/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Time-out
Fra : Tine21
Vist : 834 gange
200 point
Dato : 15-02-06 00:04

Jeg bruger Outlook express. I to dage har jeg ikke kunnet hente ell. sende e-mails. (serveren SMTP har ikke svaret i 60 sek. vil du vente yderligere 60 sek?) Hva ska det betyde? Hva ka jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 00:21

Det betyder at der ikke er forbindelse til serveren, enten fordi serveren er nede eller et eller andet er gået i kludder med din konto, har du brugernavn og adgangskode fra din udbyder? så prøv at slette kontoen og sætte en ny op

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:25

Hvilken udbyder anvender du?

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 00:30

jeg bruger stofanet

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 00:32

>o.v.n - Jamen hvorfor skulle der være gået kludder i mine kontoer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 00:35

Det kan jeg ikke forklare hvorfor sker Tine21, men det er sket for mig og min udbyder nvn.dk foreslog fremgangsmåden og det virkede

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 00:39

Har tre forskellige slags konti, den vil gerne hente og sende fra Hotmail... de to andre nej

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:41

Det er et meget normalt supporter forslag fordi det er mere tidskrævende, at gennemgå alle detaljer i opsætninger der faktisk godt kan gå i udu.

Har du tjekket at det hele står korrekt.
Mange oplever, at det går galt i forbindelse med installation/opdatering af visse antivirusprogrammer der tjekker email via proxy og derfor ændres opsætningerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:44

SMTP er typen af server der sender mail ved pop3 opsætninger mens Hotmail kører HTTP server.
Stofas smtp adresse skal vist se sådan ud mail1.stofanet.dk
Gør den det
Funktioner - Konti - Egenskaber for konto - Servere

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 01:04

har prøvet at slette og sætte op igen, det hele ser normalt ud. Samme problem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 01:08

Så bør du kontakte Stofanet support da det jo kan være et problem hos dem. Det er set før.

Du har vel ikke ændret på noget der kunne blokere for smtp i f. eks. en firewall?

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 01:29

Har ikke ændret noget bevidst, kan opdateringer gøre den slags? Har søgt lidt på den fejlmelding jeg får, der bliver anbefalet at man slår virusprogrammet fra, ell. scanning af emails, det hjælper ikke. Måske er det et problem hos stofa, men jeg henter også normalt mail fra tdc, den virker heller ikke nu. Hvis det er noget med firewall, kan jeg så rette det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 01:38

Du kunne slå firewall fra lige så længe du checkede post, husk at slå den til igen, lykkes det er det i firewall der skal rettes

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 01:42

Det med tdc er nok ligegyldigt.... det er jo ik min udbyder, jeg er lidt træt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 02:21

Det er bestem ingen fordel at være træt, så prøv igen i morgen, det kan være at alting lykkes for dig, når du har foretaget ændringer i Oulook Express har vel husket at genstarte, programmet altså ikke computeren

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-06 04:44

Hvilket antivirus og firewall bruger du ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-06 06:19

Prøv lige dette. Det har ofte virket.

Skriv alle dine kontooplysninger ned. SLET/FJERN alle dine konti. Det er ikke nok bare at slette det der står. Kontierne skal slettes helt. Genstart mailprogrammet, og kør kontooprettelserne igen. Tjek især at KONTONAVNET er skrevet korrekt ind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 08:22

lige et lille ps - flere af mine bekendte der kører stofanet var nede i går - kan jo være derfor

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 11:22

En glimrende grund til at kontakte suporten, Mirit.

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 11:53

ok, så er jeg udhvilet! Har her til morgen slået firewall fra og vupti mails strømmer ind, slår jeg den til igen er der samme problem med timeout. Hvordan retter jeg så i firewall, det må være der problemet er?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 12:02

Hvilken firewall anvender du?

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 12:02

Jeg bruger Norton antivirus program og firewall

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 12:08

Når det er indkomne mail der blokeres og åbenbart også udgående da det var smtp der gav timeout kan det være Outlook Express der er blokeret.

Norton er ikke min afdeling da den er ikke eksisterende i min bevidsthed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 12:20

Jeg har engang brugt Norton, men havde ingen problemer med mail og kan ikke huske opsætning i firewall så

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-06 12:22

Du skal uden tvivl ind i indstillinger og redigere i firewall reglerne, altså tjekke om Outlook Express, smtp eller pop3 er blokeret og i givet fald fjerne blokeringen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 12:23

Min Norton var der 250 sider instruktion med, har du den så prøv at læse dig frem til hvordan du konfigurerer porte i firewall

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 12:35

jeg er ved at prøve at kigge på Norton, men den fryser for mig, det gjorde den også i aftes, derfor jeg fik nok og gik i seng! jeg har ingen manual, den er købt online. Men jeg har virkelig ikke selv været inde og rode med det før, hvorfor opstår problemet? Er det pga. opdateringer? LORTE-PROGRAM

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 12:39

Det kan såmænd være "snavs" der laver uorden i systemet.
Har du bemærket andre unormale ting?
Hvis du ikke rigtigt kan få adgang til Norton bær du foretage en online skanning.

http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 12:44

Det er måske en mulighed at afinstalere Norton med Tilføj/fjern programmer og så geninstalere den, det lyder som der er en fejl i programmet, træk netstikket ud så længe din computer er ubeskyttet, og tilslut først igen når programmet er geninstaleret og klar til opdateriger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 12:49

Jeg foretrækker at søge efter årsagen først da man ofte oplever, at der ligger en tilsyneladende harmløs fil, der producerer trojanere og hvis noget foranlediger en til at slå firewall eller AV fra uden at man kan komme i sikkerhedsprogrammerne bør advarselslamperne blinke.
Om det er årsagen vil tiden vise og er det en simpel programfejl kan man så bare være tilfreds med at man har sikret sig.

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 14:55

jeg har genindstalleret norton, jeg er ved at scanne med trendmicro. Men indtil videre ser outlook express ud til at virke fint... Så var Norton problemet går jeg ud fra, og sku måske ha scannet først...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-06 15:00

Norton går nogle gange i udu, og blokerer alt muligt. Det er nok ikke sidste gang du kommer ud for det, desværre. Sådan er det program bare.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 15:01

Hovedsagen er at du får skannet.
Det kan jo være en af de utallige fejl der kommer på antivirus og firewall i forbindelse med opdatering af styresystem, men når der er fajl på sikkerhedsprogrammerne skal man bruge livrem og seler.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 15:02

P.S! Selv om jeg ikke er Norton fan så vil jeg indrømme at det samme kan ske med andre programmer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-06 15:08

Det kan det, men jeg ser det bare ofte hos Norton. Det er et stort tungt program, som integrerer sig alla mulige (og umulige) steder i Windows.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 15:10

Nej hør nu stl_s dig GIDER jeg ikke diskutere med.......vi er jo enige.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-06 15:18

Øv, så må vi jo finde noget at blive uenige om

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 19:14

ok, nu er jeg og min pc glade og tilfredse tror jeg, efter megen roden rundt med Symantec og ture ind i det sorte DOS. Der var simpelthen gået kludder i min Norton firewall, og det blev en ret omfattende process at rette det igen... Jeg accepterer BjarneD's svar, du brugte vist mest tid på mig, fjollehovedet.

Godkendelse af svar
Fra : Tine21

Dato : 15-02-06 19:15

yoo hoo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 19:43

Det var et drilsk problem Tine21 og jeg ville gerne kunne have kommet med en færdigpakket løsning, men så nemt er det jo ikke altid.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-06 19:58

Godt du fik det løst . I 9 ud af 10 tilfælde skyldes det problem en fejl i antivirus eller firewall.