/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstalition
Fra : akrolle
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 18-03-06 14:19

Min er efterhånden 6 år gammel,købte den med en windows home edition,så er den blevet opgraderet et par gange.
Nu er den bare ved at være helt død i optrækket.
Jeg vil gerne rense den HELT.
hvon´fanden gør jeg det ???
pfh,tak for det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-03-06 14:49

Starter en ny indstallation-trykker L for, at slette partitionen,trykker O for, at oprette partitionen, derefter formateres automatisk og starter en ny ren indstallation. Du skal have XP-CDèn i drevet, first boot i bios skal stå til cdrom.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-06 15:34

hvis den er købt med home edition opfatter jeg det som en oem baseret pc - altså har du sikkert recovery/genindlæsnings cd/disketter+cd - så er det bare med at bruge dem og køre - så slettes alt hvis du vælger det og du indlæser det hele på ny og har en frisk maskine igen.

du skal blot være opmærksom på at indlæsningen skal køres lige når windows starter op

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-03-06 15:36

jeg ville vælge først at køre Killdisk, som sletter ALT på harddisken og så derefter lave en ren installation.
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67
og
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-03-06 18:35

Husk nu at gem alle data,som du kan få brug for sennere.
Husk også f. eks. at gemme foretrukne og hvor du evt. har hentet forskellige programmer fra o.s.v.

Det kan være det er mig, men jeg plejer at opdage at der altid har været noget jeg har glemt. Derfor er jeg blevet glad for en ekstra ekstern 160 GB disk.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 18-03-06 21:55

Jeg ville nu allerførst bare geninstallere XP uden at formattere. Ellers skal du til også at geninstallere alle programer og du mister alle dine files m.v. medmindre du har dem back-uppet.
Smid din XP DVD i, start maskinen og når den åbner DVDen beder du om installering, men uden at lave formattering
Efter geninstallationen skal du køre Windows update

Så er der er fair chance for, at du har en rimelig ren maskine.
leob