/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kan finde Ida Caroline?
Fra : HannaMortensen
Vist : 566 gange
300 point
Dato : 06-02-06 16:14

Hej
Er der nogen der vil hjælpe mig med at finde Ida Caroline/Karoline Månsson (efternavn Mogensen ifølge kirkebogen).
Hun er født 30. oktober 1882 uden for ægteskab i Vejrum sogn, Ringkøbing amt.
Hendes mor Karna Månsson er min oldemor.
I 1885 rejser Karna og pigen til Sverige og opholder sig her indtil april 1887, hvor de begge udrejser til Danmark.
Herefter taber jeg pigen af syne. Måske bliver hun sat i pleje eller bortadopteret.
Jeg gætter på, at Karna først kommer til København, da hun ankommer til Danmark. Her kan hun have mødt min oldefar Marinus Nielsen, som en tid arbejdede ved gartnerfaget i København.
Sammen (gætter jeg) rejser Karna og Marinus til Humlum i Ringkøbing amt, hvor hans forældre bor.
I august 1887 bliver de viet, men i folketælling for 1890 bor de i Gimsing sogn, Ringkøbing amt, men der er ingen spor af Ida Caroline.
Nu er mit håb, at en tilfældig slægtsforsker må falde over navnet enten i en folketælling eller måske en konfirmation (eller måske død). Jeg ved godt, at det er at betragte som den berømte nål i høstakken, men man kunne jo være heldig en dag.
På forhånd tak.
Hanna

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-06 17:13

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ida+caroline&meta=

prøv at google lidt - nålen er der nok et eller andet sted ps - har ikke forstand på det men faldt over navnet umiddelbart efter at have lagt mærke til det her på kandu

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-06 19:55

Jeg finder ingen Ida Caroline på nettet fra Ringkøbing amt,
måske for nyt eller I Vestjyder er for sløve til at indtaste...
Men har du Karna født i Sverige, her er de sidste 14-15 jeg finder...
Mansdotter i FS, ikke Maansdotter (Månsson), Svend
"
MANSDOTTER, Karna   Bir   1849   Swed   Kris   TroLju
Fa:   Mans MANSSON
Mo:   Bengta PEHRSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1850   Swed   Malm   Hyllie
Fa:   Mans PERSSN.
Mo:   Hanna OLSDR.
MANSDOTTER, Karna   Bir   1852   Swed   Kris   Borrby
Fa:   Mans ANDERSSON
Mo:   Kjersti CHRISTIANSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1852   Swed   Kris   Hammen
Fa:   Mans JONSSON
Mo:
MANSDOTTER, Karna   Bir   1853   Swed   Malm   Skegli
Fa:   Mans LARSSON
Mo:   Anna MANSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1854   Swed   Kris   Borrby
Fa:   Mans ANDERSSON
Mo:   Johanna CARLSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1854   Swed   Kris   TroLju
Fa:   Mans PEHRSSON
Mo:   Karna OLSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1856   Swed   Kris   Loderu
Fa:   Mans MARTENSSON
Mo:   Elna NILSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1856   Swed   Malm   Skegli
Fa:   Mans MARTENSSON
Mo:   Sissa SVENSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1857   Swed   Kris   Gualov
Fa:   Mans ANDERSSON
Mo:   Hanna HAKANSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1857   Swed   Kris   Ivetof
Fa:   Mans NILSSON
Mo:   Lena OLSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1860   Swed   Kris   Loderu
Fa:   Mans ESBJORNSSON
Mo:   Elna LARSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1862   Swed   Kris   Loderu
Fa:   Mans PERSSON
Mo:   Sissa MANSDR
MANSDOTTER, Karna   Bir   1863   Swed   Kris   OsSonn
Fa:   Mans JONSSON
Mo:   Ingar ANDERSDR
"