/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
firefox og preview
Fra : nuber2
Vist : 559 gange
74 point
Dato : 13-01-06 23:12

To ting jeg savner stort.
Den ene er muligheden for at bruge firefox når jeg er på kandu.
Der mangler vidst en hel del førend i lever op til w3c-standarderne.

Den anden er bedre redigeringsmuligheder.
1 en preview mulighed
2 en redigeringsmulighed, fx mulighed for at redigere (eller trække) et indlæg indenfor fx. 15 minutter efter det er oprettet.

Hvornår bliver det bragt i orden?

nuber
nb hvornår får kandu mere serverkraft/båndbredde/en ordentlig db? Siden er uendelig langsom, søgefunktionen meget værre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-06 23:39

Hvad er der galt med din Firefox nuber2? jeg bruger Firefox lige nu, og har nøjagtig samme visning m.m. som andre browsere, det skulle lige prøves, normalt bruger jeg Deepnet Explorer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-06 23:50

Så vidt jeg kan se så er dette i w3c standard og med hensyn til forbedringer så skal vi vist alle sammen spise brød til for man har lavet nogle gode forbedringer og jeg ved, at der er flere på vej, hvilke ved jeg dog ikke præcist, og ved derfor heller ikke om dine ønsker er imellem.

Jeg syntes ikke Kandu er langsom hvis v skal sammenligne med forholdene sidste år og tidligere og mon ikke der er forbindelse imellem hastighed og søgebots der læser sitet.
Kandu financeres angiveligt alene ved sponsorgaver og de bannerreklamer der jo er ganske få af så der er næppe råd til "pentagonservere".

Dne visningsproblemer kan skyldes for stram sikkerhedsopsætning i browser, firewall eller router.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 14-01-06 08:04

Hej
Jeg har brugt Firefox og kun Firefox det sidste 1 1/2 år, der har aldrig været problemer hverken med den gamle Kandu eller den nye.

IPM

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 12:22

Der er lidt problemer med mig og firefox og det nye kandu...
Især i indtastningsfeltet.
1 jeg har ingen cursor i venstre halvdel af indtastningsfeltet.
2 Knapperne (citat, kode, kursiv etc. virker ikke.
3 Vinduet har problemer med "højreafgeænsning", linier vrapper ikke altid.

er det mig der bruger noget forkert?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 12:29

Jeg er ret sikker på, at du har en blokering for visse funktionaliteter.
Jeg har set det når nogen havde aktiveret SPI firewall i routeren eller havde blokeret via alm firewall.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-06 12:58

Prøv lige, oppe under dit under dit brugernavn, lige over knappen Loguot, at klikke på Split din menu det kan måske løse problemet med visning, de andre kursis, fed skrift m.m. virker fint her, bruger du den sidste nye Firefox? 1.0.7

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 15:11

hmmmm Nu har jeg prøvet det hele .....
1 firefox version 1.0.1, 1.0.7, 1.5
2 os w2k sp4, xp sp2.
3 med og uden java installeret
4 stationær(w2k og xp) og bærbar (xp)
5 på arbejdet og hjemme
uden at der var nogen forskel.
knapperne til indsættelse af koder virker ikke og cursoren dukker først op i kolonne 41
nuber

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 15:36

Du kommer nok desværre til at acceptere, ar der er rigtigt mange der kan se og bruge kandu uden de problemer du beskriver.
Noget kunne tyde på at der må være en fællesnævner i problemet og den kunne ligge i opsætningen af netværk eller PC.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 15:54

acceptere - aldrig
Jeg vil vide vil jeg
Mig undrer det at alle de (3 so far, 2 os, 2 isp) maskiner og forhold jeg har prøvet det på sker der uhensigtsmæssige ting i redigeringsfeltet.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, det ku jo være der var en der vidste hvad der sker.

nuber2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 15:58

Det var ikke tingenes tilstand du skulle acceptere, men at problemet er lokalt.

Jeg har foreslået nogle muligheder omkring sikkerhedsindstillinger og kan ikk egøre mere da jeg jo ikke kender de maskiner hvor du har prøvet.
Jeg har forlængst afinstalleret Firefox fordi den ikke er passer sammen med det jeg ellers anvender, men sjovt nok har de programmer der holder sig stramt til W3C flere problemer med kompatibilitet end de der ikke lægger vægt på standarden. Dog er det næppe et Firefox problem du har der.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 16:06

http://kandu.dk/spg80261.aspx
sommetider er det rart at vide at man ikke er alene
på den anden side er det måske osse sommetider skidt ikke at undersøge om spørgsmålet er rejst af andre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 16:26

Det er du sikkert ikke, men jeg bemærkede nu mst at dit link indeholder funktionsfejl hvoraf de fleste allerede er rettet.

Hvad har du egentlig gjort for at undersøge din opsætning, har du gjort noget?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 17:09

Jeg har som nævnt prøvet med 43 forskellige opsætninger ligefra en "ren røv" til den jeg plejer at køre med.
Citat
3) Tidligere virkede ALLE funktioner upåklageligt i Firefox og Mozilla browserne.
Bl.a. kunne man uden problemer ændre browserens tekststørrelse - hvilket er særligt gavnligt på store skærme og/eller hvis man bruger en stor skærmopløsning (1600x1200 eller mere).
Gør jeg dette nu - så forsvinder [SEND] knappen når man er ved at skrive et indlæg.

Jeg kan dog fremkalde den igen, ved et enkelt klik på "smiley-ikonet" i indlægseditoren.
Smiley-indsætte funktionen virker dog ikke i Firefox/Mozilla - hvilket de øvrige editor funktioner heller ikke gør [Sur] Også editor-cursoren er pist væk i Firefox når man skriver. Samtidigt mangler der et automatiseret linieskift når man skriver linien ud.
berpox

Hvilket er de samme punkter som jeg nævner.

BjarneD, har du prøvet om samme fejl optræder i firefox hos dig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 17:48

Nej, jeg har kun Firefox på min testmaskine og det er en gammel version, og den har godt nogen af de problemer du nævner.
Grunden til, at jeg ikke bruger Firefox er bl.a. visningsproblemer og her havde jeg taget andre brugeres kommentarer for gode varer. Umiddelbart så det flot ud, men der var flere funktioner somjeg kan bruge på IE der ikke fungerede.
Hmm.. nu er jeg i tvivl om de andre ikke ved hvad man rent faktisk kan på Kandu!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 74 point
Dato : 14-01-06 20:54

Nu har du fået mig på arbejde.
Jeg har opdateret min Firefox og det gjorde ingen forskel og nu har jeg prøvet at w3c validere kandu.dk.
Det gik slet ikke.
Nu kan vi så konstatere, at Kandu er for IE brugere for vi får det hele og i får en skygge af det hele samtidigg med, at der er mange visningsforskelle ved Firefox og det er ikke til den pæne side.
Jeg tog fejl og lærte, at man ikke skal tro på hvad andre udtrykker for måske ved de ikke bedre.

Godkendelse af svar
Fra : nuber2

Dato : 14-01-06 23:03

Tak for svaret BjarneD.
Bare kandu teamet får ressourcer til at rette op på det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 23:10

Giv dem en chance for det tegner godt.