/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom opdatering~thumbnails
Fra : Chrillemand
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 12-02-06 14:12

jeg har en masse billeder, og hvis jeg åbner en mappe, med masser af billeder i, så er den skide langsom til at opdatere de thumbnails-billeder, som ofte bliver vist for små i forhold til førhen, og andre computere... hvor er det så langsomt... for få ram?? kører med 512mb.. og mit sidefil-forbrug ligger gerne omkring de 400mb.. det er pisse irriterende, fordi det tager alt for lang tid før man kan scrolle i mappen... hvad gør jeg???

Mvh. Chrille

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 35 point
Dato : 12-02-06 14:22

Din sidefil må du gerne sætte op til 1,5 gange dine ram altså 768Mb og den maksimaler er 3 gange altså 1532Mb

Generelt er grafik jo ramkrævende, men måske en lille diskoprydning ville hjælpe på problemet

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 12-02-06 19:27

okay.. jeg prøver... kom lige til at kigge på sidefilen for c... og dermed også for de andre drev.. har det nogen nytte at sætte sidefil til de 3 andre drev??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-02-06 18:54

Nej det er kun for dit drev hvor styresystemet ligger da det er den eneste der kigger på sidefilen.

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 14-02-06 10:54

Tak for svaret Fijala.

Hvis det dog var et svar.. men jeg blev klogere... jeg har sat sidefilen op...lavede diskoprydning.. men det hjalp ikke... afinstallerede Photoshop, da jeg fandt ud af det var std for åbning af alle slags billeder.. der kom pohotoshopikon på da jeg viste oversigt.. så, det virker nu... men tak for dit input alligevel...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 17:28

men tak for det.