/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
pædagog og misbrug i familie
Fra : supergirl
Vist : 693 gange
60 point
Dato : 28-01-06 21:52

hej jeg skal skrive en opgave( 10 klasse9 om hvad en pædagog gør hvis hun/ han har mistanke om at der er et alkoholmisbrug i et barns hjem. dertil skal vi lave et produkt og det ved jeg ike hvad skal være håber nogel har en ide til det...
min lærer snakker om en kampange der har været men kan ikke finde den.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-01-06 22:12
Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 29-01-06 08:48

Prøv om du kan finde noget her.Det er lovgivningen der bestemmer i den slgs forhold, så det er altid godt at gå ind på RESTINFORMATION.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050057330-REGL
Venlig hilsen Carsten.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 29-01-06 13:56

det lyder som om der er to opgaver i din opgave:

1. at redegøre for hvilke handleplaner en pædagog følger efter mistanke om alkohol misbrug, vigtigt i denne henseende at tænke på om hvorledes mistanken er begrundet.

2. at lave forebyggende arbejde herfor...

ideer til kampagner... som du efterspørger... lav plakater..evt et billede af en tom flaske spiritus, hvor en familie er lukket inde i flasken og ikke kan komme ud... og den der misbruger alkohol, drikker af flasken. Drikker sin familie i stykker... bare en idé... good luck!

mvh tokeren