/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm hele tiden!!!
Fra : ege22
Vist : 261 gange
20 point
Dato : 20-11-02 02:12

Hej

Jeg har et kæmpe problem...

Hver gang jeg kører spil med 3d grafik eller lyd går min computer ned. Meget ofte får jeg følgende fejlmeddelelse:

"en alvorlig undtagelsestilstand 0e opstod ved 0028:c0004e80 i vxd vmm(01) + 00003e80"

Min computer har følgende specifikationer:

AMD Athlon(tm) processor, MMX, 3DNow, ~1000MHz
256MB RAM
Win98se
jeg har opdateret til de seneste drivers til mit grafikkort og jeg kører directx 8.1.

Hvad er der galt? Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at få min computer til at virke ordentligt..

mvh
Lasse

Kommentar
Fra : putput

Dato : 20-11-02 03:09

Hentet fra http://www.techadvice.com/w98/errors/1/er_00006.htm

Might indicate a wrong monitor selection or wrong Video card color settings
Also, try lowering the video acceleration to a lower setting.

Hvilke spill gjelder det?
VMM er Windows "Virtual Memory Manager"
Sjekk derfor også at du har nok ledig diskplass og kjør Scandisc

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-11-02 03:15

det kunne være at du skulle sætte dit skærmopløsning ned

se her :: http://www.techadvice.com/w98/errors/1/er_00006.htm

og så lige en ting til der er kommet en opdatering directx 8.2 som også skulle hjælpe på de folk som er spille glade
den kan hentes her
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=43347&area=search&ordinal=9

Kommentar
Fra : ege22

Dato : 20-11-02 12:13

>....Hvilke spill gjelder det?
VMM er Windows "Virtual Memory Manager"
Sjekk derfor også at du har nok ledig diskplass og kjør Scandisc<

Det gælder allle spil. Jeg har prøvet mange forskellige. Både de helt nyeste og også spil der er 3-4 år gamle går ned....

Kommentar
Fra : ikkiikki

Dato : 17-07-04 15:47

Hvad skal jeg gøre? Skærmen går i blåt og der står "Alvorlig undtagelsestilstand OE ved oo28:Coo52IE6 i VXD VPICD(o1) + 00001EC2"