/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Kæmpe videre eller gi op???
Fra : janemli
Vist : 683 gange
60 point
Dato : 01-03-06 03:03

MIg og min x kæreste kom samme i 11mdr...så i novembers slog hun op...vi havde et godt forhold..Vi var sammen hverdag, vi havde self vores problemer, men vi så aldrig vores venner eller tog til fester og sårn..

og nu 3mdr efter vi slog op føler jeg stadig noget for hende og elsker hende stadig,,men hun siger hun ikk elsker mig mere..efter vi slog op og så en månede efter der så vi stadig hinanden engang om ugen ca..og var sammen og hyggede..men så lige pludselig var der en 3uger hvor vi ikk så hinanden i.og var meget uvenner og sårn..men her indenfor de seneste par uger har vi set hinanden et par gange..og når jeg prøvede på noget så afviste hun og sagde nej..men til sidst gir hun efter..og vi ka stadig lig og kys og sårn..

Hun går stadig meget op i hvem jeg snakker med af piger og sårn og bliver sur hvis jeg gør...hun har dog selv været sammen med en efter vi slog op..altså kun sammen. men hun siger hun fortryder..

Men vil virkelig gerne fortsæt..men vi ha hun kun er min altså at jeg den eneste dreng
Men hun siger hun ikk har tid til en kæreste og at jeg er blevet erstattet med hendes veninder
men tror bar det noget hun siger

men sårn som jeg har fortalt..syntes i så jeg ska kæmp videre eller gi op??

På forhånd tak for svarene..der kommer snart flere point

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 03:04

Vi er begge 17 og hun går på gym

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-03-06 06:54

I så ung en alder, mener jeg ikke du skal kæmpe for det. I skal begge rende hornene af inden i begynder et ægteskab for alvor. Prøv evt. at tage en snak om I skal prøve eller gå hver til sit?
Bliv ikke blind af kærlighed ved første øjekast, det har rigtig mange fortrudt. Måske trænger I bare til at være jer selv et stykke tid og finder så måske sammen igen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-03-06 07:58

for mig ser det ud, som om I har været alt for meget sammen i de 11 måneder. du skriver, at I ikke har været sammen med andre end jer selv. det slider på et forhold især i så ung en alder. der skal være plads til veninderne/vennerne. prøv om I kan få en lille snak om det og giv så slip på "ejerskabet". kun få mennesker kan trives ved at være bundet til hinanden. der skal luft til. og ja, det er dæleme svært, når du nu føler, at hun er den eneste ene for dig.
jeg håber det bedste for dig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 10:32

Jeg skulle lige have jeres alder med og fik det så lidt længere nede. Jeg husker stadig mit første nederlag i kærlighedens tegn(et år yngre end dig). (og læg mærke til jeg skriver første) Det vil sige, der kommer flere af den slags. Dermed siger jeg også du skal komme videre; Glem hende. Omend det kan være svært at se lige nu, men der andre fisk i havet.
Du vil i mange år endnu oplever bristet hjerte mht. kærlighed. For helt ærligt; ;ennesker på din alder aner ikke hvad det handler om. Og det er ikke ment negativt, men de næste år, måske 5-7-10 år opbygger du (forhåbentligt) evnen til at forstå, være i og pleje et rigtigt forhold; Det der formentlig ender med ægteskab. Det er stor ord, men livet handler om at lære og der er en tidslinie... Sådan er det bare.

Op på hesten kammerat... Der er flere kvinder der skal nyde godt af dig...

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-03-06 10:54

Hej Janemli

Du skal ikke prøve at få hende tilbage - du gør det blot sværre for dig selv, og lettere for hende at bruge dig, når hun engang imellem savner nærheden. Du skal gøre dig selv den tjeneste og holde en pause fra hende - uanset om hun vil ses. Genoptag dine forhold til vennerne (de vil altid være der) og andre fritidsinteresser. En dag vil du være kommet over hende nok til at kunne starte en nyt forhold hvor i begge holder af hinanden. Se forholdet til din x-kæreste som et overstået kapitel, og lær at de fejl der har været, fx. at I ikke har opretholdt jeres fritidsinteresser herunder venner. Brug de gode minder til at styrke dine nye forhold.

Held & Lykke

ampere

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-03-06 13:17

Drop hende, kort og godt.
Livet er for kort til lange forklaringer.

MVH

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 16:00

2mdr havde før jeg begyndte og kom sammen med hende her..der havde jeg mit første forhold som holdte 6mdr..og der troede jeg virkelig som i siger at jeg aldrig vil kom videre eller finde en ny,,men fandt jeg jo så hende her,,,og det er virkelig noget helt andet...nu er der gået over 3mdr og er stadig ikk kommet videre i forhold til det andet hvor der kun gik 2uger..

Og ser hende her næsten hver weekend fordi det en meget lille by så vi ender næsten altid til samme fest...Og bar tanken om hende med en anden kæreste gør så ondt.

og det altså ikk hende der vil ses...eller jo,..men altid mig der forslår..og for en uges tid siden hvor vi var...der prøvede jeg ikk på noget fordi hun sagde at sårn sku det ikk være...så vi så bar film og sårn..men der jeg gik hjem der skrev hun alt mulig med at,,ku skam godt se du ikk var ude på noget,, altså hun var sur/skuffet over jeg ikk prøvede på noget..

så ka ikk helt finde rundt i det

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 16:33

Ved du hvad, drop festerne et par weekender, så du ikke ser hende der. Jeg kan godt følge dig i at det er noget gøgl at se hende der, måske glad og med en anden anden, men indtil dine følelser er kølnet lidt af(og det vil de) så hold en lille fest pause...

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 16:36

Jamen det burde vel være bedre selv og ta til fester og sårn og ha det sjovt.. istedet for bar og ligge hjemme og tænke på hun har det ??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 16:43

Jamen, så er det det du skal... Du skal gøre hvad du føler er bedst for dig. Og hvis har det bedst med at feste, så gør det. Næste gang du ser hende til en fest, så hils-sig hey- og gå videre...

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 16:50

Men de gange jeg har set hende, der ser jeg altid nogen ligge an på hende..og hun har os fortalt om nogen der prøver bar og kom i seng med hende ved og skrive til....og det er begyndt og gå ned af for hende siden vi slog op...Hun drikker sig herre stiv hver fredag og lørdag, hun har prøvet stoffer, hun pjækker meget fra skole..og hun snakker med de forkerte,,Syntes jeg hvertfald...og det gør self os ondt og se hende sårn..os derfor jeg ikk rigtig kan gi slip for hende...for snakker meget hende om det og prøver og gi hende råd og hjælp hende.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 17:13

janemli> Det kan godt være det her lyder lidt hårdt; Men du kan ikke redde hele verden.!! Du er ikke hendes barnepige.

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 17:52

Jamen vil bar så gerne prøve og gør noget...vil da ærge mig lidt den dag jeg ser hende bar total billig agtig og tager stoffer osv..og så tænke på jeg ikk gjorde noget

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 18:26

Så må du have fat i hendes forældre... Hvis det er så grelt.!!!

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 18:32

jamen det ikk så meget det med stofferne....men bar det med hvis hun går og er sammen med alle og sårn

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 20:49

Jamen, så må du se at komme videre... Som flere skriver.

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 01-03-06 22:54

Føler bar jeg måske burde kæmpe videre:(

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-03-06 23:53

Du har ikke fået det råd, du havde håbet på ved at skrive her.!!!! Men spørg dig selv; hvad er der reelt at kæmpe for, at bygge videre på. Hvad er dine/hendes/jeres planer for en fremtid sammen???
Du er også nødt til at give slip; Hun siger hun ikke har tid til kærester. Fint, så må du videre. Hvorfor skal du spilde din kostbare ungdom på en der ikke vil dig.????? Find dog en der vil.!!!

Vi andre der har givet dig råd kan ikke bestemmer for dig hvad du skal gøre, men jeg tror vi alle der har givet dig rådet om at droppe hende helt, har flere forhold og måske ægteskab i rygsækken. Også kaldet erfaring.
Du skal gøre hvad du føler for, men pas på ikke at gøre dig selv en bjørnetjeneste.!!!!
Jeg siger igen; Du kan ikke redde hele verden.(hvor end du gerne vil-men der gå nok 15-20 år før du indser det)

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 02-03-06 00:44

jamen det virkelig hende jeg vil være sammen med resten af mine dage...vi kender virkelig hinanden ud og ind...og det der får mig til og føle at jeg ska kæmpe videre..det bar hende sammen med en anden,,

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-06 04:54

Dette er er "emne" som aldrig stopper, det tilhører livet... og så kan vi komme med aldrig så mange råd og gode formanende ord - så som: Der er ikke kun en spandfuld, men et helt landfuld. Kærlighed (eller jalouxi for den sags skyld) gør blind. Tiden læger alle sår. Det går altid ud over flammen osv. osv. osv.
Tro mig, uanset hvor håbløst og forvirrende det ser ud lige nu, ja så kommer du over det. Der er sagt mange fornuftige og berigende ting i denne tråd, især af taliskoko... som også har været mest "aktiv".
Din situation er slet ikke "unormal"... trøst dig med det! Jeg har selv uddelt og modtaget disse følelser i rigt mål, og kan sige at vores "børn" (nu 24 og 22) også har gennemgået disse "kvaler".
Åhhh den "kjærlighed"... det er nu vidunderligt - bare ikke lige nu, men billedet vender før eller senere - bare vent og se.
Held og lykke med det
Søren / CLAN

NB: Er stadig lykkeligt gift (snart sølvbryllup), men "bandt" mig først som 25 årrig (hvilket jeg vil sige er tidligt) - nyd livet......

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 02-03-06 07:23

Hej Janemli

Du er nødt til selv at sige fra over for hende, ellers vil hun bare bruge dig når hun har lyst. At hun giver udtryk for at du ikke må prøve på noget når I er sammen og derefter bliver sur over at du ikke har prøvet skyldes kun én ting - hun elsker at blive jagtet. Du er kun spændende for hende når du ikke jagter hende!!!!! Såh, du skal lade hende være. Lad hende leve livet uden dig. Tag til private fester eller et eller andet, men hold dig for alt i verden væk fra hende.

En ting er sikkert - så længe hun kan bruge dig som hun vil ER DU IKKE INTERESSANT. Du skal undgå hende, spille kostbar og lade tiden råde dig. Hvis det skal være jer to, skal i nok finde sammen igen. Indtil da skal du leve livet - måske finder du en ny kærste der kan se og værdsætte den du er.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-06 09:21

Vi er frie mennesker, og et forhold/komme sammen er ikke det samme som indespærring.
Det er bedst, når begge parter føler samhørighed...........ellers er det bare en tom skal.
stolthed/forfængelihed/andres mening.............................er ikke det samme som kærlighed.
Giv hende en chance for at være sig selv - helt sig selv.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-03-06 10:21

Du bliver nødt til at gøre dig selv og hende en tjeneste.
Sæt dig ned med hende, sig til hende, hvordan du føler, og sig også til hende, at enten kommer i sammen, eller også gør I ikke.
At du ikke kan holde denne mellemtingssituation ud.
Vil hun ikke være sammen med dig seriøst, så skal du holde helt op med at se hende.

Du er ikke ansvarlig for hendes liv og hendes handlinger. Og der er intet der afholder hende fra at lave unoder selvom I er sammen - du er ikke hendes redningsplanke.
Du giver dig selv en bunke undskyldninger, der lyder uselviske, men som egentlig bare er en måde at holde hende fast på. At retfærdiggøre din umulige kamp om at opnå det uopnåelige.
Hvis hun ikke vil have dig helt og holdent, har hun ikke fortjent dig, og så skal du trække dig. Jo før jo bedre.
Ja, det gør nas, men at leve i et forhold, der er kærlighedsløst eller truffet ud fra de gale motivationer er meget meget værre - for jer begge!

Så ingen undskyldninger, du må handle og skaffe klarhed.

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-06 11:39

Det ser ud til du er ved at bilde dig ind, at der er noget der hedder man ejer hinanden.

Kom væk fra den misforståelse, slip hende fri, hold dig langt væk fra de steder du ved hun kommer.

Og så: Bare rolig, helt rolig, der dukker ALTID en anden op, opsøg det ikke, led ikke efter
hende, pludselig er hun der, og SÅ kører det et stykke tid igen.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 02-03-06 17:01

For lidt over 1månede siden..der var der en pige der ku li mig..og så havde vi lidt kørende..ikk så meget fordi jeg ku li hende tror jeg men mest for og tjek hvordan hende den anden reagerede..og hun gik helt ned og græd og sagde hun ikk ku tag det osv...men det jo en månede siden så der kan jo være sket meget med hendes føleser siden..

For en 3uger siden var jeg hjemme ved hende der ku li mig en aften...og vi lå os og puttede og sårn...men ku ikk få mig til og kys hende eller noget..for følte at det var den forkerte jeg lå med og at det ikk var rigtig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-06 17:19

Mon der er gået en stor forfatter tabt i dig........ ja nemli

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-06 17:29

Janemli
Du roder lidt rundt i øjeblikket, bare tro på der ikke er noget i vejen med dig,
sådan har de fleste af os opført sig, men du må igennem det, og der er
kun een ting der hjælper.
Og det er tiden, og andre piger, men tag det roligt, du bliver snart dig selv igen.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-06 17:36

Øh-det var 2 ting
Keldd.

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 02-03-06 17:38

Har forslået hende at vi ska ses næste torsdag..og så indtid da der snakker vi overhovedet ikk sammen...for vi er meget uvenner og sårn når det er vi snakker...

Så ved ikk om jeg kommer videre i den tid vi ikk snakker eller om jeg måske vil ha hende i baghovedet?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-03-06 22:52

For at prøve at få hende til at forstå: Lad hende læse denne tråd... !!!

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 03-03-06 07:47

Tror bare tingene skal gå sin gang, hvis du vil kæmpe for hende, så kæmp!
Jeg tror det at kæmpe for at få en pige tilbage er en del af det at opleve kærligheden. Jeg må sige at jeg tror ikke på at det blever jer to, men jeg synes da du skal kæmpe. Når der er gået noget tid og du ikke har fået hende tilbage(Det er bare hvad jeg tror), så vil dine følelser kølne af, du vil måske endda føle at du hader hende og at du ikke kan forstå hvad du så i hende, derefter vil også disse følelser kølne af og du vil få et neutralt forhold til hende. Dette kaldes en sorgproces.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-03-06 10:24

Simmaster, man kan gribe det an, som du nævner, men hvis man respekterer den andens liv en smule, så blander man hende uden om sin sorgproces. Der er ingen grund til at slæbe hende rundt i manegen, hvis man godt ved, at ballet er forbi. Det er spild af hendes tid og mangel på respekt for hendes liv. Og dermed det helt modsatte af kærlighed.

Hvem kan ikke huske dette lille digt, der ihvertfald klingede fint i min ungdom:

If you love something,
Set it free
If it comes back, it's yours
If it doesn't, it was never meant to be.

Kærlighed er uselvisk. At bruge et menneske sådan, er ikke uselvisk.

Vaxen

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 24-04-06 22:00

- og hvad skete der så med jer????????????

Knus Ripley