/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opkobling over hub xp & 2k
Fra : zero200
Vist : 397 gange
230 point
Dato : 26-11-02 02:00

vores net køre ikke særligt godt har 512k adsl over en hub jeg har xp og den anden win 2000 er vi på samtidige køre det ikke piller jeg stikket til 2000 ud af huben køre mit perfekt kan ikke få net work wizard til at finde den anden pc og hvis jeg laver en net work wiz set up disk siger den på sys 2000 at den ikke understøtter det sys hjælp please michael

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 240 point
Dato : 26-11-02 03:05

Hejsa Michael

Hvis du kører med 1 enkelt IP adresse så er du nødt til at "share" din internet forbindelse og det betyder derfor at når begge Pc'ere er på nettet så vil upload/download være svækket en smule men det lyder som om det er noget andet idet jeg ikke synes det svækkes ret meget når man kobler 2 op imod det samme netværk

Hvis du sætter den ene Pc op til at være server og den anden som klient så kan jeg ikke se hvad du ellers skulle kunne gøre

Håber du finder ud af noget

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 26-11-02 11:31

hvordan gør jeg det har ike kunne få den til det mvh michael

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 26-11-02 12:29

Du sætter f.eks Win2000 Server Edition op på din ene Pc og tilslutter WinXP som klient med f.eks et netkabel/patchkabel (RJ45 stik) så kan de begge 2 komme på internettet på samme tid men forbindelsen bliver svækket en smule

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 26-11-02 12:34

Hovsa Du skal jo forresten bruge enten en :

1 Hub eller
1 Switch eller
1 Router

og så 3 kabler ......... 1 kabel fra din Hub/Switch/Router til internet udgangen og 1 kabel fra Hub/Switch/Router til din Win2000 Server og 1 kabel til din WinXP klient !!!

De skal begge 2 køre med samme IP adresse og Gateway

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 26-11-02 12:39

cybercity siger st jeg har adgang til flere ip adrs. hvordan udnytter jeg det

Godkendelse af svar
Fra : zero200

Dato : 10-10-04 14:32

Tak for svaret SANTA2002.