/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word og typografier - hmmmm?
Fra : jeanette18
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 19-03-06 23:05

Heysa med jer :)
Når jeg åbner et worddokument ønsker jeg at kunne se oversigten på typografierne som her vist uden først at skulle klikke på typografi ikonet. Kan dette lade sig gøre?
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=613

Når jeg åbner et worddokument og klikker på ikonet for typografier får jeg altid vist oversigten sådan her:
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=612

.........hvilket betyder at jeg skal have fat i musen for at gøre oversigten bredere så den bliver som vist i det andet link.

Men altså - jeg ville meget hellere have at den brede visning af typografioversigten blev vist samtidig med åbning af dokumentet.

Kan dette lade sig gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-06 00:40

Kan det tænkes at du altid gemmer når dokumentet er maksimeret? det kunne måske give en forkert visning når du åbner, er din dokument maksimeret så prøv at klikke på gendan, er vinduet for lille så træk i sider og bund/top og brug denne instilling fremover, Windows husker størrelsen næste gang du åbner word, det er bare et forslag, ved ikke om det måske er problemet, selv passer jeg på ikke at have noget maksimeret hverken browser, outlook eller office

Accepteret svar
Fra : hr_hvalsoe

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-06 13:00

Hej Anette

For det første: Det er ikke muligt at sætte Word til at vise typografioversigten til at starte med automatisk når Word åbnes. Denne SKAL vælges.

For det andet: Word burde huske, at du har gjort typografioversigten bredere, når du lukker og genåbner Word. Hvis dette ikke huskes, kan der meget vel være knækket noget i Normal.dot filen. Denne fil gemmer alle indstillinger om din valgte standard fotn, størrelse mm. samt viste værktøjslinier. Du skal blot slette denne fil (Word skal først lukkes), hvorefter Word ved genåbning selv danner en ny Normal.dot fil.

Normal.dot filen er lokaliseret i:

C:\Documents and Settings\>>DIT_BRUGERNAVN<<\Application Data\Microsoft\Skabeloner

Vær opmærksom på, at når denne slettes, stilles Word tilbage til nulpunktet. Skriftypen bliver igen Times New Roman, 12 pkt. mv. og Formatering og Standard værktøjslinien står på en række. Andre insdatillinger bliver desuden nulstillet.

MVH
Lars

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 09-11-06 23:08

Tak for svaret hr_hvalsoe.