/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger
Fra : Simmaster
Vist : 729 gange
200 point
Dato : 28-01-06 23:17

Hejsa...

En af mine venner har et problem med hans messenger. Den vil simpelthen ikke logge på. Hvergang vi prøver skriver den bare at den ikke er i stand til at logge på i øjeblikket, og at man kan køre en troubleshoot, det gør vi så og vi får rettehak i samtlige tests. alligevel hjælper det ikke. Vi har også prøvet at slå firewall og antivirus fra da vi troede det kunnevære det der blokerede. det virker heller ikke. Så har vi prøvet at afinstallere messenger og bagefter installere den forfra, men stadig samme problem.

Nogen der kan hjælpe her? Min ven vil helst ikke til at starte forfra med at formaterer og installere windows.

Vi har også prøvet systemgendannels, hvilket vi heller ikke får noget ud af.

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 28-01-06 23:28

Har du været i mess -funktioner-indstill-v/side-forbindelser-opdater el fejlfinding

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-01-06 23:29

Hvor længe ahr det stået på ?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-01-06 23:30

Slå AL viruschek fra under installatonen......Det blev resultatet hos mig

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 22:08

Ok, har prøvet det ovenstående, det virker ikke. Fandt ud af at når jeg afinstallere messenger, så efterlader den en del i registreringsdatabasen. Har fjernet det jeg kunne finde, men tror der ligger mere og gemmer sig. Findes der et program der kan rense min registreringsdatabase fuldstændigt for rester efter Messenger?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:13

Hvis det har virket før og det er win xp kan du køre en gendannelse til en tidligere dato i systemværktøjer Du kan også lige se på tilføj fjern programmer i kontrolpanel om der eventuelt skulle være 2 eksemplarer af msn det giver også problemer Hvis, så slet den ene
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 22:29

Som du kan se af min indledende tekst har jeg prøvet dit forslag inden jeg spurgte om hjælp..

Har fundet et program der hedder regcleaner nogen der ved om det er noget værd?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:37

Ja kender det godt men pas på du ikke får lavet ulykker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 22:38

Og ups ja det så jeg ikke ordentligt efter og der ligger heller ikke mere end en version eller gjorde i tilføj fjern?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 22:39

ja, men så længe den laver backup af det jeg fjerner, kan det vel ikke gå helt galt?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 22:42

Der er kun den sidste nye version på den pc, eller det vil sige det var der, vi har brugt tilføj fjern til at afinstallere den med igen, og nu er det så at jeg vil have renset reg. før jeg geninstallerer den igen, da vi geninstallerede sidste gang kom den nemlig med samme fejl igen, tænker at det er noget i reg. databasen der gir problemer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-06 23:23

ok prøv men husk lige at lave et gendannelsespunkt så du altid kan komme tilbage hvis der sku ske noget
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-06 01:01

Er MSN Exxplorer instaleret på maskinen? det har den været både da jeg brugte Windows98SE og nu hvor jeg bruger Windows XPpro, du kan se den under Alle Programmer, hvis den er så brug den til at logge ind, du kommer automatisk ind på MSN Messenger, er vist øverst i menuen som Onlinekontaktpersoner klik på ikonen og gå ned og klik på Vis onlinekontaktpersoner, så er MSN Messenger åben og logget på, det er en metode jeg bruger hvis messenger driller og det slår aldrig fejl, MSN Explorer er en browser som Internet Explorer men uden popup blokker og anden sikkerhed, så begræns brugen af den eventuel til at læse dine hotmail og surfe på kandu.dk, du kan læse mere og hente den her: http://explorer.msn.com/install.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-06 01:04

Ups det er den engelske version jeg har linket til, den danske er her: http://explorer.msn.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-06 09:10

Messenger fjernes således: http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

Derefter kan du blot gå ind på : http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

..og under [Brugerdefineret] vælge at installere Windows messenger igen under : Valgfri opdateringer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 14-02-06 10:30

Tak for svaret o.v.n..