/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ægte Windows..
Fra : Sorenk
Vist : 2346 gange
105 point
Dato : 05-03-06 20:33

Hej, jeg har haft en harddisk i min hd. skuffe hvor der var installeret win mellinium, skulle tage nogle billeder ud for min sviger.. efter jeg har taget den ud igen skriver comp at det ikke er en "ægte windows" jeg har og der er et icon med validerings fejl på min bundlinie.
det er en xp prof kopi jeg bruger, og har ikke haft nogle problemer før.
det hjælper ikke at lave system gendannelse, kan det fjernes eller skal der en format C: til??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-03-06 20:43

Det eneste er nok at lave en reparation.
Det er sikkert fordi din din boot eller mbr er blevet ændret, da du prøvede den anden disk.
Har selv været ude for at skifte mellem 2 diske, hvorefter det ikke virker.
Du kan muligvis prøve at tage dit bios batteri ud, så den glemmer, at der har været andre udgaver, prøvet på den.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 05-03-06 21:10

Det tyder på at det ikke er en original windows du har..
Hvis det er skal du kontakte microsucks..Så får du en ny kode.. det er således at hvis du skifter hardware genkender windows det som ny computer..Virkeligt genialt

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-03-06 21:11

Er det XP professinel du skal have valideret eller er det millenium?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-03-06 21:16

Dette trick er ikke helt pænt i kanten, og jeg får sikkert hug for det, men her kommer det..

Windows key

D2HHD-6TYYY-36J2V-T67PQ-M6XRM

Tryk start, Kør skriv regedit

Gå ind i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows NT\CurrentVersion\WPAEvents

Dobbeltklik på OOBetimer, ændre et tal. sæt cursoren foan et tal, slet indsæt nyt tal, vær opmærksom på
at der slettes 2 tal, da de fungere som par.

Luk regedit

Tryk start, kør skriv %systemroot%\system32\oobe\msoobe /a

Vælg nu den med telefon. vælg derefter udskift key

Husk! Dette virker kun på win xp!!!!

Bliver nød til for en god ordens skyld at sige at det er ulovligt, så det må være op til enhver brugers egen moral om de vil bruge det..

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-06 21:25
Kommentar
Fra : magle

Dato : 06-03-06 00:48

hehe Simmaster m8 ! Det er drønulovlligt ! Kunne du ikke bare have skrevet koden i post til ham
Gør som Simmaster.

H.O-D

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 06:41

Selvom man har en lovlig udgave, er det lidt nemmere, end skal til at ringe til MS, for at registrere.

Selvom de har fået en bedre service, man skal ikke vente så længe, og du får en Dansker i telefonen.

Accepteret svar
Fra : leif4860

Modtaget 105 point
Dato : 06-03-06 09:55

Det er fordi du har opdateret din Windows her for nylig at du får denne meddelelse, du kan dog fjerne denne opdatering igen.
1. Først skal du ind i windows mappen, og i mappeindstillinger sætte den til at vise skjulte filer og mapper.
2. Find og åbn mappen $NtUninstallWgaNotify$
3. Åbn mappen spuninst og dobbeltklik på ikonet spuninst, ja til at afinstallere.
4. Genstart

Sørg for fremover ikke at medtage dennne opdatering.

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 06-03-06 14:51

Tak for svaret leif4860.det virkede tog din fordi det så nemmest ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-06 17:15

Simmaster. Den kode har jeg da vist set før

uha uha