vil jeg give følgende råd:
Skriv altid alle filenavne og links med små bogstaver (det er kun applet filer der er undtagelsen)
Opret altid en mappe, hvori du opbygger hele din hjemmeside incl alle elementer og undermapper.
Up-load så hele indholdet i denne mappe til din hjemmeside. Så skulle det gerne virke.
Behold så indholdet af denne mappe på din PC, så du hele tiden har mulighed for at opdatere siderne lokalt.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 25-03-06 23:10

Tja problemet kunne også være firewall der er omkonfigureret....

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 09:43

Prøv at download alt hvad du har lavet.
Hvis alt er lavet rigtigt, og uploadet til din side, skulle det virke.
Så har det ikke meget at gøre med din pc.
Du kunne jo lægge din side her, så vi kan se på det.

Godkendelse af svar
Fra : katin

Dato : 26-03-06 13:48

Tak for svaret Aalborg67.

Kommentar
Fra : katin

Dato : 26-03-06 13:54

Det svar jeg fik af Aalborg67, var det jeg bedst kan bruge. Det løste ikke problemet men da det er een jeg hjælper så vi arbejder videre derfra. Men tak for alle indlæg.

Hilsen Hans-Peter