/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lan ip hjelp
Fra : Anden_2700
Vist : 805 gange
25 point
Dato : 15-02-06 19:41

hej

hvordan laver jeg min com´s lan ip om til noget andet??

jeg bruger win xp home

mvh Anden_2700

ps. på forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 19:44

hvis du højreklikker på lanforbindelsen og vælger reparer får du automatisk en anden hvis det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Anden_2700

Dato : 15-02-06 20:32

oki men kan jeg selv velje en??

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 15-02-06 20:49

Jeg mener ikke du kan bestemme hvad din ip skal hedde. Den får du normalt tildelt af din udbyder.
Det er en såkaldt dynamisk ip adresse som kun findes på din pc og som ændres med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : Anden_2700

Dato : 15-02-06 21:18

jeg har cybercity adsl også har jeg en switch og alle på mit lan har ip 10.0.0.1 og 2, 3 og der ud af,
kan jeg ik lave dem om???

Accepteret svar
Fra : mikkelbach

Modtaget 12 point
Dato : 15-02-06 21:43

Det nemmeste for dig er at kontakte Cybercity og stille dem spørgsmålet.
Som jeg skrev før, så har din pc en unik ip-adresse lige som dine svitses er tildelt et nummer, ellers kan serveren ikke administrere adresserne. Det er ihvertfald min overbevisning, men hvorfor vil du lave dem om, det kunne da være interessant at vide.

Kommentar
Fra : Anden_2700

Dato : 15-02-06 22:06

forde jeg bruger WWW File Share Pro og det bruger min lan ip som addresse det virker også findt men ville godt ha den hedder noget andet ene 10.0.0.1 eller 10.0.02 od der ud a
er der ik noget jeg kan gører??

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 22:37

Hvis det virkeligt er din LAN (local area network) adresse du vil ændre, så er der den mulighed, at skifte port på din Router. Som sagt før, har din udgående forbindelse enten en fast ip, eller forskellige ip fra gang til gang. Din Lan ip er dog noget andet. (ofte noget med 192.168.0.X).
Muligvis kan du ændre ip-adressen på din router. ???

Kommentar
Fra : Anden_2700

Dato : 15-02-06 23:51

jeg har prøvet af ændre ip-adressen på min router, men jeg ved ik hvad jeg skal ændre på og til hvad?? jeg vil ik bare lave alt muligt om

Godkendelse af svar
Fra : Anden_2700

Dato : 16-02-06 00:14

Tak for svaret mikkelbach.