/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp jeg har 4 røde krydser..
Fra : benles44
Vist : 487 gange
500 point
Dato : 10-02-06 08:08

Jeg har lige opdaget at min live up norton antivirus har 4 røde krydser, jeg har prøvet at køre dem væk men de bliver ved med at være der, jeg har osse prøvet at være inde og opdatere som der er beskrevet i et godt råd, men krydserne er der stadig.
ud for de 4 røde krydser står der definitionsopdateringer af norton antispam.
opdateringer af url norton
programopdateringer
sikkerhedsopdateringer
så det ser jo ikke for godt ud
jeg ringede til en livline i går aftes og han sagde at jeg skulle prøve at køre antivirus progammet manuelt for at fjerne de 4 krydser, men det syntes jeg ikke rigtig at jeg kan få den til. hvad kan jeg gøre, hjælp..............

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 08:11

hvis du virkelig ikke kan køre noget at det mauelt - så afinstaller og geninstaller - det er og bliver den nemmeste løsning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 08:15

et lille ps - er du sikker på den ikke er udløbet ???

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 08:45

den er ikke udløbet den kører til jan 2007 for jeg havde afinstalleret norton antivirus for over en måned siden fordi jeg havde problemer med min digitale signatur og en medarbejder inde fra tdc hotline sagde jeg skulle prøve og afinstallere og da jeg så skulle køre norton antivirus programmet ind igen ville den ikke, så var det at min livline hjalp mig, så det med at afinstallere antivirus systemet det er jeg ikke meget for

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 08:49

hvilket norton produkt er der tale om ??? Et du har købt - eller et du bruger gennem tdc ???

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 08:53

jeg havde et der fulgte med min computer for et år siden den købte jeg hos dell, så betalte jeg for et helt år i juni måned og her for over en måned siden hvor jeg blev hjulpet installerede han en der kører til 2007 til januar

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 08:56

det hedder norton antivirus auto protect enabled - mærket er gult og hvor det ligner et håndjern der er mærket i hvis du forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 09:10

prøv at åbne options og klik på default - så den står som norton selv anbefaler i første omgang.

(har du cd´en ??? eller er det en der er lagt ind af en bekendt ??)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 09:15

står der enabled (slået til) burde den jo køre og beskytte dig

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 10:00

jamen det vil jeg så lige prøve og ja den sidste er kørt ind af en bekendt

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 10:11

ja nu har jeg klikket på options og default og den er slået til enabled og de 4 krydser er der stadig så det kan da godt være at jeg skal afinstallere og køre ind i gen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 10:35

ved du hvad - af og til skaber norton flere problemer end den er til nytte

prøv at køre scan her: http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=in&venid=sym

jeg har oplevet at gennem kørslen kommer der popups med forespørgsel om at rette fejl og installere hvad der mangler i updates - det kunne måske hjælpe dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-06 10:38

ps - har lige undersøgt noget på en anden pc der kører med norton antivirus - der er krydserne (rigtige krydser) der pga forskellige muligheder der ikke er slået til - måske skulle du lige låne den cd igen og køre det hele ind (blot en tanke der strejfede da jeg hørte det og så det)

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 11:59

jamen jeg vil prøve begge ting nu

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-02-06 17:24

For at installere Norton er man nødt til at afinstallere alt hvad der hedder Norton forinden ellers kan programmet ikke finde ud af datoer og opdateringerne. Dette fik jeg oplyst af Symatech hotline da jeg skulle forny mit abonnement på Norton. Så opdaterede jeg til en nyere version og alt gik galt. Jeg prøvede både det ene og det andet, men intet hjalp. Så skrev jeg en mail til deres horline i Danmark og fik svar tilbage pr. telefon fra en venlig svensk dame, som fik mig gelejdet på plads og alt virker igen. Dette er dog ikke på mine pcer herhjemme men nede på mit job.
Herhjemme bruger jeg det gratis AVG som fjerner ligeså meget som Norton (efter min mening).

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 19:19

mange tak til jer begge 2, jeg er lige blevet lidt klogere i dag, jeg har lige haft besøg af min it expert, og han sagde at jeg bare skulle tage det helt roligt, de fire røde krydser er ikke noget problem, det er fordi det er en nyere version af norton jeg har og så prøver den at opdatere alle sætninger så er det nye bygget anderledes op og så kommer der 4 krydser fordi det ikke bliver brugt mere, ja det lyder jo meget logisk, når jeg får det fortalt.

Og jeg håber osse at i forstår min forklaring..

Men rigtig mange tak for hjælpen og jeg kan tørre sveden af min pande i denne omgang..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 500 point
Dato : 10-02-06 20:02

jamen så er alt jo godt hvis det forholder sig sådan

Godkendelse af svar
Fra : benles44

Dato : 10-02-06 22:03

Tak for svaret miritdk.ja du er der altid og er hurtig til at give gode råd godt du er her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 08:38

bedre at du kører igen da