/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Beskyttelse
Fra : bangern
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 16-02-06 14:27

Hey alle,

Da jeg idag faar en ny computer vil jeg gerne vide hvilke programmer jeg kan beskytte den med for ikke at faa virusser og alt muligt spyware liggende.

Jeg teanker her paa programmer man frit kan downloade paa nettet, lovligt.

Jeg kender kun AVG Antivirus som man kan downloade en friversion af paa deres freepage, som vist skulle vaere godt. Men altsaa, kan nogle hjealpe mig med flere go'e programmer man kan beskytte computeren?

Paa forhaand tak!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-02-06 14:30

Her er et forslag fra arlet http://www.arlet.dk/pakke.htm og på www.spywarefri.dk er der også forslag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 16:46

vil også anbefale www.arlet.dk - kig under "min sikkerhedspakke" - han ved hvad han snakker om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 18:50

Hvis du instalerer programmene fra Arlets sikkerheds pakke, og følger de andre råd der er på siden, er du godt beskyttet og så er de gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 22:19

hmm ser ikke ud til at det haster

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 17-02-06 11:46

Det kommer lidt an på hvordan du vil beskyttes. Du kan gøre det med gratis-programmer og være heldig i måneder og år før den store stygge hijacker kommer. Du kan også bruge købeprogrammer hvor du er bedre sikret især mod ham den store stygge hijacker og de usynlige rootkits. Dem kan ingen gratisprogrammer klare.

Der vil nu komme en lang række af Kandus brugere som skriver: Jeg bruger Spybot, Jeg bruger Ad-aware osv, og jeg har ikke fået hijackere på computeren. Det er dem som ikke har læst hvad jeg skrev øverst, men jeg kan da gentage: Du kan gøre det med gratis-programmer og være heldig i måneder og år før den store stygge hijacker kommer.

Du finder både gratis-programmer og købe-programmer hos Spywarefri.dk og Spywarefri-shop.dk
Man får hvad man betaler for.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-02-06 16:21

og anja5 - jeg tror du overser hvad bangern skriver.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 20:00

Har du fået løst dit problem?

Kommentar
Fra : lovebandit

Dato : 16-04-06 11:17

Hej Bangern.

Her er 3 suveræne og direkte links til noget som kan rense din PC 100% gratis, - efter min erfaring bør alle have disse 3 og downloade samt kører dem minimum en gang om måneden. Håber det virker for dig som det gjorde for mig da jeg stod og havde vira og trojaner og andet snot som åd min båndbredde.

NAVN: Spybot - Search & Destroy 1.4
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

Navn: TROJAN REMOVER
http://www.simplysup.com/tremover/download.html

NAVN: SUPER ANTI SPYWARE
http://www.superantispyware.com/

Held og lykke ven

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 04-05-06 10:52

Lovebandit

Nu tror jeg ikke der er tale om at rense PCèn, men derimod om at beskytte data fremover. Her må jeg give Anja5 ret i det der bliver skrevet. Gratis programmer har jo en stor udbreddelse og hvorfor ... fordi de er gratis.
Men lad vær med at tro at de beskytter - klarer evt. vira angreb .m.m lige så godt som de programmer der skal betales for. Det er jo klart, at man ikke på gratis programmer kan bruge de samme resourcer som der bliver brugt hos de producenter, der laver programmer der skal betales for.
Hvorfor ikke betale et lille beløb om året for at være fri for de problemer, når man er villig til at bruge mange tusinde kroner på udstyr, det svarer til f.eks, at købe et hus uden at tegne forsikring

Jeg bruger selv Eset NOD32 som er et fremragende program. se f.eks www.netcop.dk

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 04-05-06 10:54

Vil lige tilføje at hele min kommentar ikke var rettet mod Lovebandit, men mere generelt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-06 12:11

hvis du har fundet en løsning er det måske på tide at lukke ???

jeg anbefaler stadig råd fra www.arlet.dk -