/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan blokere...
Fra : mulberry
Vist : 649 gange
500 point
Dato : 18-02-06 08:21

for ip-adresse i firewall på xp. Har set dette tip : http://www.kandu.dk/tip13646.aspx,
men mangler lige noget praktisk viden, nogen der vil hjælpe ?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-02-06 08:32

lidt svært at vide hvad du mener.

Men din xp firewall indstiller du ved at gå ind i Netværksforbindelser-vælge den forbindelse du bruger-højreklikke på den og vælg indstillinger.

Så kan du tilføje eller slette regler.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-02-06 08:34

kan også være at du under Netværksforbindelser, skal højreklikke på din LAN forbindelse. Der vælger Egenskaber, derefter fanebladet Avanceret derefter indstillinger.

Så er der 3 faneblade med muligheder.

Håber det hjalp

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-02-06 09:06

Lidt mere præcist mener jeg hvordan blokere for nævnte ip-asdresse, fra det angivne tip, hvorfra jeg citere "Ved at pinge web-stedet sa.windows.com kan man se at den har ip-adressen 207.46.226.40 - en ip-adresse som jeg med dette helt klart vil foreslå at man blokerer for i enhver firewall.#

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-02-06 09:27

det virker som om de har ting den tanke

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-02-06 09:29

det mener jeg ikke man kan i xp firewall
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B875357

Derfor bruger mange en tillægs firewall, eks denne

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706

der kan du også læse hvordan man gør

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-02-06 09:34

har set på flere forum nu, Alle mener at man ikke kan blokere en spicifik ip adresse i Xp firewall.

Men nu er mit foreslag om Sygate jo også gratis

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-02-06 10:38
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 11:07

Tjah siden findes ikke så hvorfor blokere den?

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 18-02-06 11:13

har selv haft sygate firewall.... og hvis jeg ville blokere en specifik Ip ville jeg bruge Zone alarm

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-02-06 11:41

@ tedd, siden findes. Prøv at sætte dette ind i din browser http://sa.windows.com

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-02-06 11:45

Nå ja, eller bare klikke på linket

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 12:12

ja der står Under construction! Forøvrigt er den advarslen vist fra 2002? Skulle undre mig at problemet hvis der overhoved har været et problem eksister mere!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-02-06 12:32

Den er nu god nok, men hvor alvorligt der er, er så spørgsmålet http://sa.windows.com/privacy/

Annuller spørgsmålet
Fra : mulberry

Dato : 23-09-06 06:20

J