/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
ACCESS - hvad kan og gør jeg!
Fra : skingur
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 14-03-06 08:54

Jeg vil forsøge at bruge ACCES til at oprette en database over bøger.

KAN JEG
- lave en sortering, så jeg kan søge på titel, genre, ISBN osv? Sådan at jeg eksempelvis får "Robinson Crusoe" som resultat, hvis jeg søger på ENTEN Defoe, Daniel, Daniel Defoe, bogens ISBN, udgivelsesår eller stikord som robinsonade??

Hvordan kommer jeg overhovedet i gang?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-03-06 09:44

Vil gerne maile dig et Access-udkast

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-03-06 09:46

tak, det må du meget gerne.

jeg er altså så novice-agtig, at jeg end ikke kan finde ud af at komme i gang!!!!!

mail:
christina_schmidt@get2net.dk
eller min hotmail (som jeg kan tjekke fra arb!)

er pt på arbejde, så det blir når jeg kommer hjem.

Tusind tak

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-03-06 10:12

Mail er på vej til begge adresser - go' fornøjelse, for det kan du nemt finde ud af

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-03-06 13:38

På biblioteket kan du låne en bog (hefte), der hedder "Få mere hjælp ud af din computer". Den har et afsnit om access helt fra bunden.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-03-06 08:49

hej Balcanard

Når jeg åbner filen popper der en masse op om win-archive og noget share-ware halløj, der enten skal registreres eller fjernes fra computeren senere... hvad er det, koster det noget, hvad sker der hvis jeg glemmer at fjerne det - dur databasen så ikke, eller blir jeg bonét for en bondegård?

Ellers ser det rigtig spændende ud.

Tak også for tippet om at gå på biblo

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-03-06 09:17

Jeg ved ikke, hvad det er der popper op. Jeg har pakket filen med ZIP. Jeg prøvede først at sende til mig selv, men uden "up-poppere", så det lyder som noget udpakningshalløj. Jeg prøver lige en anden metode.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-03-06 09:32

tusind tak, - på hotmailen, ikk?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-03-06 09:34

O K

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-03-06 09:43

Post er sendt

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-03-06 11:23

øv, min hotmail vil ikke åbne den... gider du prøve til christina_schmidt@get2net.dk så er du bare en sveske!!!!

mvh Christina

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-03-06 11:31

Det gør jeg