/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tysk besættelse af Danmark..
Fra : Jimmy17
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 05-03-06 20:18

Nu kan jeg ikke huske den præcise dato for den tyske besættelse af danmark.

Har lige et par spørgsmål til det, jeg funderede over.

Men hvor mange liv gik der tabt under krigen og i hvilke dele af landet?
Hvor stor del af landet havde de kontrol over?
Hvor stor forskel på angrebet har der været iht hvor man boede?

Meget gerne med link

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-06 20:25

Svaret finder du på biblioteket.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-03-06 20:25
Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-03-06 20:35

Jeg ved ikke om der findes en samlet opgørelse af hvor mange danskere der mistede livet på grund af krigen - ubesvaret

Tyskerhavde fuld kontrol af Danmark, idet Færøerne, Island og Grønland jo ikke var en del af riget og var uden ffor tysk kontrol. Island erklærede sig under krigen uafhængig af Danmark.
egenlige krigshandlinger foregik i Sønderjylland + et par andre steder inden Danmark kapitulerede.

Der skete danske tab under selve angrebet på Danmark. modstandskampen havde sine ofre, ligeledes mistede mange danske søfolk under krigen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-06 21:54
Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-03-06 07:28
Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-03-06 10:34
Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-03-06 10:35
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-03-06 13:08

Hej - hvis du har fået svar på dit spørgsmål, så husk at lukke. Jeg har siddet nu siddet længe og fjernet flueben fra spørgsmål, som ikke er blevet lukket. Og der var ligegodt nok mange.
Hilsen Balcanard

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 29-03-06 16:36

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 17:10

selvtak