/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Upload af filer?
Fra : ME.alexander
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 26-01-06 18:25

Hey jeg har min egen hjemmeside.. Men har set at hos nogle der kan man uploade filer til ham/hun uden at skulle bruge adgangskoder.. En jeg kender har et program jeg godt kunne tænke mig.. men det er rimelig stort så det vil ikke være så enkelt at sende over mail/msn.. så jeg tænkte på om der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at lave så han kan uploade filerne til min hjemmeside? der er plads nok til filerne..

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 18:42

www.megaupload.com

Når du logger ind på siden, så kommer der en lille popup, den skal du lukke ned. Bag den kan du nemlig trykke browes, og uploade filen.
Når du så skal hente filen, så beder den dig vente 45 sek. Igen dukker den lille popup frem.
Den lukker du igen ned, og vupti, du kan hente filen.
Du kan uploade op til 250 mb.
Hvis du er medlem (betaler) kan du uploade op til 500 mb.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-06 18:46

I så fald skal du bruger kode der afvikles på serveren i stedet for på klientens PC ligesom (X-)HTML, Javascript, VBscript og Java. Du skal derfor sikre dig at din host tilbyder en eller anden form for CGI. Feks. : ASP, PHP, PERL eller SHTML.

Så er der mange scripts at hente til fri afbenyttelse:

1.) http://www.koders.com/asp/fid38E2F064E2054C64CF862F37537018CADDF7F498.aspx
2.) http://dave.imarc.net/php/ (rul ned til : File upload)
3.) http://aktuell.de.selfhtml.org/artikel/cgiperl/file-upload/

..blot for at nævne 3 ud af et par hundrede tusinde side om emnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 18:48

Trine08 -> Jeg tror ME.alexander mener på EGEN hjemmeside

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 18:52

Ps. Fed side iøvrigt Trine08 ...bortset fra man skal være medlem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 18:52

ja du har ret.
Jeg læste det bare lige somom at han ville havde tilsendt et pogram, som var for stort til at hans mail kunne klare det.
Sorry

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 18:54

jeps. men du skal ikke være medlem for de 250 mb.
det kan du bruge gratis.
Jeg har tit brugt den, der er aldri noget bøvl.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 26-01-06 18:54

hehe takker for hjælpen jeg kigger på det !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 18:56

ME.alexander -> Hvis du finder og vælger en løsning UDEN password ender du jo op med en fyldt hjemmesideplads eller -server i løbet af nul komma fem, kan jeg godt garantere dig

Du skal da bare gi' din kammerat et password .....og kun til ham/hende .....ikke til andre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 18:59

Trine08 -> Man skal da kunne logge ind og ud med password for at kunne hente fra f.eks. menuen [Top 100 files]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 26-01-06 19:02

Hehe molekyle det der med at min hjemmeside vil være en losseplads indenfor nul komma fem... niks.. har sq for lidt besøgende til det !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:02

Ps. Skal man aflevere personlige oplysninger som f.eks. e-mail adresse for at DOWNLOADE er det ikke 'gratis'. Det er det f.eks. på offentlige side som http:www.download.dk muligt at gøre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:03

DE ska' nok finde dig og din åbne ladeport

Du ka' roligt være bange

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:05

Pps. ME.alexander -> Du kan i uheldigste fald ende med anklager om at hoste børneporno på din regning

Take care... http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 19:10

Ja, det har du ret i.
Men de filer der ligger der, er uploadet af folk som har en betalt bruger.
Med en gratis bruger, kan du godt komme ind og kigge, men hvis du vil hente fra top 100 files, så skal man betale.

hvis du blot vil uploade en fil, (uden over ohvedt at havde en bruger, heller ikke en grtis) så skal man bare gøre som først beskrevet.

Beatler man for at havde en bruger, så kan man uploade op til 500 mb.
Hvis DIN upload så er den der bliver uploadet mest, i løbet af 3 måneder, så vinder man nogle penge....

Men altså, man kan sagtens uploade uden at havde en bruger overhoved.
Når uploaden er færdig, så for du et link, der hvor du browsede fra før.
Her ligger en lille fil (test) du kan se om ikke du kan hente den hvis det er.
Det burde du kunne. http://www.megaupload.com/?d=R9TB7P72
(Filstørrelse: 500 Bytes)

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 26-01-06 19:12

Hmm det er jo så nu jeg mangler lidt hjælp med at installere dette her har downloadet det der PHP script ting du sendte link til... når jeg lægger det ind på hjemmesiden er der så noget jeg skal ha rettet først? for når jeg så går ind i www.deathisyourfaith.dk/upload/index.php og så uploader for sjov så tager det 1000 år og så skriver den en fejl :-/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:26

Så må du spørge i kategorien PHP. Jeg har blot fortalt dig hvorledes man konceptuelt gør (=impelementere en fileupload på hjemmesiden), ikke hvordan man rent praktisk gør. Jeg er ikke ekspert i et eneste af de omtalte serverside kode sprog, men det er der andre brugere af kandu der er.. bla. natmaden http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=103477

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-06 19:30

....og understøtter din host alle PHP scripts? Nogle udbydere har sikkerhedsrestriktioner på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 26-01-06 19:50

altså min host er www.b-one.dk du kan kigge under support der kan du se hvad de understøtter m.m.

Godkendelse af svar
Fra : ME.alexander

Dato : 26-01-06 21:05

Tak for svarene molokyle.
de var nyttige !