/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Laserprinter - hvad koster det at få try~
Fra : Vestjyden
Vist : 519 gange
25 point
Dato : 25-11-02 14:10

Jeg benyttet Publisher til at lave et foreningsblad, som jeg printer på en inkjetprinter. Der er 2 store problemer:

1) Det tager lang tid at printe, selvom det er en duplexprinter (HP970Cxi) - uhyggelig lang tid ...

2) Farverne er ikke vandfaste, så foreningsbladet bliver aldrig uddelt, når der er regnvejr .... (-;

Kan jeg sende en Publisher-fil til et firma, som kan printe siderne i en lige så god kvalitet (og med vandfaste farver) på en laserprinter, og hvad koster det? Kender nogen til firmaer, der kan lave det?

Firmabladet er normalt på 6 A4 sider , dvs. 24 A5 sider når det er hæftet og vi trykker normalt 100 blade altså skal der laves 600 dobbeltsidetryk hver gang, dvs. 2-3 gange om året.

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 35 point
Dato : 25-11-02 14:59

Hej
I længden vil det være meget billigere, at investere i en laserprinter selv. Den kan erhverves for ca.kr.5 - 10.000.-
f.eks. OKI SHARP,eller måske mest udbredt, BROTHER.
Held og lykke
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 25-11-02 16:05

Ok. Er kvaliteten lige så god på en printer til den pris? Jeg tvivler ....

Og hvis den skal kunne trykke på begge sider (duplex) er den vel langt dyrere?

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 06-01-03 21:47

Hej.
Jo faktisk kan kvaliteten godt være fin, på trods af den ikke så høje pris.
Nocom