/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skifte toppakning
Fra : jacoblauvring
Vist : 1800 gange
100 point
Dato : 21-02-06 14:40

Hej
Jeg står og overvejer at købe en VW Transporter 2,4 D (Diesel).
Der er bare det ved det, at den kan godt køre, men der kommer hvid røg/damp ud af udstødningen.
Han ved ikke præcist om det er toppakningen, men det er det de fleste siger er galt.
Jeg har en gang prøvet at skifte toppakning i en Toyota Carina (benzin), hvor det lykkedes efter to dage og har derfor lidt mod på at prøve det igen, da bilen ellers er synet i december og derfor ville være billig, hvis jeg fik den lavet.
Er der nogen her der ved om det er sværere at skifte toppakning i denne model? (Eller om det evt. kunne være noget andet der er galt).

Med venlig hilsen
Jacob

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-06 15:43

Det lyder ganske rigtigt som en toppakning, men så skulle bilen sikkert også bruge vand.

Det er en møgbil at reparere noget i motoren på, for den er sådan lukket inde, at det ikke er nemt at komme til noget som helst.

Og hvis du var to dage om pakningen på en Carina, skal du ikke overveje selv at gå i gang.

En anden ting er også, at toppen i de der VWer er sart som pokker, så du skal regne med, at have topstykket sendt hen og tjekket for skævheder hvis der er den mindste risiko for, at den har været kørt varm.

men igen, det afhænger lidt af, om pakningen er røget fordi bilen har været kørt varm (evt kan det også være topstykket der simpelthen er revnet), eller om det bare er pakningen der er slidt op.

Jeg ville ikke umiddelbart råde dig til at købe den, for selv om den umiddelbart er billig, lyder det ikke som om det er et godt køb med en defekt motor.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-06 15:46

Hvid røg = sandsynligvis vand = lyder som utæt toppakning.

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 21-02-06 17:40

Hej
Tak for svarene
Jeg var to dage om Carinaen, fordi man skulle have alt muligt af først, for at kunne komme til pakningen og jeg aldrig havde prøvet det før.
Dette er dog ikke hele forklaringen, jeg brugte en dag, men så virkede det ikke, da det ikke var nok med en ny pakning.
Så skilte jeg den ad næste dag igen og fik planet topstykket og så samlet den igen med en ny pakning og så kørte den, endelig.
Jeg tror dog jeg springer over denne gang så, da jeg også har talt med en anden der siger at motoren kan være skæv og hvis jeg først skal til at skifte motor, så springer jeg over
Jeg kan jo desværre ikke vide det før jeg har købt bilen
Den står jo også på Sjælland og jeg skal først køre den her til Fyn med defekt motor, så det er nok ikke så godt.
Mvh
Jacob

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-02-06 18:36

Du skal ikke være så bange. Normalt så er det kun ny pakning, og skal den rættes så er vel ikke det verdens undergang. Selv om det skulle være en sprække i topstykket så kan det lønne sig at købe bilen hvis du får den billig.
alimak