/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
server -hjemmeside
Fra : hardy
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 14-02-06 23:53

hej.
kan man vis man har en fast ip-adresse og ejen domænenavn så selv lave en server og ha sin hjemmeside på den ?.
eller skal man ha en web-hotel ..
mvh Hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 14-02-06 23:55

ups.
der manglede noget
kan man vis man har en fast ip-adresse og ejen domænenavn ¨kan man¨
så selv lave en server og ha sin hjemmeside på den ?.
eller skal man ha en web-hotel ..
mvh Hardy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:16

Det kan du godt, men du skal have en pegning til dit domænenavn via DKhostmaster.
Jeg vil nu mene at ulemperne er ret store set i forhold til de priser som webhoteller kan fås til.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:20

Du kan læse om de forskellige ting her: http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=48

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-06 03:14

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=48 er vist ikke lige for private.
og giver vist en del forpligtelser/ansvar.

Foreslag:
http://b-one.nu
Citat
23. januar 2006:
Der er nu DNS-styring til samtlige webhoteller. Med DNS-styring kan du pege dit domæne eller et subdomæne til en hvilken som helst webserver eller mailserver, som du måtte ønske. Ligeledes har vi også lavet webforward- og webalias-funktioner som en del af vores nye DNS-system, som er med til at gøre DNS styring enklere at anvende.

Med denne funktion kan vi tilbyde vores lidt mere avancerede brugere endnu mere fleksibilitet med deres webhotel hos B-one. DNS-styring kan tilgås via dit kontrolpanel.

Du har så, for 135kr om året, 500mb online web/mail/database/statestik og
nogen gode online værktøjer til web.
du kan så i et medfølgende online kontrolpanel selv stille dele af DNS eller alt, til at pege hjem til dig selv.
du kan feks. nøjes med at have web hjemme og post på hotellet, eller hvad du nu vil.

http://web10.dk er meget tæt på det samme, (mere plads, flere domæner i et, dårligere mail med begrænset plads).

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-02-06 07:28

Det kan du sagtens...
du kan også bruge gratisdsn som findes på http://www.gratisdns.dk - der kan du også finde guider mm hvordan du laver det trick med at få alle til at pege på din.
Ulempen ved dette er - at hvis du vil "hoste" din egen hjemmeside, så skal du næsten også sætte en mailserver op.. Denne løsning koster ca 60kr i domæneafgift + strøm fra den server )

Men ialt skal du overveje hvad det er du vil, for hvis du vil sætte en server op, skal du påregne noget mere strøm for den maskine der skal køre konstant, Så i bund og grund kan du sagtens selv sætte en server op derhjemme - men det er en dyrere løsning end at leje et webhotel... Men det gir fandens go erfaring inden for dette område. Jeg har roddet med det det sidste års tid - og lært exstremt meget ud af dette ... SÅ det kommer lidt an på hvad det er man vil????

Håber du finder ud af det

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-02-06 07:28

Det kan du sagtens...
du kan også bruge gratisdsn som findes på http://www.gratisdns.dk - der kan du også finde guider mm hvordan du laver det trick med at få alle til at pege på din.
Ulempen ved dette er - at hvis du vil "hoste" din egen hjemmeside, så skal du næsten også sætte en mailserver op.. Denne løsning koster ca 60kr i domæneafgift + strøm fra den server )

Men ialt skal du overveje hvad det er du vil, for hvis du vil sætte en server op, skal du påregne noget mere strøm for den maskine der skal køre konstant, Så i bund og grund kan du sagtens selv sætte en server op derhjemme - men det er en dyrere løsning end at leje et webhotel... Men det gir fandens go erfaring inden for dette område. Jeg har roddet med det det sidste års tid - og lært exstremt meget ud af dette ... SÅ det kommer lidt an på hvad det er man vil????

Håber du finder ud af det

Annuller spørgsmålet
Fra : hardy

Dato : 04-02-07 16:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål