/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lexmark printer.Driversignerin
Fra : JanPalach
Vist : 465 gange
300 point
Dato : 19-03-06 22:37

DØD VED KØLLE!!! - Men Dolph var desværre ude at jage muslimske terrorister sammen med B. S. Christiansen - ellers kunne jeg godt have brugt hans incitamentsfremmende metoder over for min printer-leverandør.

Tja, problemet er med at geninstallere min printer, så det er nok en blanding af et hardware- og software- (windows-) spørgsmål: Printeren er lidt for gammel, og lexmarks driver-opdateringer (fra hjemmesiden) sutter max samtidig med at Windows XP er lidt hysteriske med deres "digitale driver-signering". - Så i øvrigt et andet svar her på siden om emnet, og ja, jeg har driver-signering under "hardware" stillet til "advar", men når jeg så alligel vælger at tage chancen, og gå videre, så stritter maskinen imod. "I'm sorry, Dave"...

Så her er lige en brokke-mail, jeg sendte til Lexmark. - Håber selvfølgelig, at de kan hjælpe, men prøver også lige Kandu - bare for at gå med livrem og seler:

Jeg skal prøve at forholde mig så konstruktivt og diplomatisk som muligt, men jeg skal for en god ordens skyld oplyse, at jeg nu har brugt to weekender på printeren uden at få anden ud af det end hovepine og skuldersmerter. Så jeg håber på en konstuktiv dialog. - Omvendt kan jeg dog se, at domænet www.lexmark_er_en_lorteprinter_som_man_aldrig_skal_købe.dk fortsat er ledigt.

Jeg skal ligeledes indledningsvis understrege, at jeg i løbet af de to weekender har gjort og prøvet ALT, der kan forlanges af en ikke-computerekspert. Jeg gider heller ikke høre på alt muligt juristeri, og I er vel ikke direkte ude på at genere kunderne. Så hvis bare jeg kan få løst problemet hurtigst muligt.

Sagen er den, at jeg faktisk ikke har foretaget mig noget i forhold til min computer og min printer, der skulle give anledning til problemer. Begge dele har det sidste års tid fungeret uden problemer. Der var så gået en måneds tid, hvor jeg ikke havde brugt min printer, og da jeg så fik brug for den, virkede den ikke. Dvs. printeren som sådan virkede godt nok, og man kunne godt udprinte en test-side osv. Min computer kunne også finde den som Plug and Play via USB; men den kunne ikke installere printeren. Jeg har så brugt en evighed på at prøve at bruge drivere fra hhv. windows og lexmark.com. Det giver alle mulige mærkeligt problemer, som jeg ikke forstår mig på - og som heller ikke interesserer mig for, jeg vil bare gerne have, at skidtet fungerer.

En ting er, at der ligger et utal af drivere på Lexmark.com, uden jeg har nogen chance for at vide, hvad der passer lige netop til min model/min situation (ud over jeg selvfølgelig godt kan finde ud af at vælge T420); men om det er PCL eller PS eller hvad det nu hedder er volapük for mig. Så jeg har prøvet mig lidt frem uden held.

Windows ser også ud til at have et anstrengt forhold til lige netop min printer-model. - Den optræder i to versioner på listen i Windows, og specielt min (med tilføjelsen PCL) vil den ikke acceptere uanset hvad. Så kommer der en masse snik-snak om digital driver-signering osv. osv. Jeg får også en masse spørgsmål om lokal printer og valg af porte (selv om jeg alligevel ikke kan vælge USB), som burde give sig selv.

Og så for at gøre det hele lidt sjovere, så har jeg for ikke så længe siden købt en printer-kassette til et par tusinde kroner, som så vil være mere eller mindre værdiløs, hvis ikke jeg får printeren til at fungere igen.

Mvh.

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 20-03-06 01:04

Skal lige tilføje et par ting:

1) Jeg bliver bedt om at vælge "print port". Der er en drop down, hvor man ikke kan vælge noget, og man kan heller ikke skrive noget. Så jeg vælger jo bare ok - altså til ingenting. Så tror da pokker, at der bliver problemer, når jeg ikke kan vælge en (USB-) port. Men den burde jo selv kunne finde den - eller i det mindste give mig mulighed for at vælge den.

2) Senere får jeg så fejlmeddelelsen, at "Spooler Subsystem APP har fundet en fejl" og så mislykkes installationen.

100 % ass-holes!!!

Håber I kan hjælpe, der er en fyrstelig belønning på 300 points...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-03-06 08:54

Du vælger driver til model/windowstype, pakker driver ud, indstallerer og genstarter. Så sætter du printer til, så skulle systemet gerne gøre det rigtigt.

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 21-03-06 00:22

@ Jow, jow, har prøvet alt det der, og det skulle jo også bare virke som med alt andet; men der altså noget lidt mere kompliceret på spil.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-03-06 08:20

Slet alt lexmark også i registreringsdatabasen, og start på en frisk uden printer tilsluttet.