/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Spørgsmål
10  frieda 2420
Hvordan skriver man brøker
Fra : ppk
Vist : 2020 gange
100 point
Dato : 28-01-06 09:17

Hej

Hvordan skriver man lige brøker på sin computer ?

F.eks. 22 syvendedele ! der hvor de 22 står over stregen og de 7 under stregen, jeg har rodet lidt med det men kan ikke få det til at fungere.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-01-06 09:26

kan du ikke bare skrive 22/7??? det er det samme, brøkstregen er jo bare dividere

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-01-06 09:32

Hej Simmaster

Jo, det kunne man selvfølgelig men det ville være pænere hvis der fandtes en måde at skrive det på lige som man gør på papir, jeg skal bruge det i forbindelse med en opgave der skal afleveres imorgen.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 28-01-06 09:52

Hej

Mit bedsts bud er, at du går ind i Indsæt - Symbol, og ser hvad du kan finde der, god fornøjelses

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-06 10:05

Det kan da sagtens lade sig gøre.

Indsæt - Objekt - Microsoft Equation 3.0. Der er der mulighed for at lave en normal brøk. Du kan også selv bestemme størrelsen på den.

God fornøjelse.

Som vi jo sagtens alle ved, udnytter vi slet ikke Word. Der er utrolige flere muligheder end man ved

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 28-01-06 10:26

Tak for svaret Fijala.

Det var lige det jeg skulle bruge !!!

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-07-12 20:32

Hvis du er tilfreds med svaret, skal du lige lukke og slukke efter dig.
Klik på "svar accepteret" (lige under det svar, du accepterer.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-10-12 08:12

Hvis du bruger Word, findes der en tilføjelse på instLlationsskiven, men der, så vidt jeg husker, hedder Equation. Den har alverdens matematiske tegn og altså også brøker. Tilføjelsen dukker kun op, når man ikke vælger standardinstallation. Uheldigvis tager det også lidt tid at sætte sig ind i det.