/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tabel i Golive cs
Fra : dinamus
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 14-02-06 15:44

Hej med jer.
Jeg er ved at lave en hjemmeside i Golive CS, opbygget af tabeller, og to ting driller mig en del:

1) Jeg vil gerne have en streg i venstre side i en celle, jeg har så i css lavet en border med en venstre streg, men når jeg linker det til min tabel (celle), så kan jeg fint nok se stregen i layout-vinduet, men ikke i preview- eller browservinduet?? Hvordan kan det være??

2) Jeg vil gerne have et "usynligt" link på siden, og ved man normalt kan lave det med "use map" funktionen...men det kan man da ikke i en tabel? -Medmindre det selvfølgelig er et billede man aktiverer, og det var ikke meningen her. Kan man lave sådan et link på en anden måde?

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!
Hilsen Dina

Kommentar
Fra : dd8660

Dato : 14-02-06 18:06

Hej Dina

Jeg har lige prøvet det med tabellen af. Jeg har lavet en .class-style og det virker fint hos mig. Husk at vælge hele cellen og ikke kun sætte cursoren i cellen på den måde kan du nemlig kun vælge <td> i din css-palette. Jeg sidder på en pc i version CS. Hvilken version bruger du?

Det usynlige link er lidt sværere. Er det ovenpå et baggrundsfoto i en celle du vil have et usynligt link?

;-Dorte

Kommentar
Fra : dinamus

Dato : 14-02-06 22:06

Hej Dorte.
Tak for dit svar! Nu har jeg fået det med stregen til at virke, men det krævede indhold i cellen før det ville lykkes!?

Jeg vil bare gerne have et usynligt link (eller min kunde vil), et eller andet sted på siden, men en celle kan man ikke lave til et link med mindre der er et billede i, og det var ikke meningen. Men ja, det må også gerne være på et baggrundsbillede...hvis du forstår?

Jeg sidder også på pc, version CS

Kommentar
Fra : dd8660

Dato : 15-02-06 18:23

Hvad med at lave et stykke tekst, der er i samme farve som baggrunden og lave dette til et link, der også har samme farve som baggrunden? Så er der jo et usynligt link?

Du kan også lave et lille punktum et sted på siden.

Ellers kan jeg umiffelbart ikke komme på andre metoder til et usynligt link...

;-Dorte

Accepteret svar
Fra : dd8660

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-06 18:23

Hvad med at lave et stykke tekst, der er i samme farve som baggrunden og lave dette til et link, der også har samme farve som baggrunden? Så er der jo et usynligt link?

Du kan også lave et lille punktum et sted på siden.

Ellers kan jeg umiddelbart ikke komme på andre metoder til et usynligt link...

;-Dorte

Godkendelse af svar
Fra : dinamus

Dato : 19-02-06 12:27

Tak for svaret dd8660.