/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af systemindstillinger
Fra : z1terapi
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 17-01-06 20:30

Hej
Når jeg starter min WinXP pro, får jeg følgende meddelelse:
"Windows har afsluttet installationen af nye enheder. Softwaren der understøtter enheden, kræver, at du genstarter computeren. Du skal genstarte computeren før de nye indstillinger træder i kraft.
Vil du genstarte nu?"

Den kommer efter hver startup. Jeg har ingen ide om hvad den kigger efterm så jeg mangler et godt råd til hvordan jeg finder ud af det.

anyone??
/Thomas

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-01-06 20:48

Hvornår er den startet på det?
Har du lavet en ændring umiddelbart før den gjorde det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-06 21:25

Kig Enhedshåndtering efter advarselsmarkeringer.
Det plejer at ske hvis en hardware har fået en forkert driver eller slet ingen.
Du bør kunne se hvilken enhed det drejer sig om på advarslerne.
Det kan også være en USB enhed der ikke er blevet indlæst rigtigt.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 17-01-06 22:57

Jeg mindes ikke jeg har lavet ændringer. Der er ikke noget at se i enhedshåndtering
/Thomas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-06 23:12

Prøv lige at skrive dette i Kør: msconfig afslut med enter
Kig i Start og se om der er noget der kunne ligne det der sker.
Du kan roligt fjerne en markering for den kan bare sættes på igen, ændringer aktiveres/deaktiveres efter genstart.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 22-01-06 12:22

Jeg har fjernet alt i msconfig, og den gør det stadig.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-06 12:41

Så er der ingen tvivl om, at der er noget harware, der ikke er installeret korrekt.
USB enheder er en oplagt mulighed så du kan starte med at tage den slags fra.
Har du tilkoblet noget du ikke anvender, så prøv at tage det fra.

Det er ikke sandsynligt, at det er en af de normale/nødvendige hardware ting da fejlmeldingen nok vil se anderledes ud.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 23-01-06 08:44

Jeg ghostede maskinen om, og har ikke problemet mere. Gad ikke bruge mere tid på fejlfinding.
tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 20-02-06 15:29

Tak for svaret BjarneD.