/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
diskettedrev i xp
Fra : botage
Vist : 346 gange
200 point
Dato : 18-11-02 09:26

jeg har installeret xp i min nye pc og nu virker alt-endelig, bare ikke teac diskettedrevet.Jeg kan se det i enhedshåndtering og der står det virker korrekt.Jeg har afinstalleret det og installeret det igen, men det ændre intet.I computeradministration under diskhåndtering kan jeg se harddiskene og cd roomene. men ikke diskettedrevet?
hvad kan jeg gøre?
mvh Bo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 09:29

botage (botage.news@kandu.dk) skrev :
> jeg har installeret xp i min nye pc og nu virker alt-endelig, bare
> ikke teac diskettedrevet.Jeg kan se det i enhedshåndtering og der
> står det virker korrekt.Jeg har afinstalleret det og installeret det
> igen, men det ændre intet.I computeradministration under
> diskhåndtering kan jeg se harddiskene og cd roomene. men ikke
> diskettedrevet? hvad kan jeg gøre?
> mvh Bo

Som regel plejer det at være et hardware problem.
Jeg har ihvertfald aldrig været ude for at skulle tilføje/fjerne
diskettedreve eller deres drivere.

Hvis du umiddelbart før installationen har skiftet om på kablerne eller
tilføjet et nyt diskettedrev (fysisk), er det nok datakablet der vender
forkert.

--
Michel Komischke
Maintainer/Administrator
www.leet.dk

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 18-11-02 10:25

Hej Bo,

har du kontrolleret kablet til og fra dit diskette drev sidder korrekt... eller evt. prøvet at vende og dreje det... jeg havde for et stykke tid selv et problem med diskette drevet, at det stod ude i enhedshåndteringen som et flytbar medie... og den ville heller ikke ta' imod nogle disketetter... før jeg havde fået sat kablet ordenligt på... så jeg ved ikke om det evt. er det der også ka' være problemet i dit tilfælde...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-02 11:48

"botage" <botage.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ek1C9.16954$HU.1336067@news010.worldonline.dk...

> jeg har installeret xp i min nye pc og nu virker alt-endelig, bare ikke
> teac diskettedrevet.

På mit TEAC diskettedrev var jeg nød til at "klippe" i printet.
Det hak der er på stikket (nogle stik fåes uden dette hak). Skal vende ned
mod printet. I TEACs tilfælde er man nødt til at hive et stykke af printet,
da dette ikke er gjort fra fabrikken. Så skulle det virke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 18-11-02 19:09

ville nok hellere tage den kant på stikket, får du ikke fejl meddelse når win starter som f.eks fejl 41 eller noget derhen af???

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 18-11-02 19:10

ville nok hellere tage den kant på stikket, får du ikke fejl meddelse når win starter som f.eks fejl 41 eller noget derhen af???

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 18-11-02 22:33

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 18-11-02 22:36

tak for svarene. jeg kunne have mest lyst til at dele pointene,jeg vendte datakablet- og så virkede det.Kan blot undre mig over at det sidder forkert i en helt ny pc, der ovenikøbet er testet, hvad jeg har betalt zitech for.
mvh Bo