/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB Port
Fra : wazaaa
Vist : 671 gange
40 point
Dato : 27-11-02 00:41

Hej Jeg har en PC med USB port og som kører på Win 98.
Problemet er at jeg gerne vil have en lexmark T620 tilsluttet via USB, men jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg kan ikke se ikonet for "USB Printeren" i enhedshåndteringen"
Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-11-02 01:27

Du har selvfølgelig instaleret printer drivere til usb og ikke paralel, ikke prøv printer instil og vælg port der ikke paralel, evt instalere printer driver uden printer men først sæt den på når driver er indlagt. Prøv evt. deres sidste driver ver.8.0
http://lexmark.dk

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-11-02 03:10

husk lige at tjekke din bios for om usb er enable ( slået til )
og at der er strøm på printer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 27-11-02 10:02

Det er næsten helt sikkert, som technet skriver, at du skal ind i Bios. Giv lige et pip hvis du ikke lige ved hvordan.

Accepteret svar
Fra : prisme

Modtaget 40 point
Dato : 03-12-02 23:03

Hej wazaa.

Det er rigtigt, som et par skriver herinde, du SKAL have sat USB interfacen til, inde i bios. Har du allerede gjort dette, skal du klikke her: ftp://ftp.lexmark-europe.com/pub/support/drivers/lexmark_c910/windows_95/ps_1/7.3.5/international_english/mpald_ae.exe

Installere filen og vupti bente, så virker det!

Mvh
Prisme

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-12-02 23:40

Hvis du har softwaren til din scanner, har du også driveren. Jeg fortæller lige hvordan du tjekker USB i Bios (måske unødvendig):
Genstart din PC mens du holder Delete-tasten nede. Nu får du din Biosskærm frem. Brug dine fire piletaster til du har markeret INTEGRATED PERIPHERALS og tast Enter. Brug piletasterne til du har markeret OnChip USB. Nu bruger du Page Up/Down tasterne til der står OnChip USB Enabled. Tast Esc. og F10 tasten. Her blinker et N, du skriver y for yes og taster Enter.
Windows starter nu op og din USB er aktiveret.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-12-02 15:52

wazaaa, a.h.t.a. er det almindelig høflighed at oplyse hvad der har afhjulpet dit USB problem. Var det Bios eller driveren der var galt med?
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : wazaaa

Dato : 05-12-02 01:42

Tak for hjælpen, jeg beklager jeg ikke har været i stand til at svare før, men jeg har ikke været på den lakation, hvor omh. PC står, så jeg har ikke nået at afprøve alle de gode svar
// vazaaa