/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra engelsk til dansk
Fra : lsair
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 14-01-06 15:32

Hej.

Jeg har købt en bærbar. Winxp var pre-installeret, så det var jo bare lige ud af landevejen da jeg skulle tænde den for første gang. Men nu er den på engelsk og jeg ville enlig godt have den på dansk. Jeg har overført alt fra min gl. pc, så det ville være lidt nederen hvis jeg skal geninstallere winXP - nogle gode forslag??

Lars

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 15:41

Nope.
Du kan ikke skifte fra englsk til dansk hvis ikke du formatere.
Er din pc ikke opbygget i 2 drev ? C og D eks ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 15:43

Men, hvorfor havde det på dansk egenligt ?
Mange af de stedet du vil være ude for at få hjælp til pc, forgår det på engelsk.
Mange ting på nettet er engelske, så hvorfor ikke blot vende sig til at sin pc er på engelsk ?
Jeg har valgt at havde windows på engelsk, istedet for dansk.
Det er meget nemmer i det lange løb.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-01-06 16:18

kan du ikke skifte sprog nede i proseslinjen ved siden af de programer køre jeg kan nemlig skifte fra dansk til eng og omvent når den er på eng... står der en den skal du skifte til da og så er den dansk hvis du ikke kan skifte den der så kan du gå ind i start-kontrolpanelet-Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger - internationale og sproglige indstillinger-internationale indstillinger - så lige ved siden af tilpas kan du skifte sprog til dansk hvis den ikke er på listen er du nød til at formater

Accepteret svar
Fra : ptornvig

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-06 16:30

tronddk --> Den indstillig du nævner er ikke til at skifte sprog men om du vil bruge dk, uk eller usa tastatur men det er rigtigt at det er misvisende da menuen faktisk heder sprog.

det kan ikke lade sig gøre at skifte sprog på dit styre system uden at instalere et windows på et andet sprog i dette tilfælde dansk.

du kan godt instalere det andet windows oven i dit nuværende men det roder og bliver noget lort. formater og start fra bunden.

Godkendelse af svar
Fra : lsair

Dato : 15-01-06 10:00

Tak for svaret ptornvig.