/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp virus ???ADSERVICE
Fra : steffen15
Vist : 700 gange
200 point
Dato : 17-03-06 07:48

hej jeg har fået eller anden form for virus (ADSERVICE) den den popper hele tiden på nede i hjørnet
ved uret en rund rød ting med et (?) i midden.. og så skriver den at jeg har adwere på min computer! så trygger man på den og den sender mig hen på dette link http://www.slimshield.com/landing.htm?wm=acc177&soft=sshield

hjælpppppp

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-03-06 08:10

hent denne, opdater programmet
Start op i fejlsikret tilstand, tryk F8 under opstart af pc
Start scanner, og fjern virus.
Lav samtidig en diskoprydning.
Genstart og det skulle være væk.
http://www.ewido.net/en/

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-03-06 09:03

undskyld jeg blander mig, men Sofus,
hvis man henter den Ewido fra det link du har lagt, så skal man jo først tillade AtiveX,
og det er da ikke helt ufarligt - vel?

Kan du ikke venligts prøve at forklare det her.
Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-03-06 09:07

Jeg mente ActiveX object - sorry!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 09:29

du der katteting - tror du arlet ville tillade noget der ikke var til brugerens bedste ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 09:31

steffen15 - for at få alt snavs der følger i kølvandet væk så gå ind hos www.arlet.dk - hent hijackthis - scan som han foreskriver og send ham loggen eller læg loggen herind - i sikkerheds spørgsmål skal han nok komme forbi før eller senere

alternativt kan du sende ham en mail - adressen står under " hvem er jeg"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-03-06 10:23

hov hov du der miritdk ting, du som selv er så hamrende forsigtig og sikret i begge ender,
hvor kan man føle sig sikker på noget som helst i disse virustider ?
Og man biver jo evig og altid advaret mod ActiveX produkter - sååååeee
Og der kan vel snige sig uting ind næsten alle vegne -
og når man så ikke er så klog som du, så spørger man jo.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-03-06 10:32

Hej.
Du kan roligt hente den ned, men kan ikke rigtig se, hvor det active X objekt skulle komme fra.
Er aldrig blevet bedt om at installere det, på Ewido´s hjemmeside.
Så hvis du bliver bedt om det, ville jeg klikke på din firewall, og se hvad det drejer sig om.
Ligeledes skulle du prøve en online scanning her
http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym
Den kræver til gengæld, at du installere et activ X, for at kunne gennemgå din PC

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-03-06 11:09

Min firewall står til NORMAL, men hver gang jeg forsøger at scanne med Ewido, dukker et lille vindue op på skærmen i nederste højre hjørne, som siger: Internet Explorer beskyttelse, ActiveX installation blokeret.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-03-06 12:54

UNDSKYLD steffen15 at jeg nassede på din tråd.

SOFUS.DK tak for dine svar, jeg har fundet ud af at hente Ewido.

Mvhmaxhankat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 14:52

den der kat er søreme fræk - den skal have vand

håber steffen15 er i forbindelse med arlet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-03-06 15:02

MAXén, det er fordi den vil opdatere, og skal ind på din Pc,
for at se om du har seneste opdateringer.
Og godt du fik det ordnet

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-03-06 19:58

Mirit.dk

Ja, det er en fræk kat, det har den lært her i Kandu, hvor tonen er rå men hjertelig.
Du kan da selv få vand

Ha' det vådt - undskyld godt!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-03-06 21:27

Nå steffen15..

Så går den ikke længere

Nu skal vi have fjernet det l.rt fra din computer..

hent en hijackthis www.arlet.dk/hjt.htm og læg den ind her..

Så skal jeg nok hjælpe dig..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-03-06 22:26

Ikke bande for FANDEN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 22:46

sofus for filan - hvad har godt gammeldags l*rt at gøre med bande - en skovl er vel en skovl indtil den bliver til et fejeblad

tror steffen måske er i byen sådan en fredag aften

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 17-03-06 22:48

så lige at kattetingen ville vande mig - tarveligt at ødelægge min frisure

igen undskyld steffen - vi er gået i smalsnak her og det spammer din indbakke

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 12-04-06 20:39

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-04-06 23:53

ØHHHH - har du ikke fået hjælp af arlet ????? (undrer mig over at du giver mig pointene)