/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kommer der en regning?
Fra : Kyck
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 28-02-06 19:59

Hvis man har været inde og downloade porno på programmer som imesh er det så muligt at pornoet som man downloader laver sådan en opkolbling til ens net og sender en regning eller sådan noget... fordi der kom pludselig sådan noget linsens sjov da jeg ville åbne filen? Jeg er lidt bange?!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-02-06 20:54

Der kommer ingen regning medmindre, du har oplyst kortnummer osv. på dit kreditkort.

Accepteret svar
Fra : Kasdeh

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-06 21:20

Det er helt rigtigt hvad Peet49 skriver, hvis du har været inde på pornosider kan der også godt komme en regning, fordi nogle har IP tracers og sådan noget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-06 22:05

Ad!
Naturel er bedre!

Det er værre, hvis det var hentet med en gammeldags modem, så kunne der følge et opkaldsprogram med, som selv ringede i tide og utide!
Man da jeg anser dig for at være moderne, og har bredbånd, er faren langt mindre!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-06 23:57

Der kommer selvfølgelig ingen regning.
Det du har oplevet er at når du forsøger at afspille en film der er licens på, så er medieplayer indstillet til at automatisk forsøge at hente licensen, og den kan være lavet så "smart" at den åbner en internetside, hvor der står hent licens her. Når du så trykker, åbnes for en pornoside (Eller flere), hvor du også kan betale for licensen, for at se filmen.
Altså en film, der kun kan ses, hvis du betaler (Beskyttet med DRM teknologi)
http://www.xstream.dk/1/58/digital-rights-management-drm.html
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Kyck

Dato : 07-09-06 12:33

Tak for svaret Kasdeh.