/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Videoklip på hjemmesiden
Fra : majagierringe
Vist : 1197 gange
200 point
Dato : 13-01-06 15:50

Hej allesammen!

Jeg har prøvet og prøvet, men det dur altså ikke.. Jeg skal have sat et videoklip ind af en boksekamp.
Jeg har prøvet med koder fra forskellige sider, bl. a. også fra dreamweavers egen side. Og der kommer også en mediaplayer frem, den kan bare ikke afspille noget som helst.
Men der hvor man skal indsætte "ens eget videoklip" hvilken sti skriver man så? med http://www. osv., eller med /mappe/min fil?
Og hvis det er mediaplayer kan det så have noget at gøre med at det er en avi fil, og den derfor ikke kan afspilles?
Hvis det er, og den skal laves om, hvordan gør man så det? Har prøvet bare at gemme klippet som en dir-fil, ved bare at skrive navn.dir, men det kan man ikke:(

Jeg vil være rigtig glad for en hjælp til dette.
Hvis det kan være nogen nytte, så er siden http://www.ggbk.dk
På forsiden er der linket til videoklippene, så kan nogen måske se hvad jeg har gjort galt i koderne?!

Med venlig hilsen
Maja Gierringe

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 13-01-06 16:34

Så vidt jeg kan se skal dette ændres
Kode
<PARAM NAME="Filename" VALUE="Shortys kamp.MPG">
http://www.ggbk.dk/videoklip-graested-05/shortykamp1.avi

til
Kode
<PARAM NAME="Filename" VALUE="shortykamp1.avi">

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-06 16:45

Ovenstående forudsætter at shortykamp1.avi og html-siden er i samme mappe.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-01-06 20:19

Jeg har lavet en lille prøve så du kan se det virker http://www.bentjuul.bsjh.dk/kandu/Spg81064.htm jeg linker simpelthen til dit site med denne linie, som du også kan se i "Vis kilde"
Kode
<PARAM NAME="Filename" VALUE="http://www.ggbk.dk/videoklip-graested-05/shortykamp1.avi">

Hvis du har en mappe der hedder videoklip-graested-05 til dine filmklip, så vil din linie blive
Kode
<PARAM NAME="Filename" VALUE="videoklip-graested-05/shortykamp1.avi">

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : majagierringe

Dato : 15-01-06 14:30

Tak for svaret bentjuul.
Det var virkelig skønt!!!
Det virkede med det samme bagefter, så jeg blev helt forbløffet:)

Tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-06 14:39

Selv tak majagierringe, dejligt at du også fik det til at virke - så nu fjerner jeg det link.

God fornøjelse med den lille "biograf"

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-01-06 14:44

Jeg glemte at skrive til dig, at når du nu får rettet siden på nettet så skal du lige centrere afspilleren.

//bentjuul

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 19-01-06 13:05

Jeg ved ikke om du fik min besked, men det virker vist ikke alligevel. det virkede da jeg trykkede F12 i dreamweaver, så jeg uploadede straks siden.. Men nu virker det altså ikke! Du kunne vel ikke lige så på hjemmesiden igen, og se om hvad jeg har gjort galt?! Så ville jeg bive rigtig glad...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-06 14:49

Jo, jeg fik den og har også svaret - prøv at se i private indlæg. Hvis det ikke er nok så skriv igen til mig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-01-06 04:47

I dag virker det ok, hvad der lige sker ved jeg ikke - da du ikke melder tilbage på det jeg spørger om.