/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
inetrnet downloading
Fra : geoing
Vist : 702 gange
500 point
Dato : 19-02-06 16:50

når jeg bruger internet explorer vesion 6 er der visse ting jeg ikke kab åbne, skifter jeg om til Netscape eller Firefox går det udemærket .. hvorfor?

når det ikke lykkedes med internet kommer der en lille firkant på skærmen -øverst i venstre hjørne inde i denne er der røde og grønne farvet etc .

det er kun visse ting der ikke kan downloades. men alligevel

geoing

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 17:19
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 17:20

Installer begge programmer og det skulle være løst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-06 17:38

Kommer der ikke en gul linie med sikkerheds advarsel, som du kan højreklikke på? der kan du vælge at instalere/downloade

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 19-02-06 20:21

ja selvfølgelig kan jeg installere begge eller rettere sagt alle 3 browsere, men spørgsmålet er hvorfor det virker i en browser og ikke i en anden .
et er svarene var at downloade macromedia flash, det har jeg allerede og kunne kun downloade det via netscape , så egenmtligt har jeg ikke fundet noget svar endnu . sorry

geoing

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-02-06 20:30

det er dine sikkerhedsindstillinger som spærer.
kommer der ikke en gul bjælke oppe under menuerne, når du forsøger download ?

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 19-02-06 20:36

nej derkommer blank side med en lille firkanti øverste venstre hjørne med 3 forskellige farver det er det eneste der sker

geoing

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 08:26

Det er mangel på et tilføjelses program, eller dine sikkerheds indstillinger.
Har du Java.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 20-02-06 10:18

hmm flot kommentar med java når han kan åbne den i firefox.... hmm så er den sgu nok installeret...

men beskriv hvilke andre sider at du ikke kan komme ind på, så vil det evt være nemmere at fortælle hvad dit problem er.

jeg kan evt henvise til www.svein.dk hvor du kan få svar på mere konkrete tekniske spørgsmål.

\knap

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 11:00

farmerib2,,, kender intet til firefox
Så selv.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 20-02-06 13:14

jeg tror det er dine sikkerhedsindstillinger til IE 6 der gør at der er visse ting du ikke kan se/downloade.
se under funktioner - fanen beskytelse af personlige oplysninger er den sat til højeste niveau kan du ikke downloade ret meget
eller du kan have sat din sikkerhed til et højt brugerdifineret stade
Det er mit bud

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-02-06 14:21

Hi Nielsjs

min sikkerhed står på MELLEM men selv på LAV har jeg besværligheder med explorer

for eks www.latimes.com (Los Angeles Times en californisk avis) jeg kan få forsiden frem under explorer men ikke artiklerne, kun i firefox & Netscape.

jeg kan selvfølglig installere en masse browsere etc , men jeg er nysgerrig efter at få at vide hvorfor explorer ikke kan ,,,, der er også andre ting der kun kan åbnes i firefox etc , men ligenu kan jeg kun huske overnstående.

geoing

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 14:32

Har du en firewall, er det sikkert den.
Flere steder kræver du kan modtage aktive X / aplets og java

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 20-02-06 15:19

hvad vil problemet være i kun at bruge firefox. ?? Du siger at den viser dig meget mere end de andre??

\knap

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-02-06 15:53

det er der så¨dan set ingen problemer i , men jeg ville gerne vide hvorfor man kan åbne ting i firefox & Netscape men ikke i explorer , det er hele sagen ???

Geoing

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 16:06

Det er beskrevet...
Har du installeret
http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
Hvis ikke, plejer der at komme samme kryds, i hjørnet.

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 20-02-06 17:04

Det er underligt nok men der er forskel på alle browser og jeg har tit selv lavet en hjemmeside hvor jeg først har set den i Internet Explorer og bagefter i Firefox og så er der stor forskel selvom det så godt ud i den ene. Jeg tror ikke der er noget at gøre ved det andet en man må åbne forskellige hjemmesider i forsekllige browsere

p.s. Firefox er en rigtig god browser, som jeg kan anbefale alle!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-02-06 17:23

måske skal du ind i Internetindstillinger -> Avanceret og derinde give tilladelse til nogle scripts.
Bare en ide, da IE som default blokerer for en del.

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 20-02-06 18:29

til sofus:
macromedia kan ikke downloades via explorer hos mig,.

og som noget nyt kan jeg ikke se kandu svar via firefox men ok med explorer- mærkeligt ?

som tidl nævnt www. latimes.com åbnes fint med firefox men ikke med explorer
jeg bliver mere og mere forvirret

geoing

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-02-06 19:18

Prøv at gå ind på Microsofts hjemmeside og download den seneste Exporer 7'eren

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b2ac8f30-2d88-45b6-90ae-ed266161f463&DisplayLang=en

Den bruger jeg og har ingen problemer, har intet rørt i indstillinger. Bare lad den stå med standard sikkerhedsindstillinger.

Mvh. Jacob