/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Kan man åbne et HTML dokument?
Fra : Dinah
Vist : 1794 gange
50 point
Dato : 23-01-06 14:58

Kan man åbne et HTML dokument? Hvis man kan, hvordan gør man så?

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 23-01-06 15:01

Øv, den ville ikke skrive hele overskriften (Jeg er et sjuskehoved der ikke opdagede det)

Spørgsmålet lyder, Kan man åbne et HTML dokument i en tabelcelle, og hvis man kan, hvordan?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 23-01-06 15:03

Hvordan mener du med at åbne det?

åbne det sådan så man ser indholdet som det ser ud altså det færdige resultat som fx denne side
eller åbne det så du ser kodningerne?

Hvis du skal åbne et HTML dokument så du ser siden som denne så højreklik og gå ind i menuen Åben med. Der skal du så finde Internet Explore eller hvad enten du bruger for et program til at gå på internettet med

Hvis du skal se kodningen går du stadig ind i Åben med men så vælger du Notesbog / Notepad / Notebook kommer helt an på hvad sprog din windows er i men i hvert fald så åben den med dette..

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 23-01-06 15:14

Jeg mener åbne det som var det feks en frame, men jeg skal lave nogle mouseover som helst skal åbne nogle billeder midt på siden, altså samme sted som der skulle ligge en Iframe. Så derfor tænkte jeg at man måske helt kunne undlade Iframen, og så åbne HTML siderne som skulle ha været i Iframen i en tabel celle.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-06 13:14

Så skal du enten bruge en include fil i javascript eller decideret CGI include som f.eks. PHP eller ASP.

I Javascript laver du HTML koden der skal inkluderes med denne konstruktion:
Kode
<!---
document.write("<div style='background-color:yellow'>Dette er en inkluderet tekst.</div>");
document.write("<br/>");
document.write("<p>Denne tekst er i en afsnitsmarkør.</p>");
// -->

..som gemmes som f.eks. MIN_FIL.js

Disse tre liners HTML kode kan så indsættes på siden med en alm. :
Kode
<script type="text/javascript" src="MIN_FIL.js"></script>

..eller med et kald til en javascript funktion i et allerede includeret script. Du skal selvfølgelig selv skrive en funktion álá:
Kode
function min_fil()
{
document.write("<div>Dette er en inkluderet tekst</div>");
document.write("<br/>");
document.write("<p>Denne tekst er i en afsnitsmarkør</p>");
}

..og så kalde denne fra din kildefil.

Læs mere her: http://www.merlyn.demon.co.uk/js-nclds.htm

Det kan hurtigt blive en rimelig 'langhåret' opgave. Hvorfor du bør benytte CGI løsningen i stedet. Se herunder.

I PHP bruges:
Kode
<? include("MIN_FIL.php") ?>

I ASP således:
Kode
<!-- #include virtual="/MIN_FIL.asp" -->

(her angives hvor filen ligger relativt i forhold til roden / )

..eller således:
Kode
<!-- #include file="./MIN_FIL.asp" -->

(her angives hvor filen ligger relativt til aktuelle bibliotek)

Det gør tingene noget lettere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-06 13:18

Ps. Du kunne også lave en løsning i AJAX: http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 16-05-06 13:15

Tak for svaret molokyle.