/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
carl gustav voigt
Fra : fj2901
Vist : 1546 gange
500 point
Dato : 02-02-06 16:34

carl gustav voigt født 1802 i sverrig.
hvem var hans forældre og søskende.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-06 19:57

Har du spurgt i Rötter?

Her er 7 svar på carl gustav voigt:

http://genealogi.aland.net/discus/
"
Sökresultat för 'carl and gustav and voigt'
Dokument 1 - 7 av 7 träffar. Fler indikerar en bättre träff.
"
Hilsan Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 02-02-06 22:43

Hej fj...
måke skulle du komme med lidt flere oplysninger?

Når vi søger på carl gustav voight får vi langt flere tyske end svenske svar...

Landet ved ravkysten "Bärenstein" i det nordlige "ehemahlige" Østtyskland var jo svensk i mange år, og mon ikke din Voight forfader er indvandret til Sverige derfra??

Da enkelt "v" jo udtales "f" i Tyskland, men "v=w" i Danmark og vist også i Sverige?
kan Voight jo være blevet til mange forskelige svensk lydende navne??

Hvorfra ved du han er født i Sverige? Og hvor er han født??
(Ikke i f. eks. Strahlsund, Usedom eller Pasewalk???)
Svend

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 03-02-06 16:03

Hej Svend.

Jeg tror at Carl Gustav Voigt er født i noget der hedder Ørbye Weibye i Sverrig.

Hilsen FJ.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-06 22:33

Undskyld, jeg bor tæt ved den tyske grænse og skrev ubevidst Voight med h...

Søger jeg på Voigt uden h kommer jeg mærkeligt nok til Norge, ikke til Svrige:
også med Weibye, her er et par eksempler:
"
Voigt Trondheim 1807-1896
Voigt, Michael Trondheim 1826-1859

Weibye, Christian Hansen Trondheim 1795-1803
Weibye, Christian Hansen Trondheim 1704-1786

fundet her:
http://www.riksarkivet.no/trondheim/kilder/arkivbestand/privatarkiv.html
"
Norske brødre? til din Carl Gustav, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-06 22:45

Den svenske by du nævner findes ikke (mere), heller ikke med Svensk Ø =Ö
"
We couldn't find any results containing +"Ørbye Weibye". Consider: +"Ørbye Weibe"
We couldn't find any results containing +"Örbye Weibye". Consider: +"Örbye Weibe
"
Hvordan staves stedet mon rigtigt, i nutidens Sverige? Svend

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 05-02-06 17:17

Carl Gustav Voigt,s moder ses i folke tælling 1850 som Helene Carlsen

fødested sverrig hun er da 67 år.fj.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-06 17:32

>ses i folke tælling 1850 som Helene Carlsen

Hvilken folketælling? I Danmark ikke i Sverige?? Hvor i landet???

Jo flere oplysninger du giver, jo lettere har vi ved at finde svar på det du søger, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-06 17:41

Så nok denne her:
"
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Lyngby Sogn, , Huus nr 18, 26 F2, FT-1850
Carl Gustav Voigt, 47 , Gift, , Skomager, Huusfader, Sverrig
Jochomine Caroline Klauen, 37 , Gift, , Hans Kone, Christiansøe
Niels Johannes Voigt, 12 , -, , Hans Søn af 1. ægteskab, Lyngby Sogn, København Amt
Andreas Christian Julius Voigt, 7 , -, , Hans Søn af 1. ægteskab, Lyngby Sogn, København Amt
Carl Theodor Voigt, 1 , -, , Deres Søn, Lyngby Sogn, København Amt
Helene Carlsen, 67 , Enke, , Mandens Moder, Sverrig
Frederik Frobøse, 72 , Gift, , Skomagermester, Tyskland
"

>Jeg tror at Carl Gustav Voigt er født i noget der hedder Ørbye Weibye i Sverrig.

Og hvorfor tror du så dette? Og hvor i Sverige ligger det??
Vi skal måske via Bornholm? Konen er jo fra Christiansø, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-06 18:13

>Konen fra Christiansø, ja men han var jo gift før...

Her med en ung første hustru, og de 3 ældste børn:
"
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Huset No.14, , Lyngbye, 12, FT-1834
Carl Gustav Voigt, 32 , Gift, , Skomager,
Karen Peters Datter, 25 , Gift, , hans Kone,
Peter Christian Voigt, 3 , Ugift, , deres Barn,
Sophie Voigt, 1 , Ugift, , deres Barn,
Kirsten Voigt, 1 , Ugift, , deres Barn,
"
Her 6 år senere har de nok mistet Sophie, men fået Niels Johannes:
"
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Raadvaddam, , et Huus, , FT-1840
Carl Gustav Voigt, 37 , Gift, , Skomager,
Karen Petersdatter, 31 , Gift, , hans Kone [Carl Gustav Voigt],
Peter Christian Voigt, 9 , Ugift, , deres Børn [Carl Gustav Voigt og Karen Petersdatter],
Kirstine Voigt, 6 , Ugift, , deres Børn [Carl Gustav Voigt og Karen Petersdatter],
Niels Johannes Voigt, 2 , Ugift, , deres Børn [Carl Gustav Voigt og Karen Petersdatter],
"
Og her igen 5 år efter er den første hustru død:
"
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Raadvaddams Fabrik, , Hus no 18, 21, FT-1845
Carl Gustav Voigt, 42 , Enkemand, , skomager, Sverige
Peter Christian Voigt, 14 , Ugift, , barn, Vejby s. Frederiksborg a.
Niels Johannes Voigt, 7 , Ugift, , barn, Kgs. Lyngby s. Kbh.a.
Andreas Christian Julius Voigt, 2 , Ugift, , barn, Kgs. Lyngby s. Kbh.a.
"
Og datteren Kirstine er pleje hos naboerne:
"
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Raadvaddams Fabrik, , Hus no 16, 15, FT-1845
Niels Jensen, 38 , Gift, , drejer, Lynge s. Sorø a.
Kirstine Pedersen, 42 , Gift, , hustru, Vejby s. Frederiksborg a.
Kirstine Voigt, 12 , Ugift, , plejebarn, Kgs. Lyngby s. Kbh.a.
"
Hjælper os jo ikke meget med at finde de (ikke eksisterende) svenske byer, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-06 22:55

Christer Voigt i Malmø leder efter sine svenske aner i Rötter...
Måske også dine?

Spørg ham selv, hvis denne Email adresse stadig virker, Svend
christer.voigt@swipnet.se,torbjorn.nas@naasgolv.se

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-06 20:25

Kirstine og Sophie var Tvillinger, og rigtigt at Sophie dør...
bemærk i Fs Vogt ikke Voigt, Svend
"
VOGT, Kirstine   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   4 Feb 1834
   Christening Date:   4 Feb 1834   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOGT
   Mother:   Karen PEDERSDR

VOGT, Sophie   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   4 Feb 1834
   Christening Date:   4 Feb 1834   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Death Date:   2 Mar 1834
   Father:   Carl Gustav VOGT
   Mother:   Karen PEDERSDR
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-06 20:33

Men da drengene fødes igen Voight, Svend
"
VOIGT, Johan   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   28 Sep 1836
   Christening Date:   2 Oct 1836   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOIGT
   Mother:   Karen PEDERSDR

VOIGT, Niels Johannes   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   9 May 1838
   Christening Date:   24 Jun 1838   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOIGT
   Mother:   Karen PETERSDR

VOIGT, Andrea Juliane Marie   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   5 Jan 1841
   Christening Date:   11 Feb 1841   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOIGT
   Mother:   Karen PEDERSDR

VOIGT, Andreas Christian Julius   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   23 Jul 1843
   Christening Date:   15 Aug 1843   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOIGT
   Mother:   Karen PEDERSEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-06 20:40

Også med ny kone, Voigt, Svend
"
VOIGT, Carl Theodor   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   30 Sep 1849
   Christening Date:   18 Nov 1849   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOIGT
   Mother:   Jochumine Caroline KLAUEN

CARLSDATTER VOIGT,    Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   2 Feb 1851
         Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
   Father:   Carl Gustav VOIGT
   Mother:   Jochumine Caroline KLAUEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-06 20:47

Ved begge vielser, igen Vogt...
Måske skulle vi søge i Sverige også efter Vogt, Svend
"
VOGT, Carl Gustav   Age:   28   Marriage
   Wife:   Karen PEDERSDR   Age:   23
   Marriage Date:   25 Jun 1831   Recorded in:   Vejby, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Vejby; Den Danske Folkekirke

VOGT, Carl Gustav   Age:   45   Marriage
   Wife:   Jochumine Caroline KLAUEN   Age:   35
   Marriage Date:   12 Nov 1848   Recorded in:   Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark
         Collection:   Lyngby; Den Danske Folkekirke
      Husband previously married
"

Godkendelse af svar
Fra : fj2901

Dato : 14-12-06 10:30

Tak for svaret svendgiversen.