/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Skrift-str. i OutlookExpress
Fra : Otnob
Vist : 1169 gange
200 point
Dato : 24-02-06 12:08

Er der nogen kender til dette problem og løsningen på det?

I de sidste 2 uger har jeg ikke kunnet ændre skriftstørrelsen på mine mails, lader sig ikke rokke ud af 12 pkt. alt andet virker som det skal.

Vil nødigt anvende gendannelse, hvis det kan undgås.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 12:22

hvis du har sat den til bestemte størrelse og typer i indstillinger - fanebladet meddelelse - er det hvad den normalt vil bruge.

Hvis du begynder at skrive - markerer og går op og vælger anden størrelse og type - kan du så heller ikke ???

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 12:56

Hej Miritdk!

Nej det virker ikke med markering og jeg har også under "Indstillinger" "Meddelelser" forsøgt at ændre skriftstørrelsen der, men det bliver til 12 Pkt.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-02-06 13:08

Prøv at køre en "Find og ret fejl" med CD'en i drevet, så finder den i reglen automatisk de fejle som kan være opstået og du mister ikke noget ved det.

venlig hilsen iah

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-02-06 13:09

Glemte lige at sige du finder det ved at trykke på hjælp i den øverste bjælke...

Venlig hilsen iah

Kommentar
Fra : egnal

Dato : 24-02-06 13:20

Hej !

Det var dog utroligt ! Jeg har nøjagtig det samme problem - jeg har også prøvet alverdens løsningsmuligheder - uden resultat. Størrelsen står til 12 pixel men skriften er ganske lille - jeg tror kun 8 pixel. Når jeg stiller den til en anden størrelse og begynder at skrive springer den straks tilbage til 12 !
Så jeg vil vente spændt på mulige løsninger.
mvh. E.L.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-06 13:38

Du kan ændre skriftstørrelse i Oulook Express klik Funktioner gå ned til Indstillinger i det nye vindue klikker du fanebladet Læsning og nederst står der Skrifttyper klik på den og du kan vælge mellem Mindst-Mindre-Mellem-Større eller Størst vælg en af dem klik OK, Anvend og Ok

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 13:48

Hej iah !

Det er ikke sjældent at man bedes om at sætte Windows Cd. i, men en sådan har jeg ikke og det må der være utroligt mange der ikke har når man køber en PC. med det hele konfigureret. Der følger typisk en "Fuld Restore" Cd. med, men den fungerer ikke på den måde du foreslår.

Min PC. er en MEDION 8386 som er den trejde i rækken af MEDION jeg har haft og har været ganske tilfreds med.

Muligvis er problemet med skriftstørrelsen opstået da jeg downloadede en ny version af Internet Explore en slags testversion som var meget spændende med mange nye features, men den gav uro i hele systemet hen ad vejen så jeg afinstallerede og problemet med skriftstørrelser er opstået efter dette, men det kan jo være en tilfældighed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-06 13:57

Hvorfor vil du ikke bruge systemgendannelse? det er en udmærket måde at gå tilbage til et tidspunkt hvor det hele virkede som det skulle!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 14:35

har du aktiveret html ???? fanebladet send .

det lyder som om du har haft vista-beta nede og undersøge

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 15:48

O.V.N

Det er er ikke et spørgsmål om at læse en større eller mindre skrift, men at kunne afsende skriften i en ønsket Pkt. størrelse.
Ved brugen af systemgendannelse mister jeg en hel del programmer og opdateringer til flere af disse, men jeg kan selvfølgelig blive nødt til det.

Til mirit dk

Html er aktiveret alene af den grund at ellers kunne jeg jo ikke modtage billeder med mere.

Men du har fuldstændig ret i at det var Vista-Beta jeg havde nede og hvis den havde virket uden problemer ville det havde været mægtigt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 16:41

http://support.microsoft.com/kb/263837/da?FR=1&PA=1&SD=HSCH

ud med oe - og ind igen - så burdet det da virke

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-02-06 17:16

Har du i HTML indstillet at teksten skal kodes med "Qouted Printable"?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-02-06 17:18

der skal stå Quoted Prontable - sorry!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-02-06 17:23

PRINTABLE !

igen sorry!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 17:28

Hej Maxhankat!

Hvordan kan man indstille til "Qouted Printable" jeg kan kun se at man kan sætte en prik ud for HTML?

Til miritdk!
Så vidt jeg har læst mig til er det en større sag at skippe "oe" og få det læst ind igen, jeg opgav det da jeg så at der var utroligt mange steder man skulle både gøre det ene og det andet.
Har du selv prøvet at fjerne "oe" og lægge det ind igen?

Det er klart at det er den første tanke man får med et program der er kludder med, at fjerne det og læse det ind igen som ofte med et godt resultat.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 19:26

Hej Maxhankat!
Her er et lille uddrag af det man roder sig ind i hvis man ønsker fjerne Outlook Express, så vidt jeg kan se er det for absolut viderekomne at udføre det:

Sådan fjernes Outlook Express
Før du fjerner Outlook Express, er det vigtigt, at du kender sikkerhedskopierings- og gendannelsesprocedurerne i forbindelse med Outlook-data. Microsoft anbefaler, at du tager en sikkerhedskopi af e-mails, adressekartotek og andre data. Detaljerede instruktioner og sikkerhedskopieringsprocedurer finder du i følgende Microsoft Knowledge Base-artikler:

181084 (http://support.microsoft.com/kb/181084/) Sådan sikkerhedskopieres reglerne for Indbakke-assistenten i Outlook Express (artiklen er evt. på engelsk)
188093 (http://support.microsoft.com/kb/188093/) Sådan sikkerhedskopieres kontooversigten i Outlook Express (artiklen er evt. på engelsk)
230208 (http://support.microsoft.com/kb/230208/) Sådan sikkerhedskopieres e-mail-meddelelser i Outlook Express 5 (artiklen er evt. på engelsk)
270670 (http://support.microsoft.com/kb/270670/) Sådan sikkerhedskopieres og gendannes Outlook Express-data
Hvis du vil fjerne Outlook Express, skal du slette registreringsdatabasenøglen for Outlook Express:

Advarsel! Der kan opstå alvorlige problemer, hvis registreringsdatabasen ikke redigeres korrekt ved hjælp af Registreringseditor eller andre metoder. Disse problemer kan bevirke, at du skal geninstallere operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at sådanne problemer kan løses. Ændring af registreringsdatabasen sker på egen risiko.1. Klik på Start, klik på Kør, og skriv derefter regedit i feltet Åbn.
2. Find følgende registreringsdatabasenøgler, højreklik på en registreringsdatabasenøgle, og klik derefter på Slet:• HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express
• HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express
• HKEY_LOCAL_MACHINE \Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

3. Afslut Registreringseditor.
Hvis du vil fuldføre fjernelsen, skal du omdøbe følgende Outlook Express-filer: 1. Genstart Windows i fejlsikret tilstand.
2. Klik på Start, peg på Søg, og klik derefter på Filer og mapper.
3. Find og omdøb følgende filer (disse filer er de samme i Outlook Express 6.0):• Msoe.dll
• Msoeacct.dll
• Msoert2.dll
• Msoeres.dll
• Msimn.exe
• Oeimport.dll
• Oemiglib.dll
• Oemig50.exe
• Setup50.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 19:53

quoted printable finder du i indstillinger - fanebladet send - udfor html er der en knap der hedder indstillinger for html - der skal være flueben i de to nederste (send biller med osv - og indryk meddelelse i svar)

Citat
Sådan skiftes skrifttype i visning af meddelelser

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Læsning.
Klik på Skrifttyper, og rediger derefter indstillingerne.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 20:30

Hej miritdk!

Desværre var det ikke her at løsningen skulle findes, idet der var flueben de 2 steder og skrifttyper med redigering af indstillingerne var også afprøvet uden at dette var løsningen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 20:35

du kunne jo have kørt formatering eller køre hele IE pakken ind igen på den tid

har du prøvet fejlfinding i outlook express ??

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-02-06 20:57

Meridit!

Fejlfinding i OutlookExpress kommer overhovedet ikke ind på den slags problemer, men mere på problemer internetudbyderen.

Selv om jeg havde brugt den dobbelte tid havde jeg ikke kunne nå at slette og indlægge OE igen alene at læse og forstå alle de advarsler og henvisninger samt back up af diverse ting. Skulle det komme så vidt vil jeg nok alligevel hellere benytte et gendannelsespunkt med de besværligheder det medfører og skulle det gå helt galt er der jo "Fuld Restore" Cd'en. Men jeg tog chancen for om der skulle være en mulighed for at løse problemet med en eller anden indstilling. Skulle der ikke dukke noget op som løser problemet vil jeg leve med mine 12 Pkt.

Egnal! Jeg forstod at du havde samme problem, er det også kun pkt.størrelsen der er problemer med eller har du også andre oplevelser med programmet?

Kommentar
Fra : egnal

Dato : 24-02-06 23:08

Otnob !

Det er kun pkt.størrelsen der ikke fungerer - alle andre indstillingsmuligheder virker...

mvh. E.L.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 24-02-06 23:29

ok ok ok ok ingen grund til at tage den mugne tone på - det er ikke mig der har lavet problemet )

fik den her fra en ven - kender den ikke men han påstår at den retter fejl overalt på pc´en - du kan jo forsøge.

http://www.registryfix.com/?hop=gemini02

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 25-02-06 00:22

Tak for svaret miritdk.

Miritdk!
Der er ingen mug herfra selv om min høje alder på 75 nok kunne give anledning til mug

Downloadede registryfix og programmet fandt omkring 400 fejl af forskellig art, men tilbød kun at reparere ca. 8 stk. hvis resten skulle repareres skal programmet registreres for ca. 20 dollars og det er jo ingen herregård, men jeg har ikke mulighed for at overføre pengene umiddelbart, der udover skal der tages stilling til om man accepterer reparation af de enkelte fejl, hvis navne i mange tilfælde,de fleste, virker ubekendte for mig.

Endelig er der jo ofte i de programmer der tilbyder reparation, i virkeligheden blot tale om at der slettes noget.

Men dit forslag har været interessant og jeg havde ikke tænkt på den mulighed så nu vil jeg gå videre af den vej og finder sikkert frem til et gratis-program eller et der kan købes i Danmark.

Så pointene går til dig kan måske fjerne noget af muggen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-06 09:52

av for den - det var vist staffepoint

du skriver i starten et sted at du ikke har cd - men har "fuld restore cd" - altså restore cd
Der ligger windows nok så nydeligt og du får jo et valg om at køre fuld restore - eller kun køre c drevet - så mon det så ikke er den løsning der ligger nærmest ????

Hvis du vælger at køre repair for eks i stedet så ligger der en god anvisning her hos en af vore brugere
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
der er også god vejledning til meget andet

Modigt af dig at forsøge dig med programmet jeg sendte i sidste omgang - min ven er glad for det - men når jeg ikke selv kender det har jeg altid lidt tvivl - han råbte dog fornærmet op - så efter jeg kender til ham var det af god grund. (fik dog ikke at vide at det kostede udover den gratis scan)

Men... med så mange fejl har din maskine vist godt af en tur rengøring - jeg ville nok have smidt cd´erne i og kørt restore forlængst (gør jeg bare ind i mellem ) - og så sidde med en velfungerende maskine.

Har du prøvekørt vista kan jeg godt forestille mig den stadig har børnesygdomme og kan lave rod og at du ikke har fået alt ud trods alt

Går lige ind og skælder min kat ud der var så venlig at lægge et par hårboller på mit sengetæppe

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 25-02-06 16:08

Hej Miritdk!

Sød kat du har, kan hårboller ikke bruges som pudefyld

Når jeg kørte det program du foreslog, var det også med den tanke at skulle det gå helt galt så måtte jeg starte forfra med "fuld restore" men der er ikke flere problemer end der plejer at være og måske er der endda forsvundet nogen, det vil vise sig.
Problemet med skriften er der stadig og jeg foretog derpå en systemgendannelse fra før jeg prøvede den nye betaversition af InternetExplorer, men det hjalp heller ikke på det med skriften.

Før i tiden udførte jeg også jævnligt "fuld restore" når der var kommet for meget slinger i valsen, men efterhånden er der så megen opdatering af diverse virusprogrammer og firewall samt besværlige personlige Id'er og meget andet. Ellers havde jeg gjort det forlængst, men skulle det gå helt galt så er det jo trods alt stort set kun legetøj.

Faktisk overvejer jeg at anskaffe mig en enkel bærbar PC. som jeg så overvejende vil bruge til mails og så arbejde med min hovedinteresse som er billedbehandling på den stationære som har rigeligt med Ram.

Sluttelig tak for din sidste henvisning som jeg nu vil kigge nærmere på.

Nb! Da du åbenbart ikke tøver med at lave fuld restore om nødvendigt, skulle du tage og prøve Betaversionen den er virkelig spændende med en masse gode funktioner.

Mvh.Otto

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-06 18:41

hej igen - ja sørg du bare for at skaffe dig en pc til (bærbar eller ej) du kan lave rav i

tror også jeg vil kigge nærmere på vista igen - det er alligevel snart restoretid

Vil du ikke godt lige kigge igen i indstillingerne - for når man bruger almindelig tekst kan man altså ikke skifte skrifttype - bare for en sikkerheds skyld ????

hmm de der hårboller - tror ikke de egner sig til pudefyld

hcma´s side er rigtig rigtig god faktisk ja - den er der vist mange der har glæde af