/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mine rødder på Midtsjælland
Fra : Valle
Vist : 784 gange
20 point
Dato : 16-11-02 23:51

Er der nogen derude der kan hjælpe mig lidt igang?
Jer er gået igang med at finde ud af mine rødder som stammer fra Jystrup(4174)-Valsølille-NebsMølle og omegn.
Det jeg såden ved er at Min Oldemor på min Mormors side hed Gudrun Pedersen og at min Mormor "Kirsten Nielsen Født d.06/12-40 døbt Pedersen" barndomshjem var ved NebsMølle, og at de hvar 5 søskende ialt.
På min Morfars "Poul Nielsen Født d.13/04-32" side ved jeg at min Oldemor hed Kamilla Nielsen, og at de vist nok også var 5 søskende med der herske en vis tvivl om dette.
Både min mormor og min morfar er født og opvokset omkring Jystrup og omegn og hvad jeg har forstået skulle mine oldeforældre også stamme der fra.
Men vist du ligge inde med lidt materialle omkring nogen i min slægts vil jeg være glad for at høre fra jer.
Desuden ved jeg at dervist nok er en igang med at lave en stamtavle over vores Famillie men jeg er ikke sikker da det drejer sig om en person der har ringet til min mor (Gitte) men desværre ikke lage noget tlf nr. eller navn.
Men alle der kan hjælpe mig igang er velkommen til at skrive.
Med Venlig Hilsen
Niels Clausen
nc@rudekuvert.dk

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 17-11-02 00:40

Hej Valle.
jeg har ikke nogen oplysninger om disse personer.
Men du kunne prøve at finde det lokalhistoriske arkiv der dækker dette område og høre om de skulle have noget liggende. Jeg formoder at der er tale om 1932 og 1940. du kan finde oplysninger om disse personer på Landsarkivet i København eller hos den pågældende præst.
Rigtig god fornøjelse.

Lis

Kommentar
Fra : Valle

Dato : 17-11-02 00:49

Til LisBJensen
Tak for din info men det jeg søger er muligvis personer der er igang med noget slægtsforskning omkring personer fra Jystrup egnen, og som muligvi kunne hjælpe mig lidt igang.
med Venlig Hilsen
Niels Clausen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 09:34

Hej Niels!

Det du allerførst kan gøre, er at henvende dig til Midtsjællands
Lokalhistoriske Arkiv, Skolegade 9, 4100 Ringsted. telf. 57 61 70 55 ,
website: http://www.ringstedbib.dk/lokalarkiv Måske kan de hjælpe dig
eller henvise til nogen som kan hjælpe.
Jeg vil anbefale dig at skrive til dem enten pr. e-mail: msh@ringsted.dk
eller pr. post ( arkiverne er ikke altid så flinke til at kigge i deres
mailbox).
Bor du i nærhenden kan du besøge dem i åbningstiden: ma-on 8,30 - 12, to
mvh
Bodil Madsen

"Valle" <Valle.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:uOzB9.14276$HU.1081634@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen derude der kan hjælpe mig lidt igang?
> Jer er gået igang med at finde ud af mine rødder som stammer fra
> Jystrup(4174)-Valsølille-NebsMølle og omegn.
> Det jeg såden ved er at Min Oldemor på min Mormors side hed Gudrun
> Pedersen og at min Mormor "Kirsten Nielsen Født d.06/12-40 døbt
> Pedersen" barndomshjem var ved NebsMølle, og at de hvar 5 søskende ialt.
> På min Morfars "Poul Nielsen Født d.13/04-32" side ved jeg at min
> Oldemor hed Kamilla Nielsen, og at de vist nok også var 5 søskende med
> der herske en vis tvivl om dette.
> Både min mormor og min morfar er født og opvokset omkring Jystrup og
> omegn og hvad jeg har forstået skulle mine oldeforældre også stamme der
> fra.
> Men vist du ligge inde med lidt materialle omkring nogen i min slægts
> vil jeg være glad for at høre fra jer.
> Desuden ved jeg at dervist nok er en igang med at lave en stamtavle over
> vores Famillie men jeg er ikke sikker da det drejer sig om en person der
> har ringet til min mor (Gitte) men desværre ikke lage noget tlf nr.
> eller navn.
> Men alle der kan hjælpe mig igang er velkommen til at skrive.
> Med Venlig Hilsen
> Niels Clausen
> nc@rudekuvert.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Carlslund

Modtaget 20 point
Dato : 17-11-02 14:25

Hej Claus

Du kan også forsøge hos mig. Jeg bor i Jystrup og har alle kirkebøger samt FT. for Jystrup og omegn og jeg hjælper gerne. Jeg kender efterhånden en masse familier/slægter her i Jystrup og min mand har rødder tilbage til 1650 her i Jystrup. du kan finde mig på Krak eller skrive til min mail adresse. Jeg er på nettet lidt endnu i dag så skriv tilbage og jeg skal hjælpe dig.

andersen@tanke.dk eller Sanne Borgstrøm Andersen

Godkendelse af svar
Fra : Valle

Dato : 20-11-02 19:43

Tak for svaret Carlslund.

Kommentar
Fra : pylonia31

Dato : 02-11-05 18:11

Hej Claus

Jeg har ikke kunnet finde ud af at logge mig ind igen under mit gamle navn, så her er jeg under nyt navn.
Du har måske allerede nu fundet din familie i Jystrup...men har du ikke så skriv lige til mig....sanne@jystrup-net.dk