/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Acronis klone backup
Fra : 19431225
Vist : 480 gange
40 point
Dato : 07-03-06 13:28

Hej

Jeg har installeret Acronis fra Komputer for alle nr. 4 20006.

Men jeg har store problemer, alt kører tilsyneladende fint og kommer med en besked om det klonen er succecfuld, men når jeg kører en CHECK IMAGE kommer følgende fejl THIS IMAGE ARCHIVE IS CORRUPTED jeg ved simpelhen ikke hvad jeg gør forkert jeg menre jeg følger slavisk vejledningen i Komputer for alle.

Det eneste jeg kan tænke mig er jeg gør noget forkert når der skal skrives filnavn. Klonen skal over på mit externe f: drev. Jeg gør følgende under filnavn.

først beder jeg acronis om at oprette en mappe på F drevet med navnet F:\klone backup\07032006 klone backup.

Er der nogen som kender ovennævnte problemr

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 14:33

Hej, prøv at se om du kan finde noget relevant information her:

http://www.dslreports.com/forum/remark,15317153

Ser ud til at kunne skyldes HW såsom USB så du skal nok starte der...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 16:16

Først hvilken udgave er det.
Har du oprettet en sikkerhedzone.
Og startet Acronis Maneger
Før kan du ikke lave noget som helst.
Og det er ikke en du skal navn give.
Det skal du lade Acronis gøre.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 07-03-06 16:54

det er ver. 8.0
hvad mener du med sikkerhedszone
det er kun når jeg kører check image der kommer en fejl
mener du ikke jeg skal oprette en mappe hvor backuppen skal ligge??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 18:20

Du skal oprette en sikkerheds zone, den kan du ligge hvor du vil.
Har du ikke lavet den, kan du ikke lave backup

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 18:30

Først aktiverer du Acronis startup manager.
Så genstarter du pc´en, og under opstart kommer der tryk F11 for at komme til acronis.
Tryk F11, og opret en sikkerheds zone.
Den kan ligge på de drev du kan se, og ikke andre steder.
Husk at lave zonen stor nok, til hvad du vil tage backup af.
Når du har oprettet zonen, tager det et stykke tid, før Acronis har formateret drevene.
Den genstarter efter meddelelse om at det er gennemført.
Når den genstarter, trykker du igen F11, for at tage backup af hvad du vil tage backup af, som du ligger i Acronis sikkerheds zone.
filen kan kalde hvad du vil musik eller hele dit drev C:/

Du kan selvfølgelige også tage backup, men systemet kører.
Men tager du en kopi af dit styresystem, bør du gøre det under opstart.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 18:32

Det kan siges på en anden måde.
Kan du ikke komme ind i Acronis, når du trykker F11, under opstart.
SÅ VIRKER DET IKKE.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 18:35

Hvis ikke dette hjælper, kan jeg ligge en lille film på nettet, så du kan se hvordan man gør.
Men det bliver først i morgen, da jeg stopper for idag.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 07-03-06 19:35

til sofus
jeg vil meget gerne at du ligger en film, alt det du beskriver står der ikke noget om i vejledningen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-03-06 07:24

Prøver så godt jeg kan, min er en Acronis 9, men meningen er den samme.
En anden ting er, at hvis det er en prøveudgave, er det ikke sikkert den virker, som den skal.
Men hvis den er fra Komputer for alle, så plejer det jo at virke, så nogenlunde.
Går igang med at lave et eller andet brugbart.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-03-06 09:44

Der er noget på vej her.
Håber du kan bruge det.
http://www.steenmartinsen.dk/acronis/20.html

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-03-06 09:48

Lader til jeg ikke har mere plads på nettet.
Så jeg håber du kan bruge det der er lagt op.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 14:21

Ville være rart med en kommentar

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 10-03-06 16:24

Undskyld, men jeg har ikke været hjemme i et par dage.Jeg har set på din film men jeg synes det er meget kompliseret og som sagt skriver de ikke noget i vejledningen fra Komputer for alle om denne fremgangsmåde.
Jeg skal nu på ferie og er først tilbage onsdag i næste uge, så der vil jeg se lidt nærmere på filmen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-03-06 06:46

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 20-03-06 09:37

Hej sofus

Du skriver at jeg skal formattere drevene, er det ikke farligt?? Se din beskrivelse:

Når du har oprettet zonen, tager det et stykke tid, før Acronis har formateret drevene.
Den genstarter efter meddelelse om at det er gennemført.
Når den genstarter, trykker du igen F11, for at tage backup af hvad du vil tage backup af, som du ligger i Acronis sikkerheds zone.
filen kan kalde hvad du vil musik eller hele dit drev C:/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-03-06 10:43

Forkert udtryk....
Den flytter rundt på dit drev, for at lave plads til Acronis sikkerheds zone.
Der er intet der bliver slettet.
Medmindre du ikke har plads nok.
Er det en udgave med Licens til, eller er det ikke sikkert den virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-03-06 10:58

Den er fra komputer for alle

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-03-06 11:10

Det er meget muligt, men skal der licens til, for at du kan bruge programmet

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-03-06 12:10

Ved insdtalleringen skulle jeg opgive min emailadresse og fik tilsendt et id nr som skulle bruges under installering

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 21-03-06 12:11

Ved installeringen skulle jeg opgive min emailadresse og fik tilsendt et id nr som skulle bruges under installering

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-03-06 12:25

Så skulle det jo virke.
Først opret en sikkerheds zone.
Og så aktiver acronis backup manager