/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
SATA og PCI problem.
Fra : icedice
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 13-01-06 18:19

Jeg er løbet ind i et problem med at mine SATA diske og mit PCI lydkort tilsyneladende kører på samme "bus", dette medfører at det skratter helt vildt i mine højtalere når der er aktivitet på mine diske. Findes der et bundkort hvor disse to ting kører uafhængigt af
hinanden? (til socket 478).

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-01-06 19:22

Måske deler de noget IRQ
Er SATA disken sat til efter lydkortet, ville jeg afindstallere lydkortet (enhedshåndtering)
lukke comp ned og tage og tage lydkortet ud.
genstarte en gang
lukke ned og sætte lydkortet i (evt i en anden slot)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-01-06 20:32

Hejsa
i mange tilfælde deler eet at PCI slottende IRQ med andre dele (som regel PCI slot 2)
prøv at flytte dit lydkort til et andet pci slot

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 15-01-06 11:33

Så er de to forslag afprøvet uden success. Stadig samme problem.

Jeg har følgened setup:

- Windows xp (med sp2)
- Asrock bundkort model p4s55fx+ (med sis raid kontroller)
- 2*160 gb maxtor sata diske (model: 6l160M0) sat op til raid0 i bios
- M-audio delta audiophile 2494 (med nyeste driver)
- Intel pentium 4, 3 GhZ processor
- 1024 mb ddr ram
- Radeon 9200SE grafikkort.

Andre forslag?