/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er en PCI port +
Fra : kta38
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 18-01-06 19:12

Et kort spørgsmål : Hvad er en PCI port ?
Mvh Anders

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 18-01-06 19:25

Hej
Det er et kort du sætter i din Pc og derved får mulighed for at tilslutte flere end 3 harddiske.

IPM

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-01-06 19:26

Fundet denne forklaring.

http://www.praestkjaer.dk/dk/p.htm
Citat
PCI
Peripheral Component Interconnection.
En bus, som kan overfører 132 - 264 MB per sekund. 20 - 33 MHz
Den er meget bedre end f.eks. VESA.
PCI benytter 124 pinde til 32 bits og 188 pinde til 64 bits PCI er brugt i systemer med Intels Pentium og nyere Pentium processore, ADM 5x86 og nyere, i nogle DEC Alpha m.m. Den er processor uafhængig og kan derfor også bruges i andre systemer. Den kan frakoble CPUen fra relativt langsomt arbejdende periferi udstyr / enheder, så disse kan arbejde asynkront.
MAC (Apple computer) har også indførs PCI i sine computere

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-06 20:00

PCI porten er vel egentlig en indgang på computeren, hvor PCI kortet sættes i ikk'?

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-06 20:56

Tja, pci porten er de lange vide porte på dit bundkort, hvor du bld. andet sætter lydkort osv. i.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-06 21:56

simmaster: tak for din forklaring, der gik et lys op for mig
Jeg har ikke mere at gøre her.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 19-01-06 08:34

Hvordan kan en som IPM , dog give et så dumt svar på et ellers let forståligt spørgsmål, der blev spurt til hvad porten var for noget, og så svare IPM, at det er et kort man kan sætte i maskinen, det er noget lort at skrive som svar på, hvad er en port, men svaret fra Simmaster, giver det mest korrekte svar, jakjoe dortæller noget om hvad porten kan, men heller ikke hvad porten bruges til, så vil du belønne nogen for et klart svar må det være , simmaster, som svare præsist, på det der spurgt om.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-01-06 08:41

Og hvad mener Kta38, er det bedste svar ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 19-01-06 15:08

ja bestemt.. Kort og godt.. Simmasters svar.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-01-06 15:37

<----- kta38

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-01-06 16:18

Kort spørgsmål, lang ventetid...

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-01-06 16:38

Yep

Godkendelse af svar
Fra : kta38

Dato : 19-01-06 17:51

Tak for svaret Simmaster.
Et kort spørgsmål og et kort og præcis svar..
Tak for det..
Mvh Anders