|
| Kommentar Fra : klars |
Dato : 13-01-06 23:41 |
|
Hej Willliam !!!!
Jeg kender masser af lignende misforståelser, men hvor om alt er er opgaven ikke besvaret korrekt. er opgaven ikke løst.
MVH
Klars
| |
| Kommentar Fra : Klojs |
Dato : 14-01-06 00:17 |
|
Min dansklærer fortalte i folkeskolen om en der skulle skrive stil til eksamen. Emnet var "Fortæl om udsigten fra dit vindue".
Eleven skrev kort og godt "Ingen udsigt pga. tåge" og så skrev han sit navn og forlod lokalet.
Hun fortalte så at det faktisk var så utroligt skrevet at man ikke vidste om han skulle have 03 eller 13, men endte sqisme med at få 13.
| |
| Kommentar Fra : klars |
Dato : 14-01-06 06:33 |
|
Vrøvl !!!!!
Ingen kan få 13 for at skrive fire ord, samtidigt med at teksten er misforstået(udsigten fra dit vindue).
Kode 13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation. |
Mvh
Klars
| |
| Kommentar Fra : willlliam |
Dato : 14-01-06 10:17 |
|
til Klars:
kan du ikke lukke lidt op af posen af misforståelser af opgaver, så vi andre får nogle gode eksempler. Du skriver jo, du kender til nogle stykker...
| |
| Kommentar Fra : rwo |
Dato : 14-01-06 12:14 |
|
Jeg har også hørt om en der fik 13 i en stil til eksamen. Teksten lød "Fortæl om dovenskab". Elev skrev "Dette er dovenskab", og afleverede resten blank - han fik også 13...
Synes også det er underligt - for det kan alle og enhver jo gøre.
Men historierne er da meget sjove at fortælle/høre.
rwo
| |
| Kommentar Fra : klars |
Dato : 14-01-06 12:26 |
|
Hej Willliam !!!!
Du har allerede fået en del af dem, fra andre som har skrevet her, og jeg kan med sikkerhed sige, at der er ingen af de omtalte, der har fået 13. Hvis de selv siger det, er det fordi at de omgåes sandheden letsinddig.
Ingen cencor eller lærer kan tillade sig at gøre det, for så opfylder de ikke loven. Se mit tideligere svar om hvordan man får 13, til eksamen.
MVH
Klars
| |
| Kommentar Fra : rwo |
Dato : 14-01-06 12:29 |
|
Det kan godt være du har ret, Klars...
Jeg kender ikke selv personen, men hørte historien fra min danskklærer i folkeskolen...
Det kan jo sagtens være en vandrehistorie...
rwo
| |
| Kommentar Fra : Klojs |
Dato : 14-01-06 13:56 |
|
At gå ind til en skriftlig eksamen og besvare en opgave med 3-4 ord synes jeg dæleme er en usædvanligselvstændige og udmærkedepræstation.
Jeg tager simpelthen hatten af for dem der har det mod
| |
| Kommentar Fra : Klojs |
Dato : 14-01-06 14:11 |
|
Jeg mener også jeg kan huske (det er trods alt 25 år siden jeg gik i folkeskole) at vi fik at vide at hvis man misforstod ordlyden på opgaven, fik man ikke nødvendigvis "dumpe"-karakter. Hvis besvarelsen er en god besvarelse ift. den opgavetekst man havde besvaret, så blev man bedømt efter det. Så det er vist ikke nødvendigvis dårligt at misforstå en opgave. Kan ikke helt huske konkret hvad vi fik at vide, men at det ikke altid trak ned hvis man misforstår opgaven og besvarer noget andet.
I bund og grund bliver man jo bedømt efter ens evne til at kunne besvare en opgave udfra opgavens kriterier, og efter hvordan man tænker selvstændigt osv. og så er det ho ligegyldigt hvad man besvarer for en opgave. De opgaver man får er jo "bare" nogle som undervisningsministeriet har forfattet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|