/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Logon problemer på trådløst.
Fra : Wrongstyler
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 01-02-06 18:34

Jeg har en trådløs router fra zyxel (660) som jeg har fået af Cybercity som er min udbyder,

Hver gang jeg starter den bærbare så tager det lang tid at komme på netværket selvom signalet er helt i top.
Trykker jeg derimod på ikonet i bundlinien og beder den om at "opdatere netværksliste" så tilslutter den med det samme og det virker fint derefter..
min indtil jeg gør det så sker der INTET.

Det har ingen betydning om jeg fjerner krypteringen og mac filteret - samme fejl.

det er ved at være ret irriterende for programmer som Msn når at fejlmelde.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 01-02-06 19:58

Ved ikke lige hvorfor den gør det der...

Men jeg ved at det er en god ide at lukke det andet spørgsmål, da du så kan spare 100 point.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-02-06 20:08

Hejsa
under egenskaber for din trådløse forbindelse
skal du sætte flueben ved "opret altid forbindelse når dette netværk er i nærheden"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-02-06 21:53

Nu er det ikke helt rigtigt hvad DK skriver, for det vil betyde at du kan risikere at koble dig til naboens netværk, istedet for dit eget. Hvis han så ikke vil lukke dig ind, kan det være grunden til, at den hænger på nettet i ingenting.

Du har uden tvivl flere netværker i nærheden af dit brugersted.

Du skal navngive dit netværk, et såkaldt SSID, med et unikt navn, og lade din trådløse søge og opkoble til dette netværk.
Du burde også kontrollere om du har den sidste nye og opdateret firmware i din routers AP.

Når du opretter forbindelse via et SSID netværksnavn, så kobler den selv op til dit netværk og finder selv den kanal der bruges i AP.
Jeg har selv to AP på mit netværk, med samme navn i SSID,menpå hver sin kanal - samme kryptering. - Her logger den trådløse PC selv op på den med bedst signal, alt efter om jeg er indendørs eller sidder oppe bag i haven.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-06 01:10

Det er heller ikke uden betydning hvilket operativ-system du benytter. Og det fortæller du ikke noget om. Du skriver noget om et mac-filter, men også noget om msn. Men det er også alt.

Altså: Hvis du vil have god hjælp, må du fortælle om dit styre-system. Kørere du Mac eller Windows? Og hvilke versioner?

Kære ven: Vi kan jo ikke gætte os til det VEL?

Prøv igen - med mere!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-06 18:01

Arne: Blot til din oplysning - så er MAC adressen en unik netkortadresse der er producentafhængig.
Man kan bruge denne til at filtrere, så kun kendte netkort har adgang til routeren/får en IP adresse.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=mac

- ellers er jeg på linie med Severino - jeg tror også at det er SSID der er nøglen til problemet udfra de givne oplysninger.

/berpox

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 04-02-06 18:30

Har lige tjekket mit SSID og det står godt nok til "wireless" men det er der jo så mange netværk der hedder, jeg finder kun mit eget netværk og en gang i mellem et andet der hedder net1(lokal udbyder af internet)

jeg har flueben i "opret altid forbindelse når dette netværk er i nærheden"
Jeg kører win XP service pack 2 (opdaterer selv), ingen antivirus og firewall før jeg har fået det til at køre som det skal.

Det er en acer aspire 3023wlmi
Sempron M 3000+ (1.8
512 Mb ram
Gigabit & wireless Lan 802.11b/g (broadcom)
60 gb hdd
radeon x600 gfx.
2048/256 forbindelse gennem en zyxell 660HW-61 router som er 14 dage gammel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-06 22:20

Har du opdateret den firmware der er i routeren, det kan ofte løse problemer der ikke var taget højde for, da den indbyggede firmware blev lagt ind i den fra ny! ???

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 07-02-06 22:02

nej det har jeg ikke da den er helt ny, det prøver jeg lige inden i hører mere.

kryds fingre for mig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-06 22:08

Et af de problemer du kan rende ind i, er hvis du både har et netkort og den trådløse del i samme maskine, og de begge er sat til at være aktiv.
Du må ikke fjerne´, men kun deaktivere dit kabelnetkort, så tror jeg at den kommer til at fungere.
Det kunne tyde på, at de to netkort laver konflikt.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 15-02-06 18:56

Firmware er opdateret med succes men intet hjalp det - tror ikk det er i routeren problemet ligger.

jeg har også deaktiveret kabelnetkortet og det ændrede ikke noget..

når jeg starter windows så er indikator lampen til det trådløse netkort slukket og begynder først at blinke(søge) som noget at det allersidste, længe efter at f.eks MSN har timet out begynder det at søge.. det ligger også sidst på proceslinien..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-02-06 20:29

mener at kunne huske at
du skal bruge "FN" + en tast med et parabol ligende tegn, når du holder FN tasten nede
og trykker på parabol tasten, skriver den med grøn tekst
"wireless lan on" eller off.
den skal være on. og hvis du kan så brug XP's til at tilslutte med.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 17-02-06 20:15

det er både lampe og knap i samme funktion, hvis jeg slår den fra så virker nettet jo slet ikke... eneste måde netkortet kan SØGE efter netværket er jo hvis det er tændt.