/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rimelighed i blacklisting
Fra : Fijala
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 12-02-06 15:55

Efter at have forsøgt at hjælpe i denne tråd, http://www.kandu.dk/spg82994.aspx følte spørger åbentbart at der ikke var tilstrækkelig kvalificeret hjælp at få, så en blacklisting var på sin plads

Ja ja døm selv! og pas på for fremtiden med "ukvalificeret" hjælp.

Det bedste svar for pointene

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-02-06 16:03

Ta' dig ikke af den ultra lave tærkel. Vedkommende skal selv ha' besværet med at blive
god igen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-06 16:05

Der er nogle, der ikke kan hjælpes, fordi de ikke vil hjælpes. Allerede efter spørges første kommentar, ville jeg være ude af tråden.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-06 16:05

glem det, og hop op og fald ned på det. Nu får spørgeren jo så bare ikke fornøjelse af din hjælp mere (nogen gange kan blacklisten give bagslag)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:06

Ho ho, Balcanard, jeg er da af samme mening og bliver ikke så lidt stødt det var mere fordi jeg ligesom fik det slammet i hovedet, hvor jeg ellers forsøgte på min bedste måde at hjælpe.
Mavesyren fik det nok til at koge over

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 12-02-06 16:08

er i det hele taget tit man ser helt ufornuftige reaktioner fra spørgere
mange gider slet ikke kommentere efter de har stilt et spm , andre acceptere et svar fra en rent tilfældig bruger selvom det er det dårligste svar eller det samme svar der er kommet fra flere andre først
ja det er næsten ikke til at forstå hvad de tænker på
er ihvertfald mange ting der er helt ulogiske

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-06 16:08

Ja og det er vel min tur næste gang for han blev sur da han ikke måtte maile screendumps i et tidliger spg.
Du skal se sådan på det, at han afskkærer sig selv fra velment hjælp og lad være med at spekulere på point.
Du forsøgte at hjælpe og det var så det og jeg bliver lige så fornærmet som du når nogen ikke værdsætter et velment forsøg på hjælp, men det rammer dem selv.
Op med humøret.
Blacklistning bør da kun bruges hvis nogen direkte chikanerer alt andet er for kujoner.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:09

Jamen det var da dejligt at høre fra jer at i er af samme mening som jeg selv. Det første jeg tænkte om blacklistingen var da netop at så var der da ikke mere ukvemsord fra vedkomne.
Men jeg kunne da håbe på at der blev læst med fra min "fjende"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-06 16:21

Jeg blev blacklistet af ann1507 efter en enkelt kommentar til hendes spørgsmål og jeg kunne jo ikke spørge hvorfor jeg blev blacket

Nogle brugerne blacklister åbenbart efter for godt befindende, det er der ikke noget at gøre ved, men til sidst er der ingen til at besvare spørgsmål

Blæs du på det Fijala - det gør jeg og sikkert mange andre også.

Lidt tøst skal du ha' med på vejen, du er ikke blacket hos mig

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:22

Bjarne, jeg læser med i den anden tråd og du styrer lige i øjeblikket.
Som du måske lige så fjernede han lige blacklistingen et øjeblik hvor jeg så, stik imod min natur dog, straks ikke kunne dy mig.
Jeg fulgte også med i din tråd med screendumps og der undrede udviklingen også mig.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-02-06 16:25

HA ! Så ka' du måske lærer det Fijala.
Gambrinus
Bli'r jeg nu ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 16:27

Jeg er også blacklistet nu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 16:29

Jeg har diskuteret problemerne ved blacklisting med Kandu teamet og deres holdning er, at det bliver værst for dem der blacklister på den måde for til sidst er der ingen der vil hjælpe og derfor her jeg en lille idiot liste med en kommentar om hvorfor vedkommende ikke længere får hjælp af mig.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:30

Nå nu blev han sgu sur.
Bjarne du får mine point for at gide at tage diskutionen op med ham.
Til alle i andre der deltog. Tak for tilliden og vi kan kun være enige. Livet er for kort til blacklisting.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:32

Gambrinus og alle i andre med den fede humor har ikke en chance for blacklisting her hos mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 16:37

Han lærer det nok.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 12-02-06 16:39

må vi da håbe , nu har han da en til at blackliste

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 12-02-06 16:41

Oh fijala.

Du ved jo nok hvad det er, selv guderne kæmper forgæves imod!

Men tilgiv dog fjolset - han kan jo ha' en rådden tand, der gør sindssvagt ondt.
(det ville han da ha' rigtig godt af)

God søndag aften fra maxhankat

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-06 16:43

Det kan være svigermor har været på besøg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:46

Det ringer på døren og svigermor står udenfor
Svigermor: hvorfor står du da derude i regnen, gå dog hjem!!!!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-06 16:50

Hvis man bare kunne sige det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:50

Tak for alle indlæg og ja han er forlængst glemt i mit univers. og jeg er ikke af den type der bærer nag. Skulle han dukke op igen, kunne det måske endda være jeg ville hjælpe igen, altså hvis ikke jeg er blacklistet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-06 16:50

Jeg kan ikke forstå dette spørgsmål.....................................bliver jeg så blacklistet.
Hvor mange profiler kan man få sortlistet i een tråd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-02-06 16:52

Efter gentagne gange frugtesløst at have forsøgt at opnå kontakt med bærtræets frugter,
udtalte HIN Røde sarkastisk :
"Jeg tør udtrykke formodning om, at bærrenes ph-værdi er væsentligt lavere end 7."

Individer, der er henvist til at residere i transparente domiciler, bør ikke tilrådes
at anvende større eller mindre geologiske fragmenter som kasteskyts.

Samspilssituationer, involverende spæde eller yngre personer engageret i diverse uspecificerede rekreative sysler, frembringer almindeligvis de mest hensigtsmæssige resultater såfremt participanterne er indbyrdes kompatible.

Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-02-06 16:56

(De er sure sagde ræven, der ikke kunne nå rønnebærrene)
(Man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus)
(Lige børn leger bedst)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 12-02-06 16:57

gambrinus>>vidste ikke du havde en SÅ veludviklet ordbog

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 17:00

Så Fijala nu er "Rasmus modsat" inde og fortælle noget af det han allerede har fået, at vide. i to forskellige tråde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:03

Gad vide hvad vi egenligt skal med den blacklisting?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 17:07

Ha' noget at diskutere. Det ender med at blive spændende om man kan kommentere i en ny tråd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:16

Begynder du nu osse at kalde andre folk øgenavne Bjarne? Troede kun det var børnehavebørn der gjorde det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 17:23

Jeg blev lige inspireret, Tedd, men satte da i det mindste "" på. Skulle bare drille lidt for de verbale øretæver du gav mig i en debat, navnets oprindelse kender du nok.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:28

Ja tænkte nok det kom derfra Ville jo osse nødigt lægge dig i samme skuffe som en vis person

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-06 17:32

Tjah, jeg blev blacklistet af SimpleSimon efter bare en enkelt kommentar i hans spørgsmål.
Og jeg synes egentlig, at det er helt ok at blackliste folk, som man ikke har lyst til at få svar fra.

Jeg synes bare, at man på én eller anden måde skal skilte med det, -for hvis en persom er blevet blacklistet og tråden kører videre, så kan man jo ikke forsvare sig mod eventuelle yderligere angreb. Og de andre brugere ved jo ikke, at man er blevet blacklistet.

Det BURDE stå foroven i ethvert spørgsmål om der er brugere, der er udelukket fra at deltage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 17:41

Det er nok for kompliceret at opliste blacklistede brugere, men lidt opmærksomhed som dette kan jo sætte tingene i perspektiv og det vil selvfølgelig være i orden, at de der blacklister fortæller hvorfor selv om det nok ikke er nødvendigt i dette tilfælde.
Jeg fremprovokerede det selv for jeg vidste at fyren er pirrelig, men uenighed bør vel aldrig være grundlag for at blackliste.
Flere gode bruger har tændt af (mig selv inkl.) og som regel kommer vi da videre alligevel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:43

Jeg blev blacklisted i denne her tråd! http://www.kandu.dk/Spg80118.aspx
Men det kan jo være andre kan hjælpe ham?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:48

Jo man kunne vel egenligt godt implementere en auto meddelelse når en eller anden bliver blacklisted? F.eks. at der stod i en kommentar når spørgeren blacklister at den eller den er udelukket fra flere kommentarer! Den Generelle blacklist vil dog nok hos nogle brugere blive en liste så lang at man skulle bruge turboscroll på musen bare for at komme med en kommentar?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 17:55

Hvorfor du blev blacklistet i din tråd tedd må guderne vide.
Alt i alt vil jeg jo mene at de fleste gengangere her på kandu, ja i ved sikkert nok selv hvem der menes, ihvertfald dem som kommer igen og igen med svar og som ikke decideret går efter point, de plejer jo ikke at komme med ubehageligheder for spørgerne, så det ligefrem er nødvendigt at blive blacklistet. Jeg har fulgt med i adskillige tråde uden selv at deltage, men bruger dem til at suge viden til sig, og jeg må sige at i de fleste tilfælde kører det i et lødigt sprog der ikke kan forage. Men som i også er inde på så er der bare nogen der ikke kan tolerere et svar der ikke lige er det de forventer.
I de fleste tilfælde synes jeg nu at alle er nogenlunde omgængelige, og der er jo også knap så mange AJ diskutioner som der har været.
Grunden til at vi sidder her dag ud og dag ind er vel for at vi ikke rigtig kan undvære det. Min kone slynger da i hovedet på mig om ikke jeg lige kan slippe det en aften en gang imellem. Så er det jo nok på tide at lade det ligge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-06 17:58

Jeg blev blacklistet i dette spørgsmål:

http://www.kandu.dk/Spg82923.aspx

Og eftersom det er blevet lukket, så kan jeg ikke engang følge det videre forløb.

Og de andre deltagere ved jo ikke, at jeg er blevet blacklistet.

Jeg tror, at det ville lægge en dæmper på de brugere der blacklister i tide og utide, hvis man kunne se det ovenover spørgsmålet om der er nogen, der er blacklistet...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 18:01

Du kan da bede din kone skrive et spørgsmål på Kandu om hvordan hun kan få dig ud af dit kandumisbrug, Fijala? Enten blir hun osse grebet, eller osse får du nok en lingerie opvisning kan jeg forestille mig? Selvfølig afhængig af hvilken katagori hun stiller spørgsmålet i!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 18:19

Birgitta, du er ikke gået glip af noget i det spørgsmål og jeg kan ikke lige regne ud om det er en øm ligtorn eller en øm t....mand du har trådt på, men en kontant tone vil vel give det resultat hos sarte sjæle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-06 18:21

Birgitta............... lige efter dit indlæg
fra AaseNissum
Citat
vi er dem, vi er på godt og ondt og vi spiller med de kort, vi har.
nøjagtig som du selv gør.
måske skulle du have overvejet dine kategorier lidt bedre.

og så lige denne:
Citat
Eyvind, du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet besvaret, det er stadigvæk muligt at skrive indlæg, og abonnere på nye indlæg, men det vil ikke længere være muligt at modtage point for dine kommentar.

Sorry Fijala..............men det er da inden for emnet.
Ps. Emesen har ikke point nok til at kiggebetale.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 18:25

Eyvind, Emesen må være meget nysgerrig for jeg har da over 8000 point at være nysgerrig for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-06 18:36

Ja her er så en af årsagerne til at jeg til stadighed bruger flere profiler.
Nysgerrig............................ja da ellers får jeg jo ikke noget at vide.
Jeg køber tit et spørgsmål jeg har deltaget i, for det lukkes altid en time før jeg åbner comp.
Og så spø'r jeg jo en del.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-02-06 18:37

Tak for hjælpen Eyvind..
'
Så kan jeg sove roligt...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 18:46

Emesen
................... >
Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-06 22:17

Yes BjarneD - det er sådan det hænger sammen...............bl.a.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 22:21

Ja jeg er ved at kende dig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 22:22

Hmm? Er emesen så mere nysgerrig end Eyvind?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 22:24

Åbenbart for han bruger flere kigge point.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-06 22:43

Vi er såmænd lige nysgerrige, men Emesen er mest åben og er tilsluttet den mail jeg bruger mest.
For jeg har også 4 mail-adresser og 4 browsere at holde styr på.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 22:45

Hvem kan fruen bedst lide?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 11:22

Ny tråd hvor jeg er blacklistet fra start og bliver kaldt noget der vist skal være nedsættende, sødt ikke
http://www.kandu.dk/spg83028.aspx

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-06 11:33

Nåh Ham! Ja han har osse bannet mig permanent! Det betragter jeg nærmest som en ære
Ordet og debatten er frit??? Ytringsfriheden er ikke bare under angreb fra fundementalistiske muslimer!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 11:44

Det har du temmelig meget ret i Tedd.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-02-06 11:47

Jamen BjarneD.

Er det en ny funktion her på Kandu, at man kan sortliste en anden deltager på en tråd?

At blackliste nogen synes jeg er ret ubegavet, for dermed üdstiller man jo sig selv som en svag / dum person, der viser at "blacklisteren" føler sig enormt underlegen.

Jeg synes, du skal opfatte det som en hæderbevisning at blive blacklistet af 3773, som oven i købet i sit logo benævner sig selv "Error"! Ja det tør siges.

Tråden er i øvrigt komplet uinteressant.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:01

Jeg er da enig med dig maxhankat.
Blacklistning er da et glimrende værktøj hvis nogen bliver chikaneret, men det har ingen reel værdi og når det bliver brugt som omtalt i denne tråd er det lige frem tåbeligt.
Hvis nogen chikanerer mig når jeg forsøger at hjælpe en eller anden kan jeg jo ikke gøre noget og er det en bruger der ikke kender funktionen bliver der heller ikke gjort noget.
Jeg har gjort Kandu teamet opmærksom på hvor uheldigt det kan virke og det var før jeg selv opleved een blacklistning, men de mener at de har opfyldt et ønske fra brugerne og det jo korrekt.

For eksempel er Tedd og jeg ofte uenige om mange ting og det kan godt gå hedt til, men der er da ingen grund til at blackliste af den grund. Meninger har man da lov at have og selv om man måske ikke vil være ved det så lærer man jo mere fra dem man er uenige med end fra dem man er åh så enige med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:02

Hov, jo det er en ny funktion at man kan blackliste i sine egne spørgsmål.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-02-06 12:20

Ja BjarneD.

Jeg har ofte fulgt med på tråde, hvor diskussionen var på et ret dramatisk niveau, og det synes jeg er ret underholdende.
Men jeg har også på fornemmelsen, at disse diskusioner foregik mellem begavede folk, som blot havde forskellige indfaldsvinkler til div. funktioner.

Nu er der så tilført Kandu en "dumme-funktion" til brug for dem, der åbenbart ikke evner at diskutere på et venligt niveau. Det er lidt ærgerligt for Kandu som sådan, men egentlig ikke uinteressant for dem, der kan diskutere på trodsaf divergerende meinger. For dermed er det, som sagt, muligt at se de dumme = dem der blacklister=føler sig underlegne.
Kan man have andet en medlidenhed med disse stakler?

Ha' en god dag du stakkels "blacklistede" BjarneD, hvad går du dog ikke glip af!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:27

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-06 16:04

Nåe BjarneD - fruen kan bedst lide kuffertslæberen når hun rejser ud i verden. Jeg kommer som regel også med.

Fijala - du har vel set muligheden for at blive mail-fri fra dit eget spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 16:08

Hmm, Eyvind hvorfor skulle Emesen også have det bedre end os andre.