/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Før det hele går op i alvor
Fra : kermie01
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 09-02-06 14:18

Man undres i disse tider over hvad folk vælger at gå op i - og navnlig hidse sig op over...

Ikke for at nævne Muhammedtegningerne

Et sjovt danmarkskort (år 2010!)med nye arabiske bynavne florerer pt. i danskernes mailboxes

Det kunne da være sjovt at få udbygget det danmarkskort med et væld af nye bynavne

Som eksempler kan nævnes:

Tvangsægteskagen
Vordingburkah
Jihaderslev
Svendbollah
Saddamborg
Iranders
Bagdadse
Fezbjerg
Fatwallensbæk

Forslagskassen står åben, så ud med de kreative navne....

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-02-06 14:53

kandulahla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 14:54

Undskyld, men der hoppede min humoristiske kæde af!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-02-06 15:02

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-02-06 15:03

Jeg blev oz lidt paf!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-02-06 15:08

Og jeg mangler totalt humor.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-02-06 15:18

Jeg troede slet ikke at der var nogen der ville reagere på den slags....min humor rækker afgjort heller ikke her

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-02-06 15:19

åårgg hvor er i kedelige

Grin dog lidt i bliver så kønne af det og så er det så sundt mod dårligt humør

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-06 15:42

Har du glemt din angst for hvad dr kan ske mango...?

Tanken om de statistikker der viser sammensætningen i befolkningen ud i fremtiden er skræmmende og de seneste begivenheder viser vist, at der er stærke kræfter i gang der gerne så at vi fik sharialovgivning med hvad deraf følger. Nej her kan jeg ikke smile ganske simpelt fordi associationerne er for ubehagelige.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-02-06 16:05

Hvis statistikkerne viser hvad alle ved.
Så er det jo med at grine i tide.

Skal vi være bange for at bo i eget hus, nej tak.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-02-06 16:06

ok Bjarne...men som der står i overskriften : inden det hele bliver for alvorligt!!

Nej jeg har skam ikke glemt at jeg blev bange....men det kan jo ikke hjælpe noget at gå og være bange..det bliver det bestemt ikke bedre af, tværtimod.

Et godt råd er da at få grinet og lavet lidt sjov ud af det, ellers bliver det vist for tungt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 17:19

Nå, så kommer jeg nok til at bo i Bahalallerup....

LÆNGE LEVE YTRINGSFRHEDEN (=Friheden til osse at sige noget dumt)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 09-02-06 17:25

Det er da morsomt.

Come on, I humorforladte stivstikkere.
Det var da utroligt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 17:35

Uhadadadada....-Det står værre til, end jeg troede.....

Og jeg som havde overvejet at be' kandu om en mohammed-smiley...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-02-06 17:49

Sikkert de samme forfattere som den sms der opfordrede til at brænde koranen!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 17:53

Hvem MIG, tedd??? ---Jeg har ikke engang mobiltelefon.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-02-06 17:55

Næh den email mente jeg, Birgitta!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-02-06 17:56

"Et sjovt danmarkskort (år 2010!)med nye arabiske bynavne florerer pt. i danskernes mailboxes "

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-06 18:04

---Og så kommer de vilde horder fra TV og terroriserer Muhamlets Turbanborg.

(Det er egentlig ikke særlig sjovt, men det virker! )

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-02-06 08:26

Tedd, nu handler det jo ikke om de skide tegninger og det Danmarkskort vel?

Det ligger langt dybere og grunden til at det hele blusser op nu er jo at der er folk der har pustet grundigt til en lille glød, fordi de mener at de kunne få en fordel af det...på en eller anden måde.

Vi skal selv tage den med ro, ellers går det sgu da helt galt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-06 09:47

Tjah man kan jo gå ind på http://www.anotherdenmark.org/letter og sætte en underskrift som en modvægt til alt det der højrefløjspropaganda!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-06 13:48

Åhjaåjaåjajaja..

Det handler om "respekt" for andres religion og følelser....
Og DET er så årsagen, at alle lister rundt og dårligt tør at sige MU til hammed..
Er DET respekt? Eller er det frygt??

Personligt kommer jeg NÆPPE til at respektere en religion, der bruger vold og trusler for at opnå den dyrebare "respekt". Og personligt føler jeg ikke spor trang til at udforske og forstå den samme slags religion!

Flere danske moderate muslimer har udtalt, at denne krise er et kæmpe tilbageskridt for Islam.
Og det er jo nok fordi godtnok kan man true den danske -og vestlige verden til at "vise respekt" men det væsentlige i længden er ikke hvad vi viser, men hvad vi føler.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 13:53

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-02-06 14:21

Selvom vi har ytringsfrihed, er det ikke tilladt at træde nogen over tæerne og siger derfor undskyld, når det alligevel sker!

Det er ganske almen takt og tone!

Bruger man vold som redskab til respekt, er man ikke en disse bedre end de, der lavede tegningerne!

Vi griber ikke til vold, når vort flag bliver skændet ved afbrænding mm. - og Gudskelov blev et eksemplar af Koranen ikke brændt af - dén slags gør man bare ikke! Man har respekt for sådanne essentielle ting, hvis man er et ordentligt menneske!

Fordi nogle træder én over tæerne, behøver man at hævne sig, men bede vedkommende om en undskylding og adfærds ændring.

Desværre er det dem, der råber højest, der høres - og medierne elsker så noen - det lugter af penge, som åbenbart er vigtigere end alt andet

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-06 14:56

Nogle har så store fødder at man ikke kan undgå at træde på dem.
Og andre har IKKE de samme "almene regler for takt og tone" som lige netop du har, Hanne.
De der "takt og tone-regler" hænger jo sammen med, hvilken slags familie, vi er vokset op i. Se bare muslimerne på TV-skærmen. Sådan ville man ALDRIG opføre sig hvis man var vokset op i Danmark! Uanset religion.

Og på samme måde gør VI ting, som ville være totalt uacceptable hvis vi boede og var vokset op i et muslimsk land! Men det er vi ikke! Vi er vokset op med en RET til at gøre grin med "gud og hvermand".
Jeg PRØVER på at lade være med at bande, hvis jeg er sammen med en præst. Men jeg forventer IKKE, at himlen skal ramle ned og jorden gå under fordi der undslipper mig et lille sgu' eller fanden. Jeg har en RET til at bande, tegne karrikaturer og skrive vittigheder om alt og alle. Og DET er så det, at nogen synes at vi skal lave om på.
Så skal loven ændres... Måske er det oven i købet grundloven, der skal ændres!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-02-06 15:27

I det daglige liv siger man vel undskyld, hvis man kommer til træde andre over tæerne - gør man ikke?

Og er vi i et arabisk land, indretter vi os efter de regler, der findes dér, ikk´?!

"Vi plejer" er en by på månen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 16:02

Når man undertrykker ytringsfriheden i antiracismens navn går man facisternes ærinde.

Jeg kalder det berøringsangst og betragter de rabiate imamers fremfærd som et anslag mod fredelig sameksistens og forstår ikke de danskere der ikke kan se hvad der er på færde.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 16:03

Skægt nok som vi altid skal indrette os, efter muslimer, og andre.

Vi var her altså først, kan udlændinge ikke fatte det.

Muslimer har selv gjort/gør grimme ting..........
Var der ikke noget med, at i Afghanistan, sprang de en kæmpe Budha i luften, fordi den ikke passede ind i deres religion.
(((mener enda at den hørte til et af Verdens 7 vidundere, men ikke sikker)))

Og så er det ikke for at rakke ned på nogens tro, fordi, jeg tror ikke selve islam er, som det fåtal af muslimer, der pisker en stemning op, Danske imaner, og andre, der tror, at nu kommer de endelig med på Verdenskortet. Disse få kan sammenlignes med visse personer, før anden Verdenskrig, og for den sags skyld også nu omdage.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-02-06 16:20

Bjarne og sofus - nemlig!

Vi skulle liiige komme til et af deres lande og forlange, at de indrettede deres samfund efter efter vores normer.............

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-02-06 16:21

Almindelig dannelse er et globalt emne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-06 16:27

OK Camillasmoster-Hanne.
Helt enige er vi ikke, men heller ikke helt uenige.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-02-06 17:31

Jeg har i TV set en politibetjent, der frarådede os almindelige mennesker at se personer i indvandrergrupper i øjnene. Altså skal vi dukke os. Det må vi så tage til efterretning.
Husk det, for det er farligt at glemme det. Det har vi set for tit.
mvh
binky

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-02-06 17:59

Hvad med Gellerup parken, eller hvor det end er.

Brandfolk skal have politi beskyttelse, hvor er vi så henne, hvis vi ikke allerede er der.
Træder man "visse" muslimer eller andre over tæerne, så skal vi nok høre fra politikerne, ihh hvor er det altså synd, o.s.v.

Det gælder også visse andre grupper i samfundet, der har fængselsdomme, men ikke kan komme til at afsone, en gammel pædofil mand, skulle man have ondt af ham.

Og jeg er på ingen måde racist, men vil leve i fred med mine medmennesker.
Syntes bare vi er blevet for sløve.
Og vi må til at vågne før, vi bliver vækket af andet end de Danske Kirke klokker.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-06 19:52

Jeg har altså ingen intension om at "dukke mig" når jeg møder min nabo eller når jeg køber ind i nærbutikken.
De allerfleste muslimer i Danmark er der jo ingen som helst problemer med, og de ønsker næppe heller særbehandling. Siger eller gør JEG noget, som generer en eller anden så er de velkomne til at protestere. Og omvendt! Og vi kan være lige gode venner af den grund. Jeg har ingen problemer med at respektere de mennesker, som jeg kender, men at ændre adfærd for at tækkes de rabiate muslimer, som vi set på fjernsynet, DET ligger mig ret fjernt.
Heller ikke unge sorthårede rødder i flok skræmmer mig en dyt! I bund og grund er de ikke SÅ forskellige fra vores egne (gammeldanske) unge.
Jeg bor i et almennyttigt byggeri, og her er i sagens natur mange mennesker med udenlandsk baggrund. Dem har jeg et fint forhold til, og sådan skulle det gerne blive ved med at være. -Der er såmænd større problemer os gammeldanskere imellem!

Jeg synes, at det er helt okay, at muslimer bringer deres kultur med til Danmark, uanset om det er noget med at bære tørklæde eller bede 5 gange om dagen. Besøger jeg en muslimsk familie, så synes jeg det er i orden at stille skoene inden jeg går ind. Ja, jeg ville endda synes, at det var i orden at tage tørklæde på, hvis det var det, de mente var korrekt. Den muslimske kultur kan være en berigelse for det danske samfund, ligesom andre fremmede kulturer. Og vi kan sagtens være her allesammen.

Men vi svigter både DEM og os selv hvis vi giver køb på ytringsfriheden. Den ytringsfrihed, -eller mangel på samme, som har været årsagen til, at mange har måttet flygte fra deres land og til Danmark.

Det er jo ikke engang nok, at lade være med at karrikere Muhammed. Man må overhovedet ikke afbilde ham.. -Det var DET, der startede det hele.
Jeg kunne egentlig godt lide at vide, hvordan det gik med den bog om Muhammeds liv, som det var så enormt svært at at få en tegner til at ILLUSTRERE!! --Der var vist noget med, at en tegner endte med at gøre arbejdet anonymt!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-02-06 07:18

Angående de tegninger fra JP, så var de bragt i en Egyptisk avis, for længe siden (ifølge DR/TV2)
Så hvorfor denne påstyr NU ????
Som,,,Birgitta,,,, skriver, er det de yderliggående muslimer, der vil have en "sag" at kæmpe for, eller lede tanken væk fra andet.
muslimer, der end ikke har set billederne protesterer, bare fordi en iman eller andet, siger at det er forkert.
Såvidt jeg ved, prædiker coranen FRED.
Men den læses sikkert, som vi selv læser Biblen.
Og det er det, der gør den farlig, i den del af verden, hvor mennesker ikke er særlig godt oplyste.