/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Oversættelse af hjemmesider?
Fra : Anden_90
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 05-02-06 12:31

Hej

Jeg har nogle hjemmesider, som jeg gerne ville have oversat til andre sprog, så jeg ville hører om der er nogle der kender et godt program eller en side, hvor man kan få oversat disse sider?

Med Venlig Hilsen
Mikkel Skovlund

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 12:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-06 12:38
Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-02-06 12:43
Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-02-06 12:44

Glemte at skrive, du kan oversætte hele websites, ved at indtaste URLen
http://babelfish.altavista.com/

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 12:48

miritdk:
Den er da ikke noget at råbe hurra for den oversætter der kan oversætte fra Dansk til Engelsk..

molokyle:
Der er da ikke dansk? Og er det ikke et program som man skal hen og købe..

surfsusan: Den oversætter ikke fra Dansk..

Nogen der ved, hvad det koster at få en til det? Mand/Kvinde bare en der kan oversætte..

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-02-06 12:55

Hvilke sprog vil du have oversat til?

Translatører har en fast pris pr. ord.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-02-06 12:57

måske kan du bruge denne? den oversætter fra dansk, men jeg ved ikke hvor mange ord.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-02-06 12:57

måske kan du bruge denne? den oversætter fra dansk, men jeg ved ikke hvor mange ord.
http://users.pandora.be/educypedia/resources/translations.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 12:57

anden - så har du ikke kigget ordenligt efter - der er flere sprog at vælge imellem - men som skrevet - hvilket sprog vil du have oversat til og fra ???

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 12:58

Jeg vil have oversat til Engelsk, Tysk og Fransk..

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 05-02-06 12:59

Dansk side, der henviser til div. oversættere ...
http://www.gotranslators.com/Public/ConsultDA.php

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 12:59
Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 13:00

miritdk: Jeg siger at den ikke er særlig kvik.. For den springer nogle ord over og kan ikke oversætte ord med æ,ø og å..

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 13:02

Det er fra Dansk det skal oversættes..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 13:11

godt nok med at det er fra dansk - men til hvad ?? russisk ?? kinesisk ??

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 13:13

miritdk:

Hehe.. Kig et par linier længere oppe..

Engelsk,Tysk og Fransk..
Nok også Svensk og Norsk..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 13:23

yes yes - havde vist brugt hurtigknappen

et eller andet sted på seniornet tror jeg det er - er der mulighed for at finde hvad du skal bruge såvidt jeg husker - lige nu har jeg problemer s å jeg stopper lige en halv

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-02-06 13:31

jeg købte for et par år siden
UNIVERSIAL TRANSLATOR 2000 PROF det var ret dyr
hvis ikke der kan få`s noget der er bedre i dag så lad være med at købe noget
programmet oversætter helt forkert = ubruglig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 13:31

http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm prøv at kigge her (pyh håber den når igennem før jeg mister forbindelsen igen )

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 13:39

Okay.. Noget tyder på at jeg hellere må købe mig til en oversættelse, da det nok giver det bedste resultat..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-02-06 13:57

hvis du får en der virker
så lad mig vide det

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 05-02-06 13:59

ferik: Bare iorden, men tror jeg opgiver det.. Man må vel kunne finde en der gider oversætte de sider til en fornuftig pris.. Så tror det ender med en menneskelig oversætter..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-06 14:35

Alle de oversættere der er som on-line på nettet, samt de programmer man kan købe sig fattig i, er midelmådige til at oversætte.

De kan oversætte mange af de ord der er, men tager ikke højde for de forskelle der er i de forskellige sprog. Et ord der kan have flere betydninger eller flere ord der betyder det samme, tages der ikke højde for. Du må derfor selv læse korrektur på det oversatte, for at det ikke skal lyde alt for amatøragtigt.

Jeg har selv prøvet flere, som skulle oversætte engelsk til spansk, to sprog der har nogenlunde samme ordstillinger. Men AK! - Min kone der er god til engelsk og har spansk som modersmål, gav oversættelsen et total ud af 10. - De fleste oversætter ord for ord, ud fra en standard ordliste, og resultatet bliver så derefter.

Men OK - De oversættere gør det grove arbejde, men du må selv findpudse teksten, hvis de skal være forståelige for dem, hvor teksten henvender sig til.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-06 18:25

***** severino - det er nemlig rigtigt

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 08-02-06 20:52

Det er tåbeligt at bruge tid og kræfter på en hjemmeside og bagefter spare på oversættelsen.
De oversættere, jeg har set, er fuldstændigt ubrugelige og kan ofte være utilsiget morsomme eller misvisende - og selvom du måske kan finpudse teksten bagefter, kræver det jo netop den sproglige indsigt du mangler, siden du efterlyser en oversætter.
En standard linje er sat til 100 anslag (dvs. både bogstaver og mellemrum)
Sådan en linje kan du få for 17 Kr. + moms og insistér på at du ikke vil betale opstartsgebyr!
Som et minumskrav skal du finde en oversætter, der er to-sproget og har læst begge sprog, helst bedre end handelskoleniveau, hvis det er 'tunge tekster'. Trust me - I've seen some pretty hilarious translations.
Hvis din side består af meget fagligt indhold med mange specialtermer, som du kender oversættelsen på, kan du spare penge ved at oversætte selv, og så betale for en tilretning af teksten.
mvh
kathy

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 09-02-06 00:20

Jeg kan ikke selv oversætte.. Da jeg ikke er god nok til det.. I kan se mine sider her: www.akdc.dk og www.kaffesiden.dk, det er begge sider der skal oversættes..

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 09-02-06 13:02

Vil du kontaktes af min tyske kollega fra Ålborg Universitet - hun har også forbindelse til franske oversættelser af god kvalitet?
mvh
kathy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-06 14:52

det var da et godt tilbud

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 09-02-06 17:13

Her kommer hendes adresse:

Anne-Marie Andersen [ama@erome.dk]

Jeg fortæller hende lige om dig.

Held og lykke

mvh
Kathy

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 09-02-06 18:50

kathy: Mange tak.. Så prøver jeg at skrive til hende..