/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
overclocking
Fra : zero200
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 22-11-02 16:15

jeg har en amd k6 2/300 hvor meget kan jeg clocke op til uden at brænde sys. af

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-02 16:33

hej

en tommelfingerregel er 25% max

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-11-02 16:34

Hej zero2000!

Nu er en k6 2/300 jo ikke så meget værd nu til dags. Men hvor meget dun kan overclocke afhænger af mange faktorer, så som hvilken anden hardware og hvlken software. Ved ikke krævende software kan du selvfølgelige overclocke mere; men ved spil, er det særdeles tvivlsomt.

Nu er de fleste systemer jo lavet så de stort set kan klare alle belastninger, det er jo derfor men kan overclocke; men mit råd til dig og andre er, at lade wære. En af mine kammerater skulle absolut gøre det, selvom der ikke var behov for det, og det resulterede i afbrændte RAM m.m. og man skal endvidere være opmærksom på, at garanti m.m. bortfalder, og man kan være meget uheldig at brænde bundkort, CPU og RAM af.

Så lad vær! - Invester hellere i større CPU og evt. bundkort m.m. - det er billigere og hurtigere!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-11-02 16:39

Hej igen zero200! - undskyld, at jeg kom til at overcloke dit navn! :)

Men ellers som Caine skriver absolut max. 25% - men ingen garanti for udfaldet!

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : zero200

Dato : 22-11-02 16:43

Tak for svaret Caine.