/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Thumbnails i Stifinder på XP
Fra : leob
Vist : 1211 gange
500 point
Dato : 27-02-06 21:01

Jeg har tidligere i Stifinder XP Pro i menuen VIS kunne vælge STORE IKONER.
Det kan jeg stadigvæk, men hvor de enkelte billedfiler i Stifinders højre side før optrådte som et miniaturebillede (thumbnail), vises nu istedet et ikon, som er afhængigt af hvilket program jeg har bedt om at åbne billedfilen.
Jeg har prøvet at skifte billedprogram, men det resulterer kun i, at ikonet skifter udseende.
Hvordan får jeg mine miniatiurebilleder tilbage?
leob

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-02-06 22:18

Du vælger <VIS> og herunder <Billedserie> eller <Store ikoner>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 23:29

Eller går op i "visninger" (firkantet billede) og trykker på pilen og vælger miniature.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-02-06 08:21

Til jorgen_ros
Jeg skrev jo netop: Jeg har tidligere i Stifinder XP Pro i menuen VIS kunne vælge STORE IKONER. Billedserie virker iøvrigt heller ikke
Til emesen:
Hvad er det for et firkantet billede hvor jeg kan vælge "visninger" ?
Hi
Leo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 08:25

emesen hvor står der miniaturer ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 09:19

ved ikke hvad du egentlig mener - store ikoner vælges i boksen ovenfor med et flueben og kan du stadig det kan du vel se billedet - eller ??????

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-02-06 09:24

Hvis du kan se dine standardknapper, kan du også se den lille firkant (det ligner en lille kalender).

Stadardknapper vises, hvis du allerøverst vælger VIS > VÆRKTØJSLINIE > STANDARDKNAPPER

Når du fører markøren over den lille "kalender" står der "visninger" og når du klikker på den, kan du vælge hvordan du vil se ikonerne. (Store - Ikoner med filoplysninger - Ikoner - Oversigt - Detaljer )

Det emesen kalder "miniature" er det samme som store ikoner.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-06 10:15

Ok ok - det var i win 2000, og de to styresystemer er ret ens............men ikke altid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 10:17

tænkte det jo nok emesen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-06 13:34

Hejsa
Måske værd at henvise til denne side
http://www.wintip.dk/xp/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-06 15:24

XP opdelt i listeform - scroll ned til "Stifinder"
http://hjem.get2net.dk/2010/windows_xp.htm
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : leob

Dato : 28-02-06 17:13

OK, jeg kan se visninger. Der er bare en anden måde et vælge. Resultatet er fuldstændigt som når jeg i VIS vælger STORE IKONER (eller BILLEDSERIE).
De enkelte filer vises så som thumbnails/miniaturer, men problemet er bare, at det, der vises, er et ikon svarende til det billedvisningsprogram jeg har valgt (andet program/andet ikon).
Hvis jeg f.eks. vælger QuickView2 får jeg et blåt ark med bogstaverne JPG henover.
Det jeg ønsker, og som jeg tidligere har haft, er et miniature-billede af motivet på billedet.
Hvis det er en mappe med billeder i, så vises op til 4 billeder på mappeikonet
leob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-02-06 18:45

Altså win 2000
Når jeg har en mappe med billeder stiller "visninger" på store ikoner så ser jeg kun ikonet for det program som vil åbne filerne (.jpg)
Jeg kan så med pilen i "visninger" vælge miniature - og der viser sig rigtige små billeder i stedet for de ikoner.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-02-06 18:48

hov den sendte lige.
I visninger har jeg disse mulighedder:
Store ikoner
Små ikoner
Oversigt
Detaljer
miniature

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 18:49

prøv at kigge på dine mappeindstillinger om der er noget der

(miniaturer skal ikke caches lagres osv)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-03-06 09:18

miritdk
miniaturer cachelagres ikke
e.c.
Nu nærmer vi os måske?
Hverken i "visninger" eller i "Vis" har jeg en linie om "miniaturer"
... og "billedserie" viser alle ikoner som een lang linie (mens "store ikoner" stiller dem på flere linier).
Tidligere mener jeg, at "billedserie" viste eet stort billede og resten af mappens indhold sm alm. små miniature-billeder (som i "store ikoner").
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-06 09:34

billedserien viser et stort billede for hver gang du klikker frem og tilbage øverst - de små ligger bare nederst (ganske rigtigt som store ikoner viser billeder)

i mine øjne er de store ikoner også miniaturer

har du prøvet at fjerne fluebenet i miniaturer cachelagres ikke - ????? - eller sætte det på hvis det nu skulle have en betydning ????

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-03-06 09:45

miritdk
nu har jeg prøvet både med og uden flueben, men det ændrer intet.
Når jeg sætter prik i billedserie, er det eneste der sker, at alle ikoner står på een række.
Jeg mener også at Store ikoner, thumbnails og miniatuirer er det samme.
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-06 10:05

altså hvis du også mener at thumpnails - store ikonerog miniaturer er det samme -- hvad er så problemet ????? Du kan jo se de store ikoner af billeder - ikke ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-03-06 16:01

Stadig kigger jeg i win 2000
Der er måske overordnet mappeindstillinger som ikke kan ændres i de underliggende mapper.
Så prøv
Denne comp.
funktioner > mappeindstillinger >
Offlinefiler - er der plads nok
Vis - her kan du gendanne standardindstillinger
Generelt - her kan du gendanne standardindstillinger
Og så er det måske muligt at du kan sætte visningen i din mappe med billeder.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-03-06 16:01

iritdk
NEJ - det kan jeg jo netop ikke
Jeg ser godt nok nogle store ikoner, men ikke en visning af miniaturebilledet
Istedet ser jeg et ikon, som reklamerer for billedbehandlingsprogrammet
Som jeg tidligere har skrevet.
De enkelte filer vises så som thumbnails/miniaturer, men problemet er bare, at det, der vises, er et ikon svarende til det billedvisningsprogram jeg har valgt (andet program/andet ikon).
Hvis jeg f.eks. vælger QuickView2 får jeg et blåt ark med bogstaverne JPG henover.
Det jeg ønsker, og som jeg tidligere har haft, er et miniature-billede af motivet på billedet.

leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-06 17:20

pyyhhh det er jeg godt nok aldrig løbet ind i - dvs jo på enkelte billeder der ikke lige er beregnet til mine grafikprogrammer - men det retter jeg jo egentlig undervejs.

brainflush !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-03-06 20:24

e.c.
Så har jeg prøvet det også, men uden resultat
æv
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-03-06 21:07

Yderligere oplysning:
Tilfældigvis kom jeg til at se en mappe igennem hvor jeg havde nogle billedfiler af typen .pspog .pspimage liggende.
Disse enkelte filer vistes som en miniature af orlginalbilledet, mens de andre stadigvæk kun vistes som f-eks. JPG-ikoner
???
leob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-03-06 21:27

.psp er billedfiler fra PaintShopPro - tror jeg .....men det ved Miritdk vist mere om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 07:00

jeg nuppede et billede fra min datters hjemmeside igår - der er oprindeligt et foto fra et digitalcamera - når det kommer ind her hedder det bare FIL ( høh) - det ville heller ikke vise sig i stifinder - kun som du nævner det - så jeg smed det lige op i paint og forandrede navnet og gemte igen som jpg - nu kan billedet ses i stifinder
psp filer er altid synlige

bruger du et billedprogram der hører til et camera ?????

Kommentar
Fra : leob

Dato : 02-03-06 09:09

miritdk
Det passer meget godt, at du kan se jpg-filer. Du kan jo også se miniaturer. Jeg kan som sagt kun se jpg-ikonet istedet, men ved PSP vises det korrekt.
Du spørger om mine billedprogrammer. Jeg har en masse !!!
Paint Shop Pro 7 og 9, Adobe Elements, Canon, Kodak, JPG Wizard, Irfan View, Ashampoo Photo, Quick Time, Arc m.fl., men det er tilsyneladende ligegyldigt hvilket jeg bruger. Selv PSP går galt, hvis jeg gemmer billedet som jpg - kun gemning i psp (som vist kun kan ske i PSP) virker tilsyneladende.
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 09:32

Citat
forandrede navnet og gemte igen som jpg

kunne det ikke hjælpe ?????

prøv at finde ud af hvilket program der dominerer - jeg vælger fra hvis det irriterer mig ikke at kunne se pga et program jeg lægger ind nu og da fordi det netop overtager alt.

gi´r du snart op ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 10:11

Citat
Hvis du bruger din stifinder som billedbrowser med visning af store ikoner, så kan du få den til kun at vise billeder uden filnavne. Det gør du ved at holde Shift-tasten nede når du åbner din mappe med billeder.
Hvis du ønsker at gå tilbage til den tidligere visning med både billeder og filnavne, så holder du blot Shift-tasten nede og åbner mappen igen

gør altså ingen forskel her

Kommentar
Fra : leob

Dato : 02-03-06 11:19

Miritdk
Tja, ....
Der er vel egentlig ingen der dominerer? Det er vel et spørgsmål om, hvad jeg har sat til at åbne de enkelte filer/mapper med (højretrykket på musen og vælg åbn med)?
Stort set alle bruger QuickView (den er hurtigere end min ellers foretrukne PSP vers 9 ).
Jeg har prøvet at åbne f.eks. i Adobe og omdøbe en fil og efterfølgende gemme den, men ingen forbedring. Det samme har jeg prøvet i flere af de andre programmer.
Om jeg snart giver op?
Nej, nu er det da først rigtig spændende, når du ikke kan !!!
Jeg er igang med at studere kb-artikler m.v. fra MS's TechNet og hvis det ikke hjælper, må jeg have rapporteret et "incident" til MS
Hi
Leo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 11:50

Det har været interessant at følge anstrengelserne fordi jeg selv måtte give op over for samme problem.
Jeg kom frem til, at der måtte være tale om en fejl i registreringsdatabasen forårsaget af et billedprogram der havde overtaget visse extensions men løsning på at rette fandt jeg aldrig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 18:17

hmmm -- i sin tid lavede programmet til min mobil ballade - nogenlunde på samme måde og jeg afinstallerede det - de billeder jeg så ikke kunne se valgte jeg over en kam at åbne med billed og fax fremviser - og de forandrede sig "af sig selv" så de kunne ses.

møgproblem !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-03-06 20:29

Jeg har fulgt spørgsmålet, da jeg har fået problemet på arbejdet.

På arbejdet kører jeg med Win 2000 og her kan jeg ikke få vist fotos (som billeder) i filhåndterings oversigterne, men får som du skriver vist ikonet for det program der åbner det enkelte billede.

Hjemme kører jeg XP home på en stationær-PC og XP professional på en bærbar. Her går det fint med at se billederne.

På begge disse maskiFra begge disse maskiner har jeg netop været inde på firmaets servere og valgt de placeringer der giver problemer på arbejdet. På begge maskiner kan jeg hjemmefra se billederne i filhåntering på firmaets server.

Altså problemet må ligge den enkelte PC.

Jeg har lagt mærke til at når jeg vælger egenskaber for det enkelte foto på XP maskinerne er det Windows Billed- og faxfremviser der er angivet åbning. Hvis jeg husker det, skal jeg se hvad der står på Win 2000 maskine på arbejdet i morgen.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-03-06 20:33

Jeg har fulgt spørgsmålet, da jeg har fået problemet på arbejdet.

[U]På arbejdet kører jeg med Win 2000 og her kan jeg ikke få vist fotos (som billeder) i filhåndterings oversigterne, men får som du skriver vist ikonet for det program der åbner det enkelte billede.

Hjemme kører jeg XP home på en stationær-PC og XP professional på en bærbar. Her går det fint med at se billederne.
På begge maskiner kan jeg hjemmefra se billederne i filhåntering på firmaets server.

Altså problemet må ligge den enkelte PC.

Jeg har lagt mærke til at når jeg vælger egenskaber for det enkelte foto på XP maskinerne er det Windows Billed- og faxfremviser der er angivet åbning. Hvis jeg husker det, skal jeg se hvad der står på Win 2000 maskine på arbejdet i morgen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-06 20:40

Jeg har hverken problemer på min W2K eller på min XP, men selv om jeg sætter maskinerne med problemer på samme måde hjælper det ikke og derfor slår det mig lige, at det kunne være et cache problem.

Prøv at tømme C:\Documents and settings\Dit brugernavn\Lokale indstillinger\Temp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-06 21:02

det slår mig at der i vis - tilpas denne mappe - fanebladet tilpas - hos mig står " dokumenter (til alle filtyper" - måske skal du ikke bruge det - men ned i mappebillede og vælge der ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-06 22:51

Her på min win 2000 har jeg et billede
IMG_0001.jpg
åbnes med IrfanView
Canon optagelse
Store ikoner
Små ikoner
Oversigt
Detaljer
miniature her kan billedet ses