/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Kønsbestemmelse af Grå Jaco
Fra : Mike87
Vist : 1228 gange
50 point
Dato : 14-03-06 20:55

Hej!

Jeg vil høre hvordan man kønsbestemmer en grå jaco, kan man kun det via en DNA-test?

Mvh Mike petersen!

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 14-03-06 20:59

Og så vil jeg forresten gerne lige vide noget MHT fugleinfluenza.. Kan en købt fugl være inficeret hvis den har opholdt sig i danmark hele dens liv på flere år? og kan man evt. få en vaccine hos dyrlægen?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-03-06 21:01

Vetrinæren kan se det med en sonde han fører ind i gattet på den. Det er vist nogen der kan mærke udenpå om det er han eller hun fugl.Om de gør det med blod prøve ved jeg ikke, men det kan de vel gøre ved at telle kromosomer vil jeg tro.
alimak

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 14-03-06 21:04

Man kan nogen gange kønsbestemme sin fugl, hved at mærke på bækkenpartiet. Kan man mærke et mellemrum på ca en finger, er det en hun.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-06 22:35

Min kollega fugleentusiasten - siger dna og en fjer er nok.
Det skulle ikke være så dyrt, at få det undersøgt i England.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-03-06 10:09

Du kan læse alt om fugleinfluenza på http://www.ssi.dk/sw7153.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-03-06 10:11
Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 20-03-06 12:58

Hei,jeg mener at det skal være mulig å se det på den øye,viss det er hunn så vill den ha mer rundere øye,mens viss det er hann så vil den ha 2 kanter på hvær side av øjet.()=hann
O=Hunn

Annuller spørgsmålet
Fra : Mike87

Dato : 16-04-06 12:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål